38+ och försöker bli gravid.
Men
Men
Nu har jag varit på äggplock. Av 20-25 blåsor som de punkterade fick de ägg ur 7. Jag tyckte det var dåligt men de sade att det vid coasting försvinner ägg och de bästa blir kvar. De tyckte inte det var dåligt.
Alla sju äggen blev befruktade! Så det blir