• Sally8585

BIM December 2016

Hoppar in här. Har bim imorgon men det känns som om mensen ska komma. Och negativt på test. Så hej allihop! Hoppas på plus i dec :D

• Sally8585

ÄL här i dagarna! Nu ska det liggas så man kan få sig en fin julklapp :D Hur går det för er andra??

• Sally8585
    mariama skrev 2016-11-29 16:36:59 följande:

Samma här, borde ha äl inom tre-fyra dagar! Heja oss :)

Samma lika här! :D Heja oss som sagt! Nu ska vi plussa i dec! Om inte så tar jag och sambon en paus och kör igen nästa höst. Vi har 3 barn som är födda i jan /feb så vi kände för ett sommarbarn nu ;)
  • Sally8585
    mariama skrev 2016-11-29 17:27:59 följande:

Jaaaa! Vad underbart det vore :)) Åh skönt att känna sig okej med det ändå, här är vi mer desperata! Vårt barn är född i februari så håller med om att sommarbarn vore mysigt! Men nu får det bli en höst- eller vinterbebis ändå om det är så, haha!

Jag borde vara desperat! Jag är 31 !! :O så snart är de fertila åren ett minne blott. Men som sagt, vore mys med ett sommarbarn :')
  • Sally8585
    Livetsgång skrev 2016-11-30 13:14:06 följande:

Så såg mina ut när jag hade ÄL. Vet också att graviditetkollens ÄL test är sega av sig ochkan visa sig svagare trots positivt.

Så va det för mig och jag har haft ÄL :) 

Ja vi låg idag på em så jag hoppas det tar sig. Ska ligga nu varje dag ett par dagar så hoppas vi på det bästa :D Innan jag tog deras test så var det ett svagt streck bara. Så jag yar detta som positivt. Men ska ta fler test ett par dagar så jag ser att det blir svagare igen:) men hade äl värk inatt och idag på fm. Så antar att ägget släppte kanske :)
  • Sally8585
    Tumvante skrev 2016-11-30 21:27:50 följande:

Mensen kom nu i eftermiddag

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

När är det bäst? Morgonen eller?

Jag beklagar!

Tempa innan du kliver upp på morgonen. Se till att tempa samma tid varje morgon. Hoppa över om du sovit dåligt (minst 4 sammanhängande sömn) eller om du är sjuk/bakis! :)
  • Sally8585

Ägglossning va? Jätte svårt att veta tycker jag! Ska det vara ännu starkare? Översta testet är taget nu på kvällen. De under är taget igår och imorse. Jag och sambon hade sex idag. Inget innan på ett tag pga förkylningar och dyl. Är det försent att bli gravid om vi hade sex idag och ägglossningen sker idag? Läste något om att störst chans att bli gravid är 3 dagar innan ägglossning. Isåfall är det kört för oss :P
  • Sally8585
    Mirabelle24 skrev 2016-11-30 22:57:58 följande:

Ett positivt ÄL test betyder att du kommer att ha ÄL snart! Så förmodligen släpper ägget om någon dag så det är bara att sexa på! :)

Yep. Vi ska ha en "dejt" imorgon innan barnen kommer hem från skolan ;) hihi
  • Sally8585
    Ruffs skrev 2016-12-02 12:45:34 följande:

Jag med  Ska bli riktigt mysigt med mannen ikväll, imorgon och på söndag hahaa. Jag sa till honom nu kör vi : Project Baby!

Han var kanske inte lika taggad som jag. Har bestämt att försöka efter ÄL denna gång stressa av. Märker att jag blir så laddad inför Bim att jag bara tänker:sympto osv. Ska släppa liksom på allt och bara njuta och ta dagen som den kommer. (om jag kan )

Haha! Vi har också projekt bebis hemma nu! En gång om dagen så är det ligga dags. "Kom nu älskling. Dags att släppa simmarna fria" haha! Idag ska han på julbord. Jag sa att "inte dricka för mycket. Jag vill gärna att du kommer ikväll nu när ägglossningen är här" :') haha! Hoppas på en bra julklapp i år nu :D
Svar på tråden BIM December 2016