Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Idag känns allt skit! Fick precis veta att en närstående är gravid, på andra försöket. Såklart glad för hennes skull men samtidigt så avundsjuk. Här sitter jag, försök 19 och med värsta mensblödningen, uppsvälld och deppig. Bläää!

• Anonym (Sanna)
    Hemflyttad skrev 2018-01-31 08:27:20 följande:

Helt naturligt att du känner så, det har vi alla gjort! Snart ska det väl ändå vara din tur, det tror jag!

Här började mensen idag, så nu blir det sprutor om några dagar och sedan VUL i slutet av nästa vecka. Inte särskilt optimistisk, måste först och främst få ÄL på rätt sida och det är ju inte alltid så lätt.

Men nu kör vi Sanna, så plussar vi tillsammans i februari!

Kram

Ja nu kör vi! Februari it is!
  • Anonym (Sanna)
    småsyskon2018 skrev 2018-01-31 17:52:08 följande:

Hej. Kul med en tråd för oss som är "lite äldre". Hoppas det är ok att hoppa in. Blir 39 i feb och börjar nu försöka få ett syskon till sonen som snart blir 2. Har lite dålig koll på äl och Bim men baserat på senaste cykeln tror jag det blir Bim 3/1. Lite otålig nu när vi väl bestämt oss och jag fortfarande har mens men snart kör vi!

Välkommen! Gick det snabbt när ni försökte förra gången?
  • Anonym (Sanna)
    småsyskon2018 skrev 2018-01-31 18:42:22 följande:

Tack! Det tog tre försök sist men då hade vi sex så fort vi kände för det ;) sen lillkillen kom känns det som att det är lite svårare att hinna få till det.

Så sant. Livet kommer mellan ibland tex. sjuka barn eller trötthet. Man blir ju också less försöka pricka in varje månad. Hoppas det går lika snabbt för er denna gång. Själv blir det typ försök 20 nu.
  • Anonym (Sanna)
    imsevims skrev 2018-02-01 12:39:23 följande:

Känner ni av er ägglossning mer nu än när ni var yngre? Jag har inget minne av att jag märkte av min äl när jag var yngre. Men nån stans runt 35-årsåldern började jag känna av äl ganska tydligt och nu vid 43 går det liksom inte missa. Är öm i magen oftast flera dagar innan äl och precis runt äl gör det ordentligt ont. Är verkligen jätteöm långt ner i magen.

Funderar på om det har någon koppling med ålder? Eller om det kanske beror på antal barn man fött? Min smärta började efter 5e barnet.

Det är samma för mig. Det har kommit efter jag fått barn och särskilt känt av efter tredje barnet. Jag är 40 nu.
  • Anonym (Sanna)
    småsyskon2018 skrev 2018-02-01 19:02:44 följande:

Känns som det borde vara din tur nu då! Håller tummarna! Hoppas vi får många plus i tråden inom kort :)

Ja hoppas, hoppas februari blir vår lyckomånad.
  • Anonym (Sanna)

Hej Antog! Välkommen!

Att spola äggledarna är inte så dumt. Jag tror att det gjorde mig gravid första gången eftersom jag två månader senare blev gravid. MEN har egentligen inte belägg på det. Det var sommar och då är också fertiliteten högre sa min gynläkare.

Jag har inte gjort utredning sen dess (då skulle vi inte kunna få barn på naturlig väg men tji fick dem) så jag kan inte svara på det men att kolla upp ditt sköldskörtelvärde är att rekommendera. Det gör säkert kliniken. Om man har för högt värde vilket man kan ha i vår ålder också så försämrar det chanserna att ägget fäster samt att missfallsrisken blir högre. Jag kollade mitt i höst och konstaterades för högt, börjat med levaxin och nu ligger mitt värde under 2 som det ska.

• Anonym (Sanna)

Hoppas ni lyckas på ett men nog borde ni väl ge det i alla fall fram till sommaren.

Kaaaanske3 skrev 2018-02-02 16:17:04 följande:

Hejsan!

Fyller 40 i år. Har bim i dag ???? vi har två barn födda 06 o 08. Nu har vi sagt att vi gör ETT försök på en 3:a blir det något nu så blir det, annars stängs musslan för gott ??

• Anonym (Sanna)
    kaaanskeen3a skrev 2018-02-04 13:31:48 följande:

Positivt gravtest i morse. Skräckblandad förtjusning. Både glad och lite oroad över vad folk ska säga. Detta  kommer att komma som en stor överraskning för många - både i umgänge,bland familj och på jobbet. Känns lite jobbigt faktiskt.

Men Fasiken vad jag känner min kropp! stor skillnad i hur jag känner min kropp nu jämfört med för 10 år sedan (med vår yngsta). Jag kände så tydligt att jag var gravid att jag typ inte hade behövt ta ett gravtest för att få veta. Jag liksom bara visste - på ett väldigt märkligt sätt...

Åh så roligt! Grattis! Skönt ni prickade in på en gång.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.