Inlägg från: Lilltiger84 |Visa alla inlägg
  • Lilltiger84

BF juli 2017

Wooden skrev 2016-11-18 13:19:51 följande:
    Någon mer som känner sig väldigt osäker på hur långt gången ni är? Enligt sista mens går jag in i v7 imorgon och har bf 14/7, men plussade förra helgen och i måndags fick jag "bara" gravid 1-2 på test. Igår morse fick jag gravid 2-3. Har oregelbunden mens, eller snarare långa cyklar ca 35- dagar sen jag fick mitt förra barn.

Jag vet inte heller exakt mitt BF då jag blev gravid direkt efter mitt missfall, men jag har gått på när jag hade ägglossning. Har du någon aning om när det var? Glad 

Jag har fått exakt samma värden som dig på CB digital, gick upp till 2-3 igår och jag har BF 22/7 någonstans. Hcg börjar ju bildas först efter att ägget fäster, så om det fäste sent så blir det ju såklart skillnad på CB digital än det blir på en person där ägget fäste snabbt (även om befruktning var samtidigt). Jag frågade en barnmorska om det där förut, om en bebis vars ägg fäste senare är likadant utvecklat som en bebis där ägget fäste snabbt men hon sa att samma celldelning osv sker oavsett om ägget har fäst eller inte så det enda som blir skillnad är då som sagt hcg nivåerna. Vet inte om man förstod något av min förklaring där, haha. 

• Lilltiger84
    Wooden skrev 2016-11-18 14:51:10 följande:
    Tack för svaret! Jag tror jag förstår. Njae, har nog inte riktigt nån aning om när äl var. Och vet ju heller inte exakt när mensen borde vara på g. Både denna och min förra graviditet har jag bara fått en så stark känsla att jag är gravid. Denna gång tog det ett par dagar innan testet visade positivt. Så skulle tro att jag ligger ungefär lika som du! Fick 1-2 i måndags men tog inget nytt digitalt förrän igår och då hade det slagit över. Vet dock inte om det är "första dagen" med 2-3.
    Okej, men du kanske kan få ett RUL snart så att de kan bestämma hur långt gången du är? Glad
Svar på tråden BF juli 2017