Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Nästa punkt på listan:
http://www.washingtontimes.com/news/2017/apr/4/illegal-immigration-down-67-percent-under-trump/
Den illegala invandringen i syd-väst har minskat med över 60% jämfört med samma period förra året. Detta enbart på hårdare policy från befintlig gränsbevakning.
Fortsätter det på detta sätt med minskningen av illegal invandring är det alltså frågan om den där muren ens behövs.
Och när det var på tapeten så sa Trump att dom inte skulle bomba eller vara i Syrien, hur faan ska den senile gubbe ha det?
Man hört talas om vända kappan efter vinden, men detta är nått helt nytt och kräver ett nytt namn.
Det blev väldans lustigt när de kom på att Rio grande ligger precis på gränsen.
Och helt plötsligt var detta den viktigaste ån de hade och muren skulle då ligga på Mexikos sida?
Men om någon inte vet vad den säger, är det inte legitimt och fråga om han är senil?
Och att alla är senila, det är du som lägger orden i min mun(trodde du hade lärt dig att den inte längre funkar, då jag avslöjar dig varje gång).
Har inget hat till Trump, och det behöver man inte för inse att det inte står rätt till.
Det är bara titta på de senaste twittermeddelanden, så man bara en ny tokighet.
Men förstår du försöker "skämta" och ta det jag säger om SD, men du kommer inte ens nära ert hyckleri.
Men vet du inte om att att R har i 8år på många området totalvägrat samarbete, och du inbillar väl dig inte att R vill samarbeta med D när de bar både hus och kongress.
Men gott försök i alla fall, skoj se att du försöker med humor i alla fall.
Men det ni gör med SD är till stora delar kontraproduktivt, det kommer vi se i nästa val och hur de igen ökar i valen.
Jag analyserade på 20-22% för SD till 2018 valet, jag trodde det var en väl tilltagen analys.
Men tror det kommer överskridas med ett antal procent, sen om det är 2% eller 10% har jag inte ens susning och tänker inte heller analysera detta.
Men om någon inte vet vad den säger, är det inte legitimt och fråga om han är senil?
Och att alla är senila, det är du som lägger orden i min mun(trodde du hade lärt dig att den inte längre funkar, då jag avslöjar dig varje gång).
Har inget hat till Trump, och det behöver man inte för inse att det inte står rätt till.
Det är bara titta på de senaste twittermeddelanden, så man bara en ny tokighet.
Men förstår du försöker "skämta" och ta det jag säger om SD, men du kommer inte ens nära ert hyckleri.
Men vet du inte om att att R har i 8år på många området totalvägrat samarbete, och du inbillar väl dig inte att R vill samarbeta med D när de bar både hus och kongress.
Men gott försök i alla fall, skoj se att du försöker med humor i alla fall.
Men det ni gör med SD är till stora delar kontraproduktivt, det kommer vi se i nästa val och hur de igen ökar i valen.
Jag analyserade på 20-22% för SD till 2018 valet, jag trodde det var en väl tilltagen analys.
Men tror det kommer överskridas med ett antal procent, sen om det är 2% eller 10% har jag inte ens susning och tänker inte heller analysera detta.
Nu lägger du orden i mun på mig än en gång.
Senil kallar jag alla som inte kommer ihåg vad de säger.
Det var därför jag sa att Rudy Giuliani var senil, för han kom inte ens ihåg att Hillary gick jämte honom på 9/11 och att det var Obama som hade beordrat attacken på twin towers.
Trump fick ju 1500000 färre röster sist, så det man behöver inte ens ha 50% av rösterna i det landet.
Och din analys går inte göra överhuvudtaget, då Trump är all over the place.
Vinner han nästa val, så kommer bli det bli med mycket liten marginal.
Valresultatet då kommer dock helt avgöras med hur många som går röstar, R vinner oftast när få röstar.
Då R-väljare är mycket trognare i att gå välja än D-väljare.
Jag bryr mig inte om du är kunglig eller om du är det värsta bottenskrapet någonsin, jag skriver på samma sätt oavsett.
Det är jag som säger att republikaner har vägrat samarbete de senaste 8åren i väldigt många områden.
Kom några perioder där man hittade republikaner som kunde tänka sig samarbeta.
Men tror du verkligen att R är intresserade av samarbete när de både har senat och kongress?
Du blev så upphetsad och säga jag lagt orden i mun, att du inte ens klarade av att läsa in "Men vet du inte om att R har i 8år på många området totalvägrat samarbete".
Berätta vart det står jag säger det är du som säger detta?
Vilket betyder lägga orden i munnen på mig var 100% felaktigt på gällande exempel.
Nu lägger du orden i mun på mig än en gång.
Senil kallar jag alla som inte kommer ihåg vad de säger.
Det var därför jag sa att Rudy Giuliani var senil, för han kom inte ens ihåg att Hillary gick jämte honom på 9/11 och att det var Obama som hade beordrat attacken på twin towers.
Trump fick ju 1500000 färre röster sist, så det man behöver inte ens ha 50% av rösterna i det landet.
Och din analys går inte göra överhuvudtaget, då Trump är all over the place.
Vinner han nästa val, så kommer bli det bli med mycket liten marginal.
Valresultatet då kommer dock helt avgöras med hur många som går röstar, R vinner oftast när få röstar.
