38+ och försöker bli gravid.
Kan man dricka te istället då?
Jag e stor drickare på kaffe ;-/
Jag dricker 1-2 koppar vanligt kaffe på morgon och resten av dagen grönt te. Det har funkat bra dra ner. Förut var jag en stor kaffedrickare också.
Kan man dricka te istället då?
Jag e stor drickare på kaffe ;-/
Hej !! Jag kan inte fatta men titta vad vissade nyss
Jag hade min sista mens 20 dec och det brukar vara 26-27 dagar vilken vecka är jag i den vissar 3+
Rindi skönt med glada besked men att du inte kollade könet. Det hade ju varit spännande veta när det också är 100 % säkert.! Fast i och för sig vet jag inte om jag skulle kolla kön om jag var gravid. Har kollat de två senaste gångerna. Skulle vara kul få en överraskning.
Tack Haha jag vet men jag gillar överraskningsmomentet. Har inte kollat med mina tidigare barn. Jag är inte typen som inreder barnkammaren i rosa eller blått Jag har två söner sen tidigare och ärligt talat har jag inga romantiska drömmar om en liten tjej. Jag vill bara ha en frisk bebis.
Nu vet jag att det inte bara är färgskalan i barnrummet som gör att folk vill veta kön, det var lite raljant av mig att skriva så. Men jag blev så illa berörd en gång av en kompis som i alla år sagt att hon trodde inte att hennes kropp kunde bära en son ens och att pojkar var så lömska (hon sa det trots att hon visste att jag jade två småkillar och hon dessutom gillade dem). Jag trodde inte hon menade allvar men sen när de skulle ha barn och det inte gick och det till slut blev IVF, som gick bra, och de var på UL för att veta könet och det visade sig vara en liten kille därinne. Då blev hon så chockad att hon började gråta och skaka. Hon t o m ringde mig och berättade hur chockad hon blivit och hänvisade igen till att hon trott att hennes kropp varit immun mot pojkar för hon verkligen inte ville ha någon, men att hon börjat hämta sig lite och ändå såg fram emot barnet. Som de t o m fåt IVF:a!! Nej fy. Ville hon ha barn eller en acccessoar? Nu har hon i alla fall fått en dotter och enligt Instagram är hennes liv komplett och barnrummen inredda i blått resp rosa. Vi umgås dock inte längre inte pga detta, dock...
Hur går det förresten för dig? Är det nedräkning till BIM? Jag har för mig att ni tajmat bra, men jag kan blanda ihop med ngn annan också...
Spännande Asynja74 med alla symtom. Håller tummarna det bara varit för tidigt att testa här innan. Du har ju bim snart. Jag har 1/2.
Jag vet inte vilket test som är bäst. Har förut testat med Apotekets egna efter bim och fått plus. Jag har provat RFSU:s under sista året men det var någon som sa att de inte brukar vara så bra. Detsamma säger en del om Clearblue. Nu har jag två teststavar hemma från Testlagret men eftersom jag sällan testar före bim så blir de liggandes i lådan.
Hej alla!
Jag skrev i den här tråden när den var alldeles nystartad. Då hade det gått ett år sedan jag fick ett MA med komplikationer som gjorde att jag flera månader efteråt fick söva för att de skulle kunna gå in och ta ut graviditetsrester. Efter det ingreppet kom min mens aldrig igång mer än som en blodig flytning och vården var inte speciellt intresserade av att hjälpa, den enda undersökning jag fick göra var ett blodprov för att se att jag hade ägglossning som jag skulle.
Hur som helst så körde vi på med ägglossningstest och sex på de rätta dagarna tills jag blev alldeles utmattad. Ni vet hur det är, till slut kretsar hela livet kring menscykeln och negativa gravtester... Någon gång i slutet av 2016 la jag ner hela projektet, vi bestämde oss för att acceptera att det inte skulle bli något fler barn och lät bara livet gå vidare. Vi har dock aldrig börjat med något preventivmedel igen, för ett barn skulle trots allt vara välkommet.
Men så, förra helgen fick jag en känsla och tog ett gravtest, samma dag som min beräknade mens (som fortfarande är väldigt sparsam, men regelbunden). Det var POSITIVT och jag blev så förvånad att jag trodde jag skulle svimma. Och glad! Min man blev så klart lika glad -och minst lika förvånad. Till saken hör att vi hade sex en enda gång i början av januari, nästan en vecka innan beräknad ÄL. Vilken lyckträff!
Nu håller vi tummar och tår för att den lilla stannar kvar i magen, jag är så orolig och kollar efter blod varenda gång jag går på toa. Känner inte av några symtom egentligen, lite ömma bröst bara.
Och förlåt för den här romanen, oj vad långt jag skriver! Önskar er alla lycka till med bebisverkstaden, och grattis till er som plussat!
Fick mitt svar och det var normalt!!!
Märker nu på morgon lite rosa på pappret. Cd 12 idag och bim är räknat om några dagar. Nu moler det i ryggen så det här känns inte bra.
Kram Milou. Det är inte så lätt att veta. Det är klart det blir tungt med sömnbrist och lite sämre ekonomi men det är ju också en kortare period i livet så det ordnar sig alltid. Som gravid oroar man sig alltid om sånt. Hoppas mannen kan lägga det bakom sig.