38+ och försöker bli gravid.
Nu fåe vi deppa ett tag och sen hoppas på nästa månad. Det blir i så fall en bebis innan nyår.
Nu fåe vi deppa ett tag och sen hoppas på nästa månad. Det blir i så fall en bebis innan nyår.
Hej på er!
Hur går det för alla? Jag är nervös inför onsdagens läkarbesök då vi ska planera IVF.
Och så är jag besviken och ledsen. Mensen var två dagar sen. Jag hade börjat hoppas. Men nej.....
förstår dig, har du spolat äggstockarna? Själv håller vi med på med utredning, är på bim +8 dagar vet ej när jag ska göra gravtest blir bara besviken. Tog ett test på bim+4 visade negativt. Min senaste mens varade i 12 dagar.
Jaha... där kom min mens några dagar för tidigt. Jag visste ju det var kört denna månad men det är ett dåligt tecken att den hoppar, kommer tre dagar tidigare. Förändringar i cykeln innebär att det håller på sluta helt.
Ni som försöker bli gravida, har nån testat barnalbyl från äl+3? Jag gjorde det nu när jag blev det + rosenrot och borago. Vet inte om det verkligen hjälpte men skadar inte att försöka barnalbyl är 1/3 tablett om dagen.
Jo alla får förändringar - men det startar rätt många år innan det verkligen tar slut. Så det är långt ifrån kört Sanna!
Har du kollat AMH? Alltså din äggreserv?
Det är alltid så nedslående när mens kommer, men som hemflyttad skrev, man får se fram emot nästa äl istället då:)
Fast det finns också en del som tyder på att trombyl kan försvåra implantationen och att man ska börja ta dem först efter plus, om man nu ska ta dem. Men man kan ju alltid försöka om man känner för att prova något nytt.
Får man hänga på här?
Känner att jag behöver stöd från andra i samma sits. Är 36 men det kanske går bra iallafall. Har redan två barn sedan innan 9 och 5 år. Min längtan efter en tredje har varit påtaglig ett tag, men mannen ville inte. Sen när han äntligen vill så slutade det med missfall i vecka 8 i dec förra året. Efter det har det inte lyckats än iallafall. Hur slappnar man av och slutar tänka på och hoppas på att bli gravid hela tiden. Känns som att mitt liv kretsar kring att hoppas och stressa över att bli gravid. Sen tänker jag...tänk om jag inte kan bli gravid nån mer...usch...blir så trött...vill bara ha en liten....????
Det låter ut som bra odds. Då får vi hålla tummarna!
Det gick bra på IVF-kliniken. Jag börjar med nässpray om drygt två veckor. Det blir långa protokollet. Vi köper ett trepack försök. Vi har fått uppskattad chans 35-40% per försök. Det låter ändå ganska positivt.
Mawie så otäckt. Förstår du är orolig för hur det ska bli.