Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Flisan41 skrev 2017-12-28 19:00:57 följande:

Jag har kollat allt sånt genom husläkaren för jag trodde nämligen jag hade högt fsh eller möjligtvis var på väg in i klimakteriet. Men alla värden där såg bra ut. Har också kollat att jag ägglossar genom att mäta progesteronet efter förmodad äl. Jag har fått testa Letrozol 3 ggr trots att jag ägglossar själv. För en extra boost. Har också fått göra vaginalt ul och även där såg allt normalt ut. Möjligtvis lite för tunn slemhinna. Mer än så har jag inte fått undersöka.

Det är bra du har kollat det. Håller tummarna letrozolen kan boosta upp.
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-12-28 22:00:53 följande:

Ja men det låter ju positivt! Jag skrev ner symptom som bara blev fler ju närmre bim jag kom. Gasig i magen blev jag rätt tidigt denna gång med samt känslig, både lättirriterad och gråtig. Om 3-4 dagar kan du ju testa ;)

Illamåendet gick över rätt snabbt så det var nog ingenting. Får försöka hålla koll på kroppen men har ju svårt tro det skulle ja tagit sig. Håller tummarna ändå.
  • Anonym (Sanna)

Milou hur prickade ni sexandet in kring äl denna gång?

• Anonym (Sanna)

Inga symtom.

Äl var torsdag och vi sexade måndag och onsdag. Det var ganska bra. Håller tummarna det räcker att pricka rätt. Jag är tveksam det lyckades men hoppas innerligt.

• Anonym (Sanna)

Gott Nytt År tjejer!

Väntar på mensen som jag känner är på gång, bim på onsdag fast tror den kommer redan imorgon.

Får ta nya tag. Januari är guldmånaden.

• Anonym (Sanna)

Jag brukar ha kring 27 dagar. Diggar någon dag ibland. När Jag var yngre hade jag kring 31 så cykeln har ändrats sista åren.

• Anonym (Sanna)
    Flisan41 skrev 2018-01-02 17:50:48 följande:

Glad gubbe idag på äl-test! Hoppas få till det i morgon! Ikväll blir det inget nämligen... Men jag hoppas det ska räcka imorgon eftersom ägget borde släppa någon gång i morgon...

Hoppas ni prickar guldägget imorgon.
  • Anonym (Sanna)
    Flisan41 skrev 2018-01-02 21:37:36 följande:

Tack! Är bara orolig att det är försent i morgon och att grämer mig att vi missar en chans ikväll... Men det är som det är... Hur går det för dig?

Det kan ju räcka med ikväll också. Det är störigt när man känner att man missar en chans men samtidigt är det livet. Det blir så ibland.

Själv får jag får ladda om (igen). Väntar mensen idag, finns tyvärr inga symtom så jag skulle få upp hoppet att den uteblir.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-01-03 08:47:51 följande:

blir så sjukt frustrerad på min sambo. antingen lägger han sig supertidigt (vi har nästan bara chansen att ha sex på kvällarna pga barnen och jobb) eller så får han inte upp den eller får inte något "slut"!! Blir apstressad när man bara har ett par tre dagar på sig i en månad typ... så får man vänta en månad till!!! Skiter snart i det. Blir bara tråkigt...

Förstår du blir stressad. Jobbigt!

Det är lite samma för oss, svårt veta om vi ska få till det eller inte. Min kille oftast för trött.
  • Anonym (Sanna)
    Flisan41 skrev 2018-01-03 17:05:36 följande:

Blir inget ikväll heller. Vi hade sex i söndags och i morgon lär det vara försent. Tror ju att jag har äl idag. Blir så jävla deppig att jag bara har lust att gräva ner mig...

Håller tummarna det går att få till en snabbis ikväll. Annars så kan ju söndagens räcka fast jag förstår du grämer dig, att det hade varit bättre att säkra upp ikväll.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.