Då R-väljare är mycket trognare i att gå välja än D-väljare.
Jag bryr mig inte om du är kunglig eller om du är det värsta bottenskrapet någonsin, jag skriver på samma sätt oavsett.
Det är jag som säger att republikaner har vägrat samarbete de senaste 8åren i väldigt många områden.
Kom några perioder där man hittade republikaner som kunde tänka sig samarbeta.
Men tror du verkligen att R är intresserade av samarbete när de både har senat och kongress?
Du blev så upphetsad och säga jag lagt orden i mun, att du inte ens klarade av att läsa in "Men vet du inte om att R har i 8år på många området totalvägrat samarbete".
Berätta vart det står jag säger det är du som säger detta?
Vilket betyder lägga orden i munnen på mig var 100% felaktigt på gällande exempel.
Sen är frågan vem som ska jobba inom området plocka frukt och grönt.
Här de man försökte få vita Amerikaner jobba där, de fick sjukförsäkringar, tandläkarplaner och bra betalt.
Det var typ 5% som jobba klart plockningen, resten stack första dagen typ.
Så snart står dom där och vill ha dit folk söderöver, då det verkar rätt uppenbart ingen vill amerikan vill göra detta jobb.
USA fallerar som land om de sparkar ut alla invandrare som anses olagliga.
Och den situation som uppstått där är unik, dock så är invandringen till USA söder ifrån på ett minus och varit ett antal år nu.
Varför krångla med arbetsvisum när man redan har människor som är villiga och jobba, och antagligen bott hela sitt liv i USA.
Det blev så tydligt att denna befolkningsgrupp är ovärderlig, som tex med att Amerikanen VÄGRAR jobba dessa jobb som Mexikaner har.
Men visst har du rätt att man ska få bestämma vem som finns i sitt land.
Men detta är en unik situation, där många av dessa vet inget annat än USA då de bott där och minns inget annat.
Sen låter det mindre begåvat och först sparka ut en massa personer, som kostar multum.
För sen ta tillbaka dom för arbete, då det är en mycket unik situation man har från början.
Varför inte låta folk arbeta sig till ett medborgarskap, de är ju trots allt många produktiva människor vi pratar om.
Hatar inte något, dock en hel del kritik på många områden, men även bra saker görs.
Så säga jag hatar Trump är inget annat än dina ord.
Tycker jag om honom, nej, men det är inte samma som hata.
Så du får ta ansvar för dessa ord.
Inte jag
Varför en sådan förkärlek till lägga orden i mun på folk?
Klarar du inte av att diskutera annars?
Vart har jag sagt att han inte är president?
Det jag sa var att han fick mindre än 50% av rösterna och att nå till 51% är inte nödvändigt alls.
Eftersom jag inte hatar, så svårt och bli kontraproduktivt.(hat är inget annat än dina ord).
Och sen har amerikaner generellt det svårt och läsa svenska, så någon påverkan där finns det ingen logik att ha.
Men skoj du har så höga tankar om mig.
Har aldrig haft diskussioner om Trump och SD och härma eller vad du tror.
Men skoj se att du försöker i alla fall, det går dock inte så bra för dig då du lägger orden i mun på mig i varje inlägg, i tron att denna gången kanske jag går på det.
Men nej, inte den här gången heller, vill du försöka igen och se om jag missar när du lägger orden i mun på mig?
Och vet du att du aldrig ens en enda gång har lyckas påvisa vad som är kontraproduktivt.
Det är ju inte så när du säger SD är ett rasistiskt parti, och säger detta om och om igen.
Men sen säger att deras väljare inte är rasister, det är ingen som tror på detta då du bara upprepar detta om och om igen = SD är ett rasistiskt parti.
Då går det inte ens utesluta deras väljare och säga dom inte är rasister när man upprepar den maniskt.
Men jag redan motiverat detta för dig, dock har du inte motiverat en enda sak som är kontraproduktivt här och som jag sagt.
Utan det är mest du som lägger orden i munnen, och sen "diskuterar" du vidare som det vore jag som säger så.
Det är en mycket roande diskussion, som jag kommer svara på till värdens ände.
Sen om 2018 valet och 2022 valet här, så vet jag att jag kommer ha rätt och bästa är att jag komemr säga vad var det jag sa, och sen fortsätter du ditt sätt som stärker SD position.
Och SD är beroende av personer som dig, och boosta dom genom en polarisering.
Men varför berättar jag detta för dig kan man undra, då du inte förstår detta ändå.
Du bara tror du gör rätt i ditt blinda hat mot SD, och kommer fortsätta och ljuga om SD.
Men om SD kan jag hålla med om att jag hatar dom som parti(då det är ett kasst parti), men kommer aldrig göra som du och och polarisera och köra svart och vitt som du.
Och Trump hatar jag inte, vilket betyder om Trump inte har ett senilt beteende, så kommer jag inte säga han är senil.
Och kommer han inte ihåg ens vad han sagt själv om Syrien, så blir det väldigt tokigt när han sen säger precis tvärtom mot tidigare.
Och undra om senilitet är bara naturligt, eller kanske man kan kalla det tidig alzheimer, nått problem med minnet har han dock.
Då bägge påståenden inte kan vara rätt.
Kan du ens greppa det?