• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • joss92
    Elliot0300 skrev 2016-11-24 14:45:23 följande:

Blä, ingenting smakar bra :(
    Kan inte säga att jag mår illa som i "jag måste spy" eller som när man är åksjuk. Har mest obehagskänsla och halsbränna och all mat liksom smakar för mycket haha.
    Inget känns aptitligt. Klarar nästan bara av hårda konsistenser (morot, chips, knäckebröd) och ganska små mängder.

Någon som känner igen sig eller hur mår ni?

Känner precis så! Kan känna mig illamående av vissa lukter av mat och annat, men inte så att jag kräks. Det ligger liksom som en obehagskänsla som du beskriver, hjälper när jag tuggar/äter små portioner av nåt jag verkligen känner mig sugen på. Obehagskänslan kommer ofta då jag börjar bli hungrig och om jag känner av en för stark doft. Jag kan exempelvis inte äta kyckling, köttfärs eller lax längre då jag tycker det smakar för mycket. Tacos som är min favorit ger inte alls god eftersmak längre :( det här är ovant haha! Jag väntar första barnet och är "redan" i v.9 nu :) veckorna bara springer förbi!
  • Knodd17

Ny här så hoppar på i tråden! =D

Plussade i början av veckan och gick idag in i v.6 med BF 26/7 
    Ännu inga direkta symtom, möjligtvis lite molvärk då och då! Samtidigt som jag hoppas på lite symtom för att "bekräfta" att jag verkligen är gravid så är det himla skönt att slippa dem! 

• Knodd17
    Knodd17 skrev 2016-11-24 17:31:00 följande:

Ny här så hoppar på i tråden! =D

Plussade i början av veckan och gick idag in i v.6 med BF 26/7 

Ännu inga direkta symtom, möjligtvis lite molvärk då och då! Samtidigt som jag hoppas på lite symtom för att "bekräfta" att jag verkligen är gravid så är det himla skönt att slippa dem! 

Glömde ju det symtom som fick mig att göra ett test - grymt förhöjd puls. Från vilopuls på ca 65 till nu över 80.! Har en aktivitetsklocka som registrerar pulsen alltid och sen ca 1,5v tillbaka har grafen gått stadigt uppåt!

• Lillkickan

Från ett fruktansvärt illamående i måndags, så har jag därefter ätit Postafen, vilket jag tror har hjälpt. Det var inte helt borta idag, men hanterbart!

• myraaan

Hej! Tänkte bara informera om att Juli tråden på facebook är stängd då det är många medlemmar redan men det verkar vara många som är intresserade så kanske kan någon av er starta en till? Annars hinner man inte med att läsa alla inlägg när det blir så många. Puss och kram

• Soffiiee

Hejsan jag hoppar in här! ???? BF 23/7, är i vecka 7 (6+3) nu. Dock mycket orolig då jag har MA i bagaget :/ ska gå på tätare ultraljud denna gång :)

• Beebii
    Lee*** skrev 2016-11-24 11:53:58 följande:

Hade också samma problem svårt att kissa o sved. Kissade även många ggr men trodde det beroende på graviditeten o att jag dricker mycket vatten (2-3 liter). Så jag kollade upp detta idag o äter penicillin , skall vara ok även när man är gravid. Skall inte vara farligt för barnet. Så beställ tid om du inte redan har gjort detta

Var på inskrivning idag och då hittade dom bakterier i urinen men inte tillräckligt (eller så för att jag inte hade så mycket besvär av det) för att göra något åt det. Så var väl bara en släng av det! får se om det blir värre.
  • Beebii
    Lee*** skrev 2016-11-24 11:53:58 följande:

Hade också samma problem svårt att kissa o sved. Kissade även många ggr men trodde det beroende på graviditeten o att jag dricker mycket vatten (2-3 liter). Så jag kollade upp detta idag o äter penicillin , skall vara ok även när man är gravid. Skall inte vara farligt för barnet. Så beställ tid om du inte redan har gjort detta

Var på inskrivning idag och då hittade dom bakterier i urinen men inte tillräckligt (eller så för att jag inte hade så mycket besvär av det) för att göra något åt det. Så var väl bara en släng av det! får se om det blir värre.
  • mickaa

Hej alla. Bf 28 juli, är nu i veckan 6 genom våran första ivf. Peppar peppar på att den stannar kvar där inne

Tidigt ulv redan 21 december för att se om hjärtat slår. Hur mår ni.? Några speciella symptom? Ja har just börjat må lite illa på morgonen, inte kräkts men nära på. Svullen o så extremt trött så ja vet inte hur jag ska klara av att jobba. Brösten är så svullna o gör nå fruktansvärt ont när kattungen måste ligga på dem;) vi har försökt få barn i över 1 år med hjälp av olika läkemedel då ja har Pcos så har ej ägglossning. Till slut blev de ivf i november. O de tog på en gång;)

• Soffiiee
    mickaa skrev 2016-12-02 09:35:33 följande:

Hej alla. Bf 28 juli, är nu i veckan 6 genom våran första ivf. Peppar peppar på att den stannar kvar där inne

Tidigt ulv redan 21 december för att se om hjärtat slår. Hur mår ni.? Några speciella symptom? Ja har just börjat må lite illa på morgonen, inte kräkts men nära på. Svullen o så extremt trött så ja vet inte hur jag ska klara av att jobba. Brösten är så svullna o gör nå fruktansvärt ont när kattungen måste ligga på dem;) vi har försökt få barn i över 1 år med hjälp av olika läkemedel då ja har Pcos så har ej ägglossning. Till slut blev de ivf i november. O de tog på en gång;)

Vad roligt! Grattis! :) ska också på tidigt vul den 14 december, hoppas innerligt att allt ska va bra då! Tänkte gå på tätare ultraljud nu vid denna graviditet pga tidigare MA :/
Svar på tråden BF JULI 2017