Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Heja dig Too tiki! Det kommer gå bra när du tagit dig igenom de första dagarna.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-12-03 09:07:33 följande:

Yes!! Fortsatt hög temp och nu har FF satt ut att jag hade ÄL, så ÄL + 3 idag :)

Så bra! Håller tummarna det blir en rolig julklapp.

Själv är jag äl+8. Äl blev inte på utsatt dag utan tre dagar senare. Vi hade ingen bra timing där så jag får försöka förlita mig på att simmarna som var där gjorde susen men tror det krävs närmare äl för oss. Bim på fredag. Blir ju spännande leta symtom under veckan.
  • Anonym (Sanna)

Två dagar till bim och inga känningar. Jag är rätt säker på att mensen kommer som vanligt. Jag har ett symtom som alltid varit med i alla mina graviditeter och eftersom den inte märks nu så är det kört plus att vi fick ju bara till det en gång flera dagar innan äl.

• Anonym (Sanna)

Ja det är lite samma med honom.

Nu sist så trodde jag att äl skulle vara dagen efter, den brular alltid vara dag 14-15 umgefär men bara därför kom den tre dagar sen.

Jag testar inte för jag får sällan utslag på stickorna så det känns onödigt.

• Anonym (Sanna)

Ja det var väntat..får ta nya tag.

• Anonym (Sanna)
    theLovelyJ skrev 2017-12-09 17:55:25 följande:

Är 36 och har precis fått reda på att jag har ett AMH på 0,29, vilket i princip betyder att jag är nära klimakteriet. Har försökt bli gravid i 2 år och nu fattar man ju varför det aldrig tar sig. En sorg om någon...

Förståeligt. Tråkigt att höra Amh värdet är så lågt. Är ivf ett alternativ i ett sånt här läge?
  • Anonym (Sanna)

Min mens börjar ta slut. De sista dagarna kommer så lite så det räcker med ett trosskydd. Nästa helg är det dags för ny omgång. Tiden går ju rätt snabbt fram till dess, värre är det mellan äl och bim. Denna gång hoppas jag vi får till det oftare och prickar rätt. Nu har vi försökt i 1.5 år.

• Anonym (Sanna)

Tror det skulle vara bättre om vi fick till det någon fler gång (det svåra är att få med mig mannen) och att vi prickar in äl. Tidigare har jag blivit gravid en dag innan samt på äl dagen. Vi har oftast haft sex 1-2 dagar innan men då har ju tsh värdet varit för högt och så kan det nog ha varit hela det här året vi försökt. Jag har dragit ner på kaffe, äter olika vitaminer så nästa steg jag kan försöka ändra på är att gå ner i vikt. En 5% viktminskning kan öka fertiliteten. Annars hoppas jag att nu när tsh värdet liggger bra så ska det ge med sig. Kanske jag försöker boosta med rosenrot igen efter jul.

• Anonym (Sanna)

Hoppas det inte innebär mf Milou. Jag håller tummarna!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.