Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Ja det är helt sjukt hur man räknar mellan äl och bim om och om igen. Bebisverkstan är inte kul. Vi är på försök 20 typ, något less. Men jag tror på februari

Det är vår månad fastän flunsan satte stopp i våra ligga-planer. :-P

Norania skrev 2018-02-11 17:49:27 följande:

Tack ?? Ja om vi hinner så gör vi det såklart, man blir lite knäpp av att försöka och med första barnet blev jag gravid oplanerat så aldrig tidigare funderat på hur lång tid det kan ta och hur besatt man blir av att räkna veckorna varje månad.

• Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-02-12 13:24:00 följande:

Använder ni ägglossnings stickor?

Jag använder inte älstickor för varje gång blir det strul, får inte riktigt utslag och har inte tid testa flera gånger per dag. Känner oftast av min äl och går efter sekret.
  • Anonym (Sanna)
    MammaMia1012 skrev 2018-02-12 05:56:20 följande:

Håller tummarna! Kan inge dug lite hopp, vi blev gravida när hela familjen låg i influensan och jag hade gett upp då mannen gick på hostmedicin och kunde inte ?avsluta? haha

Gick bra ändå

Vilken härlig solskenshistoria.

Tack! Jag hoppas det räcker för oss fastän det blev sjuksäng istället.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-13 08:07:32 följande:

Skriver igen efter en tids bortavaro i tråden. Min man fick ju tarmcancer och opererades. Allt tyder på att det gått bra. Ingen spridning i lymfkörtlar osv

Annan sjukdom i familjen har gjort att den senaste tiden varit väldigt, väldigt tuff. Men vi står fast i vår önskan om ett fjärde barn. Vi känner inte att det är något som skulle ta energi utan ge energi efter en svår tid. Att det kommer hjälpa oss att blicka framåt och se en ljus framtid.

Nu ska vi få utredningsresultatet av fertiltetsutredningen på onsdag. Fast vi har redan begärt ut alla provsvar etc och jag har varit på undersökning privat så vi vet redan att allt ser bra ut. Allt tyder på att vi borde kunna bli gravida på naturlig väg men det har ju ändå inte blivit så. Vi har försökt 1,5 år. Så nu blir det väl IVF...... Vilken klinik rekommenderar ni och varför?

Men....kanske slipper vi IVF. Jag hoppas så. På fredag eller lördag ska jag ha mens. Jag brukar alltid ha PMS:n från helvetet med migränhuvudvärk och ett helsikes humör och depressivitet och irritabilitet. Men jag har ingen PMS alls. Däremot har jag haft illamåendeattacker och känner mig törstig och muntorr. Jag vågar inte hoppas. Jag har liksom gett upp. Jag blir så ledsen ändå varje månad. Men tänk om det faktiskt tagit sig nu?

Skönt att höra att det gått bra för mannen.

Håller tummarna uteblivna PMS symtom bådar gott. Vågar du testa eller väntar du?
  • Anonym (Sanna)

Nedräkningen har börjat, smörjer med progesteronkrämen och analyserar minsta lilla förändring. I och för sig så känner jag ju inte än så mycket eftersom det bara gått några dagar.

• Anonym (Sanna)

Jag börjar på äl+4 och fortsätter tills mensen kommer. Tanken är att det ska ge mindre PMS också.

Flisan41 skrev 2018-02-16 09:27:23 följande:

Har beställt progesterall. När i cykeln börjar man smörja om det ska vara i syfte att lättare bli gravid?

• Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-02-16 09:21:27 följande:

Fick min mens, blir så trött på det här. Killen ska göra sitt andra spermieprov om två veckor.

Så trist mensen kom. Håller med det är tröttsamt.

Det är ju bra mannen ska lämna nytt prov. Håller tummarna det ser bra ut.
  • Anonym (Sanna)
    Flisan41 skrev 2018-02-19 20:55:07 följande:

Jo jag ger det över sommaren tänker jag! Denna månad provar jag inosytol och progesteroncreme! Snart provat allt Lycka till inför IVF och skriv gärna och berätta hur det går!

Vad är inosytol?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-19 13:41:33 följande:

Åh, jag känner nu att jag inte borde klaga egentligen..... Kan äggdonation vara ett alternativ för dig kanske? 

Jag tänker så här..... Vi har tidigare kunnat få barn tillsammans utan problem. Man hittar inga fel. Alltså måste det väl vara äggen och min ålder som är problemet? Jag ser inte vad annars det skulle vara liksom..... Jag kanske är alldeles för negativ men hur hjälper IVF om det är äggen som är problemet?

Förstår du är upprörd på mannen och frustrerad över situationen. Det blir ju bra kolla med ivf kliniken. Tror som Flisan att de finner några bra ägg. Skönast skulle det ju vara slippa ivf och vem vet kanske det tar sig nästa månad. Nu försöker jag peppa dig.

Det är jobbigt efter att ha försökt så länge. Vi har 1 år och 8 månader i bagaget. Vet inte om det beror på mannens spermier, jag hade ju för högt tsh, men misstänker också det är vikten. Undet senaste året har jag gått upp i vikt pga stress.

Håller tummarna för er!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-02-20 15:04:08 följande:

Tack, peppning behövs. Jag tappar verkligen hoppet ibland. Det där med vikten, vad är egentligen en idealisk vikt har jag funderat över?

Jag hoppas verkligen vi slipper IVF. Det verkar vara en extremt tuff process att gå igenom. Och dyr. Vi är inne på att köpa ett 3-pack men ska höra vad kliniken rekommenderar. 

Idag beställde jag E-vitamin, Omega-3, Selen, Zink och D-vitamin. Sedan innan äter jag folsyra. På fertilitetsenheten säger de att bara folsyra är bevisat men jag känner att nu måste vi prova allt. Rosenrot och bidrottninggele vågar jag mig inte på. Jag har hört att det kan rubba om man redan har regelbunden cykel. Läste samma sak om DHEA. Men så svårt att veta vad som stämmer och inte. 

Jag vet inte heller vad som är rätt vikt. Lagom kanske. Men varje 5% man går ner boostar fertiliteten enligt läkare så det är ju något att ha i åtanke. Kan också bli en stress som det blivit för mig. En stress att jag gått upp och sen en stress att jag inte gått ner. Lite beror nog på sköldkörteln också men jag har inte heller rört på mig så mycket. Nu är jag igång med både kost och motion så hoppas det ska visa sig på vågen.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.