38+ och försöker bli gravid.
Känner av lite molvärk nu på vänster sida. Ska se om jag kan sexa upp killen. Tippar äl är imorgon.
Känner av lite molvärk nu på vänster sida. Ska se om jag kan sexa upp killen. Tippar äl är imorgon.
Jag tippar äl blir imorgon men att få till det verkar sämre. Ska försöka..
Vi har ju försökt mer än år och först hade jag bestämt mig för att ge bebisverkstan ett år. Nu är jag inne på att vi kör på fram till nästa sommar. Mentalt är det jobbigt och mycket pengar går till vitaminer, tester och sånt. Samtidigt drömmer jag och längtar efter en bebis.
Bra att du kommit på honom Dragonwoman men ledsamt det är så.
Jag trodde äl var onsdag men nu är jag nog inne på i natt/idag istället. Ska försöka få med mig mannen ikväll så kanske vi prickar in. Annars är det nog långsökt att det tar sig denna gång eftersom sista gången var i lördags. :-/
Hemflyttad: hoppas på en massa fina ägg på rätt sida.
Jag tror jag är på äl+2, lite osäker på när den var men tror fredag. Den kom senare än vanligt. Vi hade sex fredag så det känns okej ändå. Jag tror och hoppas på oktober så håller tummarna för oss.
Nu är jag nervös inför äggledarspolningen på fredag. Brukar det göra ont?
Kan det öka chansen till graviditet? Är det vanligt att man hittar något fel om man har barn sedan tidigare?
En annan sak: Hur säkra är ägglossningstester? Är det alltid så att man verkligen har ägglossning om man får utslag på dem? Eller kan det komma LH-stegring men ingen ägglossning? Kan man undersöka om man har ägglossning eller inte på annat sätt? Om jag har ägglossning, vilket jag ändå tror, finns det då något att vinna på att stimulera ägglossningen? Vad finns det för andra behandlingar som kan vara aktuella?
Nu börjar det ju närma sig att vi får svar på vår fertilitetsutredning. Förmodligen blir det i december-januari någon gång. Om man inte hittar något fel, vad gör man då? Provar IVF ändå? Har is i magen och försöker ett tag till? Jag fyller 38 i december.
Tredje försöker sket sig också ???? nya tag!
Råd för saker jag kan göra/äta?
Idag är jag bim-5. Känner inget särskilt. Det är bara en sak ja reagerat på och det är att det ibland sliter i magen (ligamentet) på höger sida när jag ska resa mig ur soffan.
Någon som känt så och varit icke gravid?
Det är nog ett tecken att jag bör träna mera.
Även om jag verkligen hoppades på oktober så har jag svårt att tro det tagit sig nu. Nästa vecka ska jag ta nytt tsh. Blir spännande se vad det ligger på nu efter några veckor med levaxin.
Jag tänker inte testa denna gång. Om jag hade haft något symtom hade jag nog kanske kunnat göra det imorgon.