Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Och där gick Trump i mål med sitt enskilt viktigaste beslut under hela sitt presidentskap:
www.washingtontimes.com/news/2017/apr/7/senat.../
Hans kandidat Neil Gorsuch är nu vald till domare i Högsta Domstolen.
Ett va de absollut viktigaste vallöftena han hade.
Nu står det 5-4 till de konservativa domarna mot de liberala och det är inte orimligt att tro att Trump kommer att få möjligheten att byta ut två liberala domare till och då skulle man kunna få en HD i USA som har en konservativ majoritet med 7-2.
Med röstsiffrorna 55-45 så valde dessutom tre demokrater att "bryta leden" och rösta mot sittt eget parti och för Trump och republikanerna. Givet det politiska klimatet så är det en framgång i sig.
Det går inte byta domare, de är valda på livstid.
Så det kan Trump försöka med, enda är väl militärkupp som han kan byta ut dessa domare.
Annars måste han till 100% förlita sig på att domaren dör, säger upp sig eller begått allvarligt brott.
Så det du säger Trump ska byta ut HD-domare som inte passar hans agenda, kan du glömma då det är en lögn och inte genomförbart.
Sen är det galet att man har domare som är cementerade i partipolitiken, det kan vara väldigt dåligt för rättssäkerheten.
Om det vore sant, så skulle man redan haft en domare.
Har märkt du ljuger en del när det kommer till Trump, är inte sanningen tillräckligt tilltalande?
Förstår inte varför Trump ändrat sig, det var ju så extremt viktigt att inte bomba innan.
En klassisk wagg the dog.
Så nu kommer antagligen hans siffror öka lite, och Trump-fanatikern kommer säga att det är pga av de fantastiska politiken.
Men det är inte mer än en klassisk taktik att försöka öka ens "popularitet".
Men han är typ 1½-2½ år för tidig för ha nån hjälp av detta.
Om katastrof är bra, så går det väldigt bra för Trump.
Det går inte byta domare, de är valda på livstid.
Så det kan Trump försöka med, enda är väl militärkupp som han kan byta ut dessa domare.
Annars måste han till 100% förlita sig på att domaren dör, säger upp sig eller begått allvarligt brott.
Så det du säger Trump ska byta ut HD-domare som inte passar hans agenda, kan du glömma då det är en lögn och inte genomförbart.
Sen är det galet att man har domare som är cementerade i partipolitiken, det kan vara väldigt dåligt för rättssäkerheten.
Om det vore sant, så skulle man redan haft en domare.
Har märkt du ljuger en del när det kommer till Trump, är inte sanningen tillräckligt tilltalande?
Förstår inte varför Trump ändrat sig, det var ju så extremt viktigt att inte bomba innan.
Right track siffran var helt fel, annars säger jag inget om de andra siffrorna.
Enda är väl att du tog en låg siffra på Obama, när det var klart högre det sista.
Man säger inte byta ut, vilket betyder en aktiv handling till bytet.
Jag bara antar att D gör samma som D, och vägrar godkänna de föreslagna domarna.
Vilket är helt rätt, så kanske de fattar att politik går inte utöva utan samarbete.
Du kanske inte medveten om detta, men sättet du sa det på, så lät det som Trump skulle byta ut dom och det kan han inte.
Han kan bara ersätta och inget annat.
Så det kan har inte, så det var en lögn.
Men nu verkar du välja andra ord, men frågan man ställer sig varför man inte fick se detta första svängen.
Just för det får en stor betydelse skillnad.
Samma situation då som nu, Trump var emot, men nu fanns det ingen tvekan.
Vilket betyder han ljugit en av dessa två tillfällen.
Right track siffran var helt fel, annars säger jag inget om de andra siffrorna.
Man säger inte byta ut, vilket betyder en aktiv handling till bytet.
...
Du kanske inte medveten om detta, men sättet du sa det på, så lät det som Trump skulle byta ut dom och det kan han inte. Han kan bara ersätta och inget annat.
Right track siffran finns en, så den använder jag mig av.
Och det är där lögnen är, då den inte är högre än ~35% nu och sjunkit som en gråsten.
Dom kan inte byta ut någon överhuvudtaget.
Däremot kan dom ersätta vid någon slags förlust av en domare.
Som då kan vara död, sagt upp sig och åtal.
Det är för viktig skillnad på byta ut och ersätta, så semantiskt kan vi inte använda byta, just för det ger fel innebörd.
Jag tror inte Trump vet vad han säger och verkar inte komma ihåg vad han säger heller.
Det finns flertal likheter mellan incidenterna, men fundamentalt ändrat åsikt.
Wagg the dog säger jag bara.