• Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-11-29 15:49:31 följande:

"God dagssömn föder god nattsömn" sa vår BVC-sköterska till oss när storebror var liten. Tycker alltid att det har stämt!

Verkligen bra saying. Ser atr jag skrev fel över - han var inte vaken 10-15 min efter han åt utan totalt inklusive att äta. Är det ungefär så snabbt era bebisar ammar på natten också? Eller äter han väldigt snabbt? Han är ju så illamående och spyr mycket. Börjat med miniform nu och blivit myxket bättre men kaskadspyr fortfarande varannan dag och om han somnar utan att man lyckas rapa honom blir han jätteillamående senare. Tänker om det är för att han äter för fort pga mjölken sprutar så på nätterna?

Åh vad jag vill ha ner produktionen. Är så mycket krångel med så här mycket mjölk och att han får kämpa så för att äta plus äta så fort.
  • Iskristall

Symetrical, skönt att det gick bra på 3-månaders kontrollen! Fasar redan för bebis sprutor

• Iskristall

Här är vi nattsuddare! Igår natt var bebis totalt hysterisk. Ville inte komma till ro för fem öre.

I natt bättre, bebis somnar efter amning, men bara i min famn. Vilket gör att ja inte kan sova. Får absolut inte lägga ner henne då vaknar hon och blir ledsen och skriker. Så här sitter jag med sovande bebis i famnen och bara längtar till morgonen!

• Loppan84
    Iskristall skrev 2016-11-30 03:50:47 följande:

Här är vi nattsuddare! Igår natt var bebis totalt hysterisk. Ville inte komma till ro för fem öre.

I natt bättre, bebis somnar efter amning, men bara i min famn. Vilket gör att ja inte kan sova. Får absolut inte lägga ner henne då vaknar hon och blir ledsen och skriker. Så här sitter jag med sovande bebis i famnen och bara längtar till morgonen!

Åh stackare precis som vi hade det ett par dagar. Var mest på dagtid för oss dock men väldigt frustrerande. Men har lagt sig lite nu så tror set var det där utvecklingssteget. Hur gammal är din nu? Kan det va det?
  • Loppan84

Ger ni d-vitamin? Började med det förra veckan men han verkar få väldig magknip av dem. Brukar ge dem på FM och han brukar ha knip på eftermiddagen men igår glömde jag och gav på kvällen istället - inget knip på eftermiddagen då men däremot inatt. Så ser ett samband. Någon annan med samma problem?

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-29 21:13:30 följande:

Verkligen bra saying. Ser atr jag skrev fel över - han var inte vaken 10-15 min efter han åt utan totalt inklusive att äta. Är det ungefär så snabbt era bebisar ammar på natten också? Eller äter han väldigt snabbt? Han är ju så illamående och spyr mycket. Börjat med miniform nu och blivit myxket bättre men kaskadspyr fortfarande varannan dag och om han somnar utan att man lyckas rapa honom blir han jätteillamående senare. Tänker om det är för att han äter för fort pga mjölken sprutar så på nätterna?

Åh vad jag vill ha ner produktionen. Är så mycket krångel med så här mycket mjölk och att han får kämpa så för att äta plus äta så fort.

Gud, ja! Ibland släpper han bröstet redan efter 5 min numera, men redan när han var ca en månad ammade han klart på max 10 min. Supersnabb, men så kräks han ju också x antal ggr om dagen. XD
  • Symetrical

Ajdå! Du kan inte liggamma henne till sömns? Milian bodde i min armhåla varenda natt hans första två levnadsmånader. Gällde att hitta en så ergonomisk sovställning som möjligt för att inte vakna helt förstörd vid nästa matningatillfälle.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-30 07:50:00 följande:

Ger ni d-vitamin? Började med det förra veckan men han verkar få väldig magknip av dem. Brukar ge dem på FM och han brukar ha knip på eftermiddagen men igår glömde jag och gav på kvällen istället - inget knip på eftermiddagen då men däremot inatt. Så ser ett samband. Någon annan med samma problem?

Japp, hade exakt samma här tills vi bytte till vattenbaserade istället för de med olja. Tydligen väldigt många bebisar som reagerar på D-dropparna. Jag höll till och med upp ett par veckor, tills hans mage kommit igång ordentligt.
  • GästenT

Jäklans vilket fint hår era barn har!! Blir lite smått avundsjuk! Och riktigt fin färg, ser ju färgat ut på båda era barn sajocawa och Symetrical. Jag tror våran tös får som mig, råttis vid födseln sen kritvitt och sen råttis igen med åren. xD

Skönt att det gick så bra vid 3månaderskontrollen Symetrical. :) Hur länge går man till BVC varje vecka?

• GästenT

Usch så tungt! Vi har det oftast likadant. Gallskriker när jag ska lägga ifrån och tar tid att få henne lugn och att sova om nätterna. :/ Men det som oftast fungerar för oss är stt vänta 10-15min tills hon kommit ner i djupsömn innan man flyttar henne och då värmt upp sovplatsen med en vetekudde. Så när man lyfter över henne är sängen varm och gosig. :)
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend