• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • KCEG

Känner igen mig så mycket i det ni skriver... den här väntan är hemsk. Man väntar och hoppas. Så mensen kommer rasar man några hål, det är så jobbigt att känn att det aldrig blir som hoppats. Man är skengravid, hittar massa symptom och sen nästa månad försöker man att inte känna efter och hålla sig upptagen. Men inget hjälper, man ramlar hela tiden tillbaka till gravid och bebis tankar. 
    Det är frustrerande, men jag hoppas precis som många andra här att det blir många fina starka plus i december! En bra avslutning på året. 
    Det tror jag vi behöver!

• Livetsgång

Nu fick jag igång min NC app. Supersnabb support som fixade allt åt mig :D

Ja som ni ser är tempen högre och högre nu 4 dagar efter.

Min basaltemp ligger på mellan 36,05 - 36,10 normalt 
    Har inte använt NC länge så min basaltemp som skrivet ovan finns skrivna på papper och inte i appen.

• larssonc
    Livetsgång skrev 2016-11-29 14:33:54 följande:

Nu fick jag igång min NC app. Supersnabb support som fixade allt åt mig :D

Ja som ni ser är tempen högre och högre nu 4 dagar efter.

Min basaltemp ligger på mellan 36,05 - 36,10 normalt 
    Har inte använt NC länge så min basaltemp som skrivet ovan finns skrivna på papper och inte i appen.

En rejäl stegring, hoppas det håller i sig! När har du bim?

Använder också NC men tycker min kurva skiljer sig mycket varje cykel. Denna månad har den knappt ökat alls... vill bara få mensen nu så vi kan försöka igen nästa månad..
  • bluebird6
    Nykär15 skrev 2016-11-29 12:32:27 följande:

Hoppar in här! Kommer ÄL som den ska så har jag BIM på julafton..känns sådär faktiskt med BIM just då. 

Är på CD4 och började med Letrozol igår, ska ta Gonal-F på fredag och går även på akupunktur. Efter ÄL kommer jag börja med Lutinus. Hoppas verkligen på denna cykel!! 

Då hamnar vi på samma BIM igen då , nykär... 

Får väl hålla tummar o tår för en bra julaftonsmorgon:) 

Har du fått denna hjälpen efter det senaste MA? 

LYCKA TILL IGEN::
  • KCEG
    Nykär15 skrev 2016-11-29 12:32:27 följande:

Hoppar in här! Kommer ÄL som den ska så har jag BIM på julafton..känns sådär faktiskt med BIM just då. 

Är på CD4 och började med Letrozol igår, ska ta Gonal-F på fredag och går även på akupunktur. Efter ÄL kommer jag börja med Lutinus. Hoppas verkligen på denna cykel!! 

Ja då ses vi... igen. Vi följer varandra.. jag har BIM den 22/12 hoppas jag inte deppar ihop fullständigt om vi inte lyckas. Är lite rädd för det, hade någonstans en önskan om att vara gravid igen till datumet då vår graviditet var beräknad. Det känns redan oroligt för hur den dagen ska bli.
    På ngt sätt så trodde jag faktiskt att vi skulle vara gravida igen, men jag verkar ha fel. Jag hoppas att december blir månaden då allt vänder, men man tappar det lite när man går i motvind känns det som. 
  • Heineken86

Jag vet varken ut eller in. Enligt appen borde jag haft ägglossning i onsdags, men då var mitt sekret tjockare än tjockast så det är nog en omöjlighet att det skedde då. Dagarna innan var det som blaskig lotionflytning så det känns ju inte heller som att det var ÄL. Och jag har nu fortfarande, en vecka senare, fortfarande tjock klisterflytning. Verkar aldrig som att ÄL vill komma.

• Mamma91a
    FrökenE1985 skrev 2016-11-29 11:45:57 följande:
    Kan ta 5-12 dagar innan ägget fäster. Men normalt 7-10 dagar.
    Aha så det kan ta så lång tid:) tack
  • Livetsgång
    larssonc skrev 2016-11-29 14:43:05 följande:
    En rejäl stegring, hoppas det håller i sig! När har du bim?

Använder också NC men tycker min kurva skiljer sig mycket varje cykel. Denna månad har den knappt ökat alls... vill bara få mensen nu så vi kan försöka igen nästa månad..
    Ja en rejäl stegring är det..

Bim beräknad 11-12 December så är ju ett tag till :)
  • Mamma91a
    Emmaaa skrev 2016-11-29 12:08:43 följande:

Mamma91a, tusen tack! :D

Dom enda känningarna jag har är ett litet illamående på morgonen, blev hungrig strax efter frukosten, mensvärk i ryggen och det vänstra bröstet gör REJÄLT ont ibland, sen släpper det. :)

Jobbigt med illamåendet. Hoppas att det går över snart:)
  • Sally8585

ÄL här i dagarna! Nu ska det liggas så man kan få sig en fin julklapp :D Hur går det för er andra??

Svar på tråden BIM December 2016