• Svar på tråden BF juli 2017
  • Lilltiger84
    Wooden skrev 2016-11-18 14:51:10 följande:
    Tack för svaret! Jag tror jag förstår. Njae, har nog inte riktigt nån aning om när äl var. Och vet ju heller inte exakt när mensen borde vara på g. Både denna och min förra graviditet har jag bara fått en så stark känsla att jag är gravid. Denna gång tog det ett par dagar innan testet visade positivt. Så skulle tro att jag ligger ungefär lika som du! Fick 1-2 i måndags men tog inget nytt digitalt förrän igår och då hade det slagit över. Vet dock inte om det är "första dagen" med 2-3.
    Okej, men du kanske kan få ett RUL snart så att de kan bestämma hur långt gången du är? Glad
  • Sommarbebis2017

Hejsan.... Är det okej att hoppa in här?
    Väntar ett fjärde barn med min sambo, det är hans första Glad har fått tre barn med en tidigare man. Lite nervöst då jag fick missfall i v 8 i september...

Är 37 år. BF runt 5 juli. Glad

• Sally8585

Hej! Plussade väldigt svagt idag på eftermiddagen! Men om allt går vägen jag kommer ha BF i slutet på juli! :D Detta blir vårt 4:e barn. Jag är 31 år! Grattis till allihopa! Någon som känner framöver att ha en hemlig facebook grupp ist? Tycker familjeliv är så svårt att hänga med i :)

• Sommarbebis2017
    Sally8585 skrev 2016-11-18 17:50:27 följande:

Hej! Plussade väldigt svagt idag på eftermiddagen! Men om allt går vägen jag kommer ha BF i slutet på juli! :D Detta blir vårt 4:e barn. Jag är 31 år! Grattis till allihopa! Någon som känner framöver att ha en hemlig facebook grupp ist? Tycker familjeliv är så svårt att hänga med i :)

Gärna med i en sådan grupp, så här första veckorna Glad Grattis också till plusset.
  • Sally8585
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-18 18:06:32 följande:

Gärna med i en sådan grupp, så här första veckorna  Grattis också till plusset.

Ska jag fixa till en ? :D
  • Newbie84
    Lycka08 skrev 2016-11-18 10:59:09 följande:

Hej på er.

Här är en till med illamående från helvetet???? har i princip varit sängliggande i 1v. Har provat seaband som inte hjälpte mig ett dugg. Postafen som hjälper lite men långt ifrån bra (kräker inte men mår fortfarande riktigt illa). Ska träffa läkare på måndag.

Har kört Lchf 6mån innan men nu är allt som Lchf "förbjuder" det ända jag får ner. Går idag in i v8.

Någon som har "nyttiga" tips på vad som kan hjälpa mot illamåendet?

Tack????

Har också kört lchf innan och pga illamående så är det typ bara rostat vitt bröd som går ner. Mådde tyvärr ännu sämre min förra graviditet och var sängliggandes from V5 till förlossning och då åt jag nyponsoppa för det smakar samma nät det kommer upp igen. Jag mår dock ännu sämre av sådant som smakar sött nu, prova grönt äpple verkar funka ok för många. Om det funkar så är nötter bra. Själv är jag så osugen på allt så det är en kamp att ens komma på nåt att äta utan att få kväljningar :(

Försök ät lite men ofta om du kan för att hålls blodsockret hyfsat jämnt, när jag var inlagd fick man ju mat och mellis regelbundet 5 ggr/dag och upplevde att jag mådde något "bättre" då.

Bra att du träffar läkare, hoppas att de tabletterna hjälper för dig! För mig tar det bort de värsta kräkningarna men tyvärr inte illamåendet...lider med dig så stor styrkekram!
  • Sommarbebis2017
    Sally8585 skrev 2016-11-18 18:10:58 följande:
    Ska jag fixa till en ? :D
    Väldigt gärna för mig. Lättare också att få ansikten på människorna Går ju att du lägger till oss om vi skickar pm här med namn eller så, då gruppen ej blir sökbar som hemlig väl Glad
  • Sally8585
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-18 18:39:54 följande:

Väldigt gärna för mig. Lättare också att få ansikten på människorna Går ju att du lägger till oss om vi skickar pm här med namn eller så, då gruppen ej blir sökbar som hemlig väl

Skicka gärna era namn här så lägger jag till er alla :D
  • Sommarbebis2017
    Sally8585 skrev 2016-11-18 18:43:07 följande:
    Skicka gärna era namn här så lägger jag till er alla :D
    Nu borde du fått pm
  • Hnnm

Hoppar in här jag med (förhoppningsvis inte bara tillfälligt)..

Fick + egentligen 27/10 (efter att ha tagit ut min spiral 29/9) och fick värsta chocken! Var inte riktigt berädd på det. Jag har haft blandade känslor sedan dess och känt mig gravid/ ogravid om vartannat. Har svårt att hantera det och försöker förneka det till och från... vi är ändå glada jag och min pojkvän

Grejen är att jag till och från blöder vääldigt sparsamt (rött/rosa på pappret och varken smärta eller klumpar) har googlat på det och hittar blandade saker allt från missfall till att det är normalt... har inte hunnit ringa mvc ännu för samtal då jag ju dels förnekar det (ibland så att jag inte tror på det) och dels att jag inte har chans att gå från jobbet utan att någon hör mig då jag inte vill att någon ska veta ännu... vad har ni för erfarenheter kring lätta blödningar?

Svar på tråden BF juli 2017