BF juli 2017
Jag har också :) hur mår ni?
Jag har också :) hur mår ni?
Känner mig väldigt gravid och är fruktansvärt trött, hjärnan funkar inte heller då jag gör fel på jobbet...
Vad kul med alla som plussat :) hoppas att det går vägen för oss nu.
Någon som minns när tröttheten brukar försvinna?
Minns liksom inte sist spydde jag från v.5 till dagen efter förlossningen och fick dropp och blev inlagd för risk för att föda för tidigt. Hoppas så att detta blir bättre för minns inte så mycket av förra gången då medicinen mot illamåendet gjorde mig så groggy.
Nu är jag bara sjukt trött, men börjat göra lite fel och missar saker på jobbet...ser fram emot när jag blir piggare.
När skriver msn in sig? Ringer man en mvc bara eller hur funkar det? Minns inte längre, bara att det var glesa besök i början och tätare mot slutet. När tar msn blodprov och kubtest (om man vill)?
Tack för svar ska se hur det går i morgon på gyn och sen får jag väl skriva in mig.
Jag har köpt hem gravidtabletter och då behöver jag alltså inte ta folsyratabletten längre eftersom det är lila mycket folsyra i 2 gravidtabletter som i 1 folsyra?
Är så nervös att det ska skita sig tog ett nytt test nu med Cb och fick 2-3v så det verkar iaf som att det kanske är något då hcg verkar stigit.
Spännande med en sommarbebis då jag har ett höstbarn :)
Jag har berättat för familj, är så dålig på att hålla mig :) har berättat för närmsta vänner också, för om det skiter sig så vet folk varför man är ledsen och nere även om det är jobbigt att berätta att det sket sig. Jobbet däremot väntar jag mef så långt det går om jag inte börjar må dåligt.
Var på VUL igår och allt såg bra ut. Ska tillbaka om 3 v igen och kolla så att det ser bra ut och då bör vi se hjärtat slå. Hoppas det går vägen nu!
Också väldigt trött och lägger mig tidigt, somnar när jag kommer hem efter jobbet och i helgen somna jag på dan i soffan. Försöker få dagsljus när det går och tanka D vitamin.
Vad har ni andra för gravidsymptom?
Okej ja men det kan ju bero på åldern. Jag är ju bara 23 än (24 imorgon.. Ångeeest) så jag har ingen aning om det kanske ändras då :)
När är det man tar blodprov osv på mvc? Ska skriva in mig, men tänkte vänta lite tills jag sett hjärtat om typ 2,5 v. Jag vill ju också få tid för kub vilket då borde infalla strax innan jul, bör jag kontakta mvc redan nu? Väljer ni en nära jobbet eller hemmet? Sist gick jag på Mama Mia och var super nöjd men nu har vi flyttat så har ingen i närheten. Går man typ 1 gång/månad på mvc eller är det mer sällan fram tills att det närmar sig bf?
Här måste man boka in kub nipt tidigt för att vara säker på att få tid vid rätt vecka. Nu ringde jag i vecka 6 förra gången vecka 10 och blev satt på väntelista vid avbokning.
Hej. Jag plussade i onsdags, har bf 29/6-17. Vårt och mitt första barn. Fyllde 29 för en vecka sen..
Är det någon annan än mej som mår så illa så att det verkligen tär på humöret ? Har varit hemma från jobbet i tre dagar nu, mellan 9-10 på morgnarna mår jag helt okej (spydde just upp allt jag ätit hittills idag) har även varit vaken inatt vid halv4, halv1, innan jag gick och la mej spydde jag flertalet gånger.. Så höll det på från kl 15 igår pp eftermiddagen, så har även alla dagar i veckan sett ut.. Är det nån annan som mår så dåligt?! Ska försöka ta mig till apoteket efter allt som går att köpa som kan tänkas hjälpa mig idag.. Vi har ett eget företag, samt ett jobb som personlig assistent.. Jag kan inte må såhär känns det som..
Vad skönt att höra att nån annan också har det såhär, började tro att något är fel. Ja illamående även när jag sover, kan vakna av att jag typ suckar över hur illa jag mår.. Hoppas du börjar må bättre, helt sjukt att man kan må såhär !
Min förra graviditet var jag på VUL 2 ggr innan vecka 10 pga att jag blödde, det var antagligen sköra slemhinnor. Denna gång blöder jag näsblod istället varje gång jag spyr.
Så det behöver absolut inte vara missfall, håller tummarna att det går bra tjejer!
Grattis alla nytillkomna. Mår så illa och spyr som en gris. Har ingen matlust heller, vad äter ni som mår illa för mat?
Jag tar lergigan comp, lergigan och primperan men det funkar inte så bra tyvärr. Mår illa dygnet runt och även när jag sover...
Känner att jag behöver berätta på jobbet då jag mår så här och nu varit hemma och inte orkat jobba några dagar...någon som berättat på jobbet så här tidigt?
Hej allihopa! Nu har jag läst igenom hela tråden (pjuh!) och nu hoppar jag också in :) Plussade i lördags (gravid i v5), BF runt 24 juli om allt går som det ska (vilket det kommer göra!).
Mitt och min mans första barn, andra månaden vi försökte så det var en riktigt härlig, rolig, underbar överaskning att plussa så pass fort. Som så många andra är jag också orolig över missfall, men brukar vara optimistisk och positiv så jag försöker vara det nu med. ALLT KOMMER GÅ BRA! :)
Jag ringde mvc och jag har inskrivning 19 dec, men hon sa att de inte gör ultraljud så tidigt utan endast runt v18. Är det några stockholmare som blivit erbjudna tidigt ultraljud? I så fall vart har ni skrivit in er?
Hej på er.
Här är en till med illamående från helvetet???? har i princip varit sängliggande i 1v. Har provat seaband som inte hjälpte mig ett dugg. Postafen som hjälper lite men långt ifrån bra (kräker inte men mår fortfarande riktigt illa). Ska träffa läkare på måndag.
Har kört Lchf 6mån innan men nu är allt som Lchf "förbjuder" det ända jag får ner. Går idag in i v8.
Någon som har "nyttiga" tips på vad som kan hjälpa mot illamåendet?
Tack????
Grattis till alla som plussat :)
Svelin: jag har fått lite problem med det nu på sistone, men kan nog bero på att jag äter väldigt ensidigt -rostemacka med smör och ibland ost...
Har börjar få rätt mkt molvärk nu också, är det typ växtvärk? Någon mer som kännt så? Är i v.8+0 enligt VUL men 9+nånting enligt bm:s beräkning. Var på första bm besöket idag och skrev in mig, ska lämna blodprover om 1,5 v inför KUB. Hoppas att allt ser bra ut då med fostret, är lite nojjig...
Hej på er! Vill bara uppdatera med dagens nyheter; idag gjorde vi tidigt ultraljud. Är i v 10 nu. Anledningen till det är för att jag fick missfall i sept (min första graviditet), och är såklart orolig. De här veckorna har varit otroligt långa. Men idag fick vi se ett tickande hjärta och en liten filur som rörde sig massa! Är så lycklig! Kan knappt fatta att det finns någon där inne.