• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Sally8585
    Livetsgång skrev 2016-11-30 13:14:06 följande:

Så såg mina ut när jag hade ÄL. Vet också att graviditetkollens ÄL test är sega av sig ochkan visa sig svagare trots positivt.

Så va det för mig och jag har haft ÄL :) 

Ja vi låg idag på em så jag hoppas det tar sig. Ska ligga nu varje dag ett par dagar så hoppas vi på det bästa :D Innan jag tog deras test så var det ett svagt streck bara. Så jag yar detta som positivt. Men ska ta fler test ett par dagar så jag ser att det blir svagare igen:) men hade äl värk inatt och idag på fm. Så antar att ägget släppte kanske :)
  • Livetsgång
    Sally8585 skrev 2016-11-30 19:37:46 följande:
    Ja vi låg idag på em så jag hoppas det tar sig. Ska ligga nu varje dag ett par dagar så hoppas vi på det bästa :D Innan jag tog deras test så var det ett svagt streck bara. Så jag yar detta som positivt. Men ska ta fler test ett par dagar så jag ser att det blir svagare igen:) men hade äl värk inatt och idag på fm. Så antar att ägget släppte kanske :)
    Ja innan min ÄL ens började stegra va just dom testen helblanka och fick en markant stegring sen av dom så jag tog de som positiva samtidigt jag hade alla andra tecken som kontrollerades noggrant :)

Så såg min stegring ut på två dagar bara innan ÄL. Fredagen va lite starkare med dom testen men fick ingen bild på det :/

• Tumvante

Mensen kom nu i eftermiddag

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

När är det bäst? Morgonen eller?

• Sally8585
    Tumvante skrev 2016-11-30 21:27:50 följande:

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

Jag beklagar!

Tempa innan du kliver upp på morgonen. Se till att tempa samma tid varje morgon. Hoppa över om du sovit dåligt (minst 4 sammanhängande sömn) eller om du är sjuk/bakis! :)
  • larssonc

Åh så tråkigt:( får hoppas du får fira in året på bästa sätt med ett plus!

Ja det bästa är att ta på morgonen innan du går ur sängen ungefär samma tid varje dag. Jag kör med NC och tar alltid tempen vid 06. Enligt NC ska man inaktivera tempen om man är sjuk, har sovit mer eller mindre än +- 2 timmar samt druckit alkohol dagen innan.
  • Livetsgång

Att tempa gör bäst med basaltemp av decimal siffror så rekommenderar en sån :) köpte min via appen NC för 199 kr :) Mäter runt 8 var morgon :)
  • Tumvante
    larssonc skrev 2016-11-30 21:33:43 följande:
    Åh så tråkigt:( får hoppas du får fira in året på bästa sätt med ett plus!

Ja det bästa är att ta på morgonen innan du går ur sängen ungefär samma tid varje dag. Jag kör med NC och tar alltid tempen vid 06. Enligt NC ska man inaktivera tempen om man är sjuk, har sovit mer eller mindre än +- 2 timmar samt druckit alkohol dagen innan.
    Oj, att sova ostört 4 h i sträck blir svårt, men 2 borde vara möjligt. Men får smyga ut i badrummet och göra det... samsover med min ettåring
  • Sally8585

Ägglossning va? Jätte svårt att veta tycker jag! Ska det vara ännu starkare? Översta testet är taget nu på kvällen. De under är taget igår och imorse. Jag och sambon hade sex idag. Inget innan på ett tag pga förkylningar och dyl. Är det försent att bli gravid om vi hade sex idag och ägglossningen sker idag? Läste något om att störst chans att bli gravid är 3 dagar innan ägglossning. Isåfall är det kört för oss :P
  • Khaleesi85
    Emmaaa skrev 2016-11-29 08:15:09 följande:

Köpte clearblue testa tidigt igår, tog det i morse..

Efter 2 års försök med ett syskon tog det sig ÄNTLIGEN OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG ATT JAG GRINAR!!!

Nu hoppas jag bara att liten vill stanna kvar. :D

Stort Grattis :)
  • Mirabelle24
    Sally8585 skrev 2016-11-30 22:27:11 följande:

Ägglossning va? Jätte svårt att veta tycker jag! Ska det vara ännu starkare? Översta testet är taget nu på kvällen. De under är taget igår och imorse. Jag och sambon hade sex idag. Inget innan på ett tag pga förkylningar och dyl. Är det försent att bli gravid om vi hade sex idag och ägglossningen sker idag? Läste något om att störst chans att bli gravid är 3 dagar innan ägglossning. Isåfall är det kört för oss :P

Ett positivt ÄL test betyder att du kommer att ha ÄL snart! Så förmodligen släpper ägget om någon dag så det är bara att sexa på! :)
Svar på tråden BIM December 2016