• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • MadSod

Hej

Jag och min man har försökt få barn i flera år . Jag har en 10 årig pojke sedan tidigare så vi beslöt efter ett tag att kontakta reproduktionscentrum och fick hjälp. Vi vart gravida förra året men det ledde till missfall tyvärr. Vi kände att vi behövde pause från försöken och släppte barnfrågan tills för 3 månader sedan. Vi bestämde oss då för att prova clear blues digitala fertilitetsmonitor. Lite lättvindigt sådär. Utan större förhoppningar då min ägglossning varit väldigt oregelbunden. Hör och häpna efter första inställning av cykeln visade monitorn snart östrogenhöjning och snart också LH ökning. I Lördags plussade jag och efter beräkning kunde vi konstaterar att jag är i v.5 (4+3) så nu håller vi tummarna och tår.

Och så håller jag alla tummar och tår för er andra där ute som försöker eller har plussat ????

• Lilltiger84
    MadSod skrev 2016-11-21 09:30:37 följande:

Hej

Jag och min man har försökt få barn i flera år . Jag har en 10 årig pojke sedan tidigare så vi beslöt efter ett tag att kontakta reproduktionscentrum och fick hjälp. Vi vart gravida förra året men det ledde till missfall tyvärr. Vi kände att vi behövde pause från försöken och släppte barnfrågan tills för 3 månader sedan. Vi bestämde oss då för att prova clear blues digitala fertilitetsmonitor. Lite lättvindigt sådär. Utan större förhoppningar då min ägglossning varit väldigt oregelbunden. Hör och häpna efter första inställning av cykeln visade monitorn snart östrogenhöjning och snart också LH ökning. I Lördags plussade jag och efter beräkning kunde vi konstaterar att jag är i v.5 (4+3) så nu håller vi tummarna och tår.

Och så håller jag alla tummar och tår för er andra där ute som försöker eller har plussat ????

Stort grattis, gud så roligt att det tog sig direkt! Glad
  • gosis
    Lillkickan skrev 2016-11-21 08:18:46 följande:

Illamåendet började för en vecka sen typ och det har bara blivit värre tyvärr!

Vilken vecka började du må illa?
  • vildalee
    reebeecccan skrev 2016-11-20 19:29:24 följande:

Skickade vänförfrågan och vill gärna bli med i gruppen. Bf 26juli :)

Hej jag vill gärna med vara med i gruppen, plussade igår med ett missfall i bagaget.
  • Lycka08
    Lillkickan skrev 2016-11-21 08:18:46 följande:

Illamåendet började för en vecka sen typ och det har bara blivit värre tyvärr!

Usch, vet precis hur du känner det. Var i stort sett sängliggandes hela förra veckan. Provade seaband, postafen men inget hjälpte. Har idag varit hos läkaren och fick utskrivet lergigan comp och sjukskriven 1mån till att börja med. De tips jag fått som jag känner ha hjälpt liiiite är att försöka äta ofta och lite.
  • Beebii
    Lycka08 skrev 2016-11-21 14:48:37 följande:

Usch, vet precis hur du känner det. Var i stort sett sängliggandes hela förra veckan. Provade seaband, postafen men inget hjälpte. Har idag varit hos läkaren och fick utskrivet lergigan comp och sjukskriven 1mån till att börja med. De tips jag fått som jag känner ha hjälpt liiiite är att försöka äta ofta och lite.

Ja jag får mer och mer illamående men kräks iaf inte. Dessutom vet jag ju hur jag kan undvika men svårt på jobbet tycker jag! Lite misstänksamt om man helt plötsligt börjar äta något...hela tiden...och har svårt att äta mat och annat. Jag känner ett sug nästan hela tiden men vet aldrig vad jag vill ha! Men jag behöver det NU!! Karln är helt oförstående och det är förståelig då jag aldrig varit så här när jag varit gravid... :-/
  • Lillkickan
    Lycka08 skrev 2016-11-21 14:48:37 följande:
    Ringde till BM idag, då det var första dagen jag kände att jag verkligen inte kunde ta mig till jobbet. Har fått en läkartid nästa vecka, ifall inte Seaband och Postafen skulle hjälpa.

Att kräkas är inte problemet, utan illamåendet fram till det, att man inte vet när det väl kommer upp.
  • Lillkickan
    gosis skrev 2016-11-21 12:28:53 följande:
    Vilken vecka började du må illa?
    Slutet av vecka 5/början av vecka 6.
  • Lycka08
    Lillkickan skrev 2016-11-21 16:54:34 följande:

Ringde till BM idag, då det var första dagen jag kände att jag verkligen inte kunde ta mig till jobbet. Har fått en läkartid nästa vecka, ifall inte Seaband och Postafen skulle hjälpa.

Att kräkas är inte problemet, utan illamåendet fram till det, att man inte vet när det väl kommer upp.

Jag har nästan tyckt att det varit en befrielse i några få sekunder när jag kräkts (trots man inte har något att kräka upp) men snabbt har illamåendet kommit tillbaka. Jag hoppas verkligen att lergigan compen kommer hjälpa mig nu + att jag kan gå och lägga mig när jag vill.

Hoppas du får den hjälp du behöver och att det hjälper dig.
  • Lycka08
    Beebii skrev 2016-11-21 15:53:05 följande:

Ja jag får mer och mer illamående men kräks iaf inte. Dessutom vet jag ju hur jag kan undvika men svårt på jobbet tycker jag! Lite misstänksamt om man helt plötsligt börjar äta något...hela tiden...och har svårt att äta mat och annat. Jag känner ett sug nästan hela tiden men vet aldrig vad jag vill ha! Men jag behöver det NU!! Karln är helt oförstående och det är förståelig då jag aldrig varit så här när jag varit gravid... :-/

Usch..och jag vet inte vad som är värst...att kräkas eller vara illamående och inte kräkas? Kan nästa tycka att kräkas e bättre, släpper på "trycket" några få sekunder.

Min förra graviditet var inte alls så här heller. Vi får hålla tummarna att det är övergående för oss=)

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF JULI 2017