Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF JULI 2017

Hej hej jag hoppar oxå in här! Gjorde test sticka igår på em på bim dagen som visade 2 svaga streck.

Imorse var det lite starkare. På fredag ska jag göra ett cb digitalt och visa gubben. Vi är 34 och 37 år.

Det blir vårat (förhoppningsvis) 3e barn. Vi har 2 barn innan som är 4 och 9 år samt två mf i bagaget. Nu håller vi tummarna att den(eller dom?!) orkar gro där inne. Har ömma bröst samt haft huvudvärk och illamående sen äl konstigt nog. Ökad aptit på både mat och sex och ofta kissnödig samt väääldigt trött! :-P

Har enl apparna bf 12-13 juli.

Afasi skrev 2016-11-01 21:58:41 följande:

Hoppar in här, konstaterade igår att vi lyckats bli gravida och nu väntar vårt tredje barn. Väldigt spännande! Imorgon ska sambon få veta så jag är väldigt nyfiken på hans reaktion.

Är gärna med i fb-gruppen så jag skickar vänförfrågan

Vad sa sambon?
  • Beebii

Hej hej jag hoppar oxå in här! Gjorde test sticka igår på em på bim dagen som visade 2 svaga streck.

Imorse var det lite starkare. På fredag ska jag göra ett cb digitalt och visa gubben. Vi är 34 och 37 år.

Det blir vårat (förhoppningsvis) 3e barn. Vi har 2 barn innan som är 4 och 9 år samt två mf i bagaget. Nu håller vi tummarna att den(eller dom?!) orkar gro där inne. Har ömma bröst samt haft huvudvärk och illamående sen äl konstigt nog. Ökad aptit på både mat och sex och ofta kissnödig samt väääldigt trött! :-P

Har enl apparna bf 12-13 juli.

Afasi skrev 2016-11-01 21:58:41 följande:

Hoppar in här, konstaterade igår att vi lyckats bli gravida och nu väntar vårt tredje barn. Väldigt spännande! Imorgon ska sambon få veta så jag är väldigt nyfiken på hans reaktion.

Är gärna med i fb-gruppen så jag skickar vänförfrågan

Vad sa sambon?
  • Beebii
    Bell13 skrev 2016-11-03 04:52:45 följande:

Vi har en facebookgrupp om du är intresserad? Där pratar vi om allt möjligt och peppar och stöttar.

Stort grattis till graviditeten

Tack detsamma Bell! Ja jag har dock inaktiverat kontot men kanske senare!
  • Beebii
    Prim skrev 2016-11-08 17:19:55 följande:

Hej

Jag har, om jag räknat rätt bf 16/7. Tycker att det är så otroligt overkligt. Ringde mvc idag och fick en tid på måndag. Kändes som att jag ljög när jag påstod att jag var gravid, men de säger ju att jag är det de där små testen. Ja de och värken i magen... någon annan än jag som knappt tror det själv?

Jodå och detta är 5e graviditeten (har 2 barn dock) konstigt att man aldrig vänjer sig och att alla är så olika. Jag avvaktar nog lite till innan jag törs ringa, får bli ett privat vul med. Frågan är om man hinner innan jul eller om det blir efter?!
  • Beebii
    Juciejos skrev 2016-11-20 14:19:31 följande:

Hallå allihopa!! Jag har en liten juli bebis i min mage. Har precis varit och köpt åksjukearmband och hoppas att illamåendet ska stillas lite!

Samma här mycket illamående och julibebis på bakning! Funkar det bättre om du äter något oxå? Min magsäck känns jätteliten så blir stoppmätt fort och sen illamående av det med...svår balans...
  • Beebii
    Lycka08 skrev 2016-11-21 14:48:37 följande:

Usch, vet precis hur du känner det. Var i stort sett sängliggandes hela förra veckan. Provade seaband, postafen men inget hjälpte. Har idag varit hos läkaren och fick utskrivet lergigan comp och sjukskriven 1mån till att börja med. De tips jag fått som jag känner ha hjälpt liiiite är att försöka äta ofta och lite.

Ja jag får mer och mer illamående men kräks iaf inte. Dessutom vet jag ju hur jag kan undvika men svårt på jobbet tycker jag! Lite misstänksamt om man helt plötsligt börjar äta något...hela tiden...och har svårt att äta mat och annat. Jag känner ett sug nästan hela tiden men vet aldrig vad jag vill ha! Men jag behöver det NU!! Karln är helt oförstående och det är förståelig då jag aldrig varit så här när jag varit gravid... :-/
  • Beebii
    Lycka08 skrev 2016-11-21 17:10:16 följande:

Usch..och jag vet inte vad som är värst...att kräkas eller vara illamående och inte kräkas? Kan nästa tycka att kräkas e bättre, släpper på "trycket" några få sekunder.

Min förra graviditet var inte alls så här heller. Vi får hålla tummarna att det är övergående för oss=)

Vilken vecka är du i?

Nja jag hatar verkligen att kräkas men detta illamående är ju inte heller så mysigt...

Jag är i töntiga v7 (6+5) och redan så många "besvär" dessutom har magen svällt upp och är jättekänslig för tryck och kläm!
  • Beebii

Har lite bekymmer med att det kommer brunt blod när jag torkar mig och idag har jag dessutom fått sprungit på toa stup i kvarten och vill bara sitta kvar...känner mig mer kissnödig men kommer inte så mycket. Jag misstänker urinvägsinfektion. Läst att det kan vara rätt dåligt. Är ju bara i v.8 (7+0) och har inskrivning nästa torsdag.

Vad skulle ni gjort? Ska jag ringa bm och få tidigare tid? Ska jag ringa och få vul och kontrollera? Känner mig velig och mesig då det är 3e barnet men det är så mycket som skiljer. Jag har inte haft några men förrän sista veckorna när magen är i vägen.

Vad säger man? Vad har man rätt till? :-/

• Beebii
    gosis skrev 2016-11-23 22:32:54 följande:

Skulle nog be om en tid för koll av urin och andra värden kanske. Har du ont när du kissar?

Ja jag får nog ringa bm idag. Nej inte ont men kan ibland svida lite så att jag verkligen vill pressa ut mer kiss fast inget mer kommer!
  • Beebii
    Lee*** skrev 2016-11-24 11:53:58 följande:

Hade också samma problem svårt att kissa o sved. Kissade även många ggr men trodde det beroende på graviditeten o att jag dricker mycket vatten (2-3 liter). Så jag kollade upp detta idag o äter penicillin , skall vara ok även när man är gravid. Skall inte vara farligt för barnet. Så beställ tid om du inte redan har gjort detta

Var på inskrivning idag och då hittade dom bakterier i urinen men inte tillräckligt (eller så för att jag inte hade så mycket besvär av det) för att göra något åt det. Så var väl bara en släng av det! får se om det blir värre.
  • Beebii
    Lee*** skrev 2016-11-24 11:53:58 följande:

Hade också samma problem svårt att kissa o sved. Kissade även många ggr men trodde det beroende på graviditeten o att jag dricker mycket vatten (2-3 liter). Så jag kollade upp detta idag o äter penicillin , skall vara ok även när man är gravid. Skall inte vara farligt för barnet. Så beställ tid om du inte redan har gjort detta

Var på inskrivning idag och då hittade dom bakterier i urinen men inte tillräckligt (eller så för att jag inte hade så mycket besvär av det) för att göra något åt det. Så var väl bara en släng av det! får se om det blir värre.
Svar på tråden BF JULI 2017