Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2018-01-03 10:30:04 följande:

Nää vad tråkigt :(

Men har du tagit något test?

Du vet ju hur jag är, testar ju inte så gärna i onödan.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-01-04 09:04:48 följande:

Känner av min ÄL idag... skulle varit igår enligt appen men jag är ju lite oregelbunden så finns kanske en eller två chanser kvar nu då eftersom vi inte fått till det som jag hade hoppats denna månad! Trodde det var kört när det inte blev nåt igår...

Ni får köra så det ryker ikväll då.

Jag tycker ofta appen inte stämmer med andra symtom som sekret och äggsläppskänningar. Denna månad säger appen att mensen skulle ha kommit igår men när jag räknar efter när jag hade ägglossning så är det först imorgon. Jag använder Fertily friends.

Vilken har du?
  • Anonym (Sanna)
    DragonWoman skrev 2018-01-04 14:38:23 följande:

Tickande hjärta och är i v 6+2

Härligt!
  • Anonym (Sanna)

Idag kom mensen. På dagen uträknat efter äl. Ibland blir jag lurad av appen som sa bim onsdag, fastän jag visste att jag inte är gravid (inga symtom, inga känningar) så hann ju hoppet tändas igårkväll. Det går ju inte att göra så mycket åt det. Nya tag, hoppas januari är vår tursamma månad.

• Anonym (Sanna)

Dragonwoman: Hur är det idag? Upphörde blödningen?

Tänker det kanske berodde på vul?

• Anonym (Sanna)

Hur var det med rosenrot? Ska man börja på mensen första dag?

• Anonym (Sanna)
    Lindsey77 skrev 2018-01-06 21:40:25 följande:

Hej alla!

Jag är 40 år & försöker bli gravid med femman. Blev gravid tredje försöket men det slutade tyvärr i missfall. Har förstått att det är vanligt efter 40. Dessvärre fyller jag 41 om några månader, så jag vet inte om barnafödandet är över för min del. Trist, men inte hela världen eftersom jag redan har fyra. Minsta är 5 år.

Jag hoppas på ett plus nästa vecka... hoppas kan man ju ändå göra, det finns i alla fall en liten chans.

Välkommen! Håller tummarna för dig nästa vecka.

Vi är i samma läge, förutom att vi försökt i 1.5 år nu. Fyller 41 i sommar och har tänkt försöka tills dess. Min minsta fyller 3 år och längtan efter en bebis är så stor.
  • Anonym (Sanna)

Jag hade nog velat vaccinera om jag vore i din sits Smurfen. Kollade upp hur det ligger till med min vaccinering själv då jag hörde om de stora utbrottet i Göteborg och som tur har jag fullgott skydd. Har för mig det inte är så bra bli smittad med Röda hund som gravid.

• Anonym (Sanna)
    sigge1235 skrev 2018-01-10 18:12:07 följande:

Hur svårt är det att få barn när man är 38-41 nåt sånt? Jag väntar första nu och fyller 31 ett par månader efter födseln. Jag skulle gärna vilja ha tre barn men vill vänta lite med nästa. Första försökte vi ca ett år, med 2 missfall. Jag vill ha minst 1,5-2 år mellan 1:an och 2:an iaf. 2:an och 3:an kan nog komma lite tightare (vi är i en situation nu där ekonomin kräver att vi båda jobbar ett tag efter att bebisen börjat förskola, längre fram kommer den vara stadigare (nya i arbetslivet efter universitet + köper hus). Är det rimligt att drömma om tre barn om man bara ser till åldern då man försöker? Sen vet jag förstås att det inte går att bestämma och inte alltid fungerar. Jätteglad nu att vi har en bebis på G.

Det är inte orimligt tänka sig tre barn vid 30. Det gjorde jag också. Jag väntade första när jag var 30 och nu har jag fyra. Två år mellan de två äldsta och sen 1.5 år mellan de två yngsta. Jag var 37 nu är jag blev gravid med yngsta. Nu har jag försökt i 1.5 år så det är segt men förhoppningsvis blir det ett plus snart.

Grattis till bebisen i magen.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.