Inlägg från: Lycka08 |Visa alla inlägg
  • Lycka08

BF JULI 2017

Lillkickan skrev 2016-11-21 08:18:46 följande:

Illamåendet började för en vecka sen typ och det har bara blivit värre tyvärr!

Usch, vet precis hur du känner det. Var i stort sett sängliggandes hela förra veckan. Provade seaband, postafen men inget hjälpte. Har idag varit hos läkaren och fick utskrivet lergigan comp och sjukskriven 1mån till att börja med. De tips jag fått som jag känner ha hjälpt liiiite är att försöka äta ofta och lite.
  • Lycka08
    Lillkickan skrev 2016-11-21 16:54:34 följande:

Ringde till BM idag, då det var första dagen jag kände att jag verkligen inte kunde ta mig till jobbet. Har fått en läkartid nästa vecka, ifall inte Seaband och Postafen skulle hjälpa.

Att kräkas är inte problemet, utan illamåendet fram till det, att man inte vet när det väl kommer upp.

Jag har nästan tyckt att det varit en befrielse i några få sekunder när jag kräkts (trots man inte har något att kräka upp) men snabbt har illamåendet kommit tillbaka. Jag hoppas verkligen att lergigan compen kommer hjälpa mig nu + att jag kan gå och lägga mig när jag vill.

Hoppas du får den hjälp du behöver och att det hjälper dig.
  • Lycka08
    Beebii skrev 2016-11-21 15:53:05 följande:

Ja jag får mer och mer illamående men kräks iaf inte. Dessutom vet jag ju hur jag kan undvika men svårt på jobbet tycker jag! Lite misstänksamt om man helt plötsligt börjar äta något...hela tiden...och har svårt att äta mat och annat. Jag känner ett sug nästan hela tiden men vet aldrig vad jag vill ha! Men jag behöver det NU!! Karln är helt oförstående och det är förståelig då jag aldrig varit så här när jag varit gravid... :-/

Usch..och jag vet inte vad som är värst...att kräkas eller vara illamående och inte kräkas? Kan nästa tycka att kräkas e bättre, släpper på "trycket" några få sekunder.

Min förra graviditet var inte alls så här heller. Vi får hålla tummarna att det är övergående för oss=)

Vilken vecka är du i?
  • Lycka08
    Beebii skrev 2016-11-21 18:28:59 följande:

Nja jag hatar verkligen att kräkas men detta illamående är ju inte heller så mysigt...

Jag är i töntiga v7 (6+5) och redan så många "besvär" dessutom har magen svällt upp och är jättekänslig för tryck och kläm!

Mitt började i v.6 men var hanterbart. V.7 "katastrof" och nu v.8 (7+2) likadant=(

Är också väldigt svullen och öm om magen. Brösten ska vi inte snacka om, hahaha
Svar på tråden BF JULI 2017