Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Sen är det galet att man har domare som är cementerade i partipolitiken, det kan vara väldigt dåligt för rättssäkerheten.
Trump är väldigt tyst den här gången:
http://www.expressen.se/nyheter/trumps-tystnad-om-terrorattacken/
Det är stor skillnad på att de tillsätter tjänster och använder domarna som ett partipolitiskt spel.
Jag har faktiskt aldrig någonsin hört talas om att våra utnämningar är ifrågasatta(vilket inte hindrar det sker i och för sig).
Och nu är det HD vi pratar om, och där använder man sig inte av nämndemän.
Så tingsrätt behöver vi inte diskutera.
Och även om detta skulle bli tokigt med utnämningarna,
Rättssäkerheten i Sverige är okey, det ser man rätt tydligt på domen och skadestånden för barnet som misshandlades till döds.
Där man inte kunde hitta en gärningsman, och därmed friade.
Vilket är givetvis är tragiskt, men helt rätt, då oskyldiga inte ska sitta i fängelse för brott andra gjort.
Så om han inte kommenterar det direkt, så är det tyst.
ha du lite tålamod, och så säger han vad var det jag sa sen.
Trump är väldigt tyst den här gången:
http://www.expressen.se/nyheter/trumps-tystnad-om-terrorattacken/
Nä, det legat på minus ett tag nu.
Först visa ut dom, och sen ta till baka dom.
Brukar man bränna pengar bakom vita huset också?
Nä, finns ingen som skapat en mur av släkt och vänner som Trump gjort, och det är extremt oroande.
Nä, det finns inga Hillary skandaler på den nivån, det är bara retorik och inget annat.
Trump är en mytoman, eller åtminstone kommer lögnerna lika frekvent.
Älskar hur man försöker göra main stream media och att allt de skriver är fel.
Och sanningen kommer ifrån FOX kan vi tänka?
FOX är en skämtkanal med en agenda, och nu kommer vi få berättat om andra kanaler med agenda.
Men två fel blir aldrig till ett rätt.
Vad de hoppas är väl reda ut vad som hänt och inte fantisera ihop nått.
Och finns en del orosmoln för R här, och en har redan förstått vart det barkar och begär åtalsimmunitet.
Nått som bara skyldiga gör tydligen.
Men du får ge dig till tåls, men skoj och se detta maniska skyddandet av Trump
Där sanningen inte är det viktiga, utan budskapet.
Påvisa felaktigheter med Trump, med tanken på den lögnspridaren, så skulle jag gissa det sker flera gånger om dagen.
Men sen komemr de som maniskt ska skydda Trump oavsett, och påstår annat.
Och se bara på Syrien, som ABSOLUT inte skulle bombas och hur hemsk Obama var.
Och nu gör han samma själv, det är humor och det visar att det är nått som inte står rätt till med honom.
Vad kan man undra, narcissist är ju han, den saken råder noll tvekan om och rätt illa ställt med det också.
Hela tiden jag jag jag, best ever best ever osv...osv...
Och nu det sista så kör han en wagging the dog för öka sina katastrofala apporval ratings.
Även om man itne är där, så börjar man faktiskt undra vart detta ska sluta någonstans.
Och märk mina ord, det kommer sluta någonstans, frågan är bara hur illa.
Jag har faktiskt aldrig någonsin hört talas om att våra utnämningar är ifrågasatta(vilket inte hindrar det sker i och för sig).
Det är stor skillnad på att de tillsätter tjänster och använder domarna som ett partipolitiskt spel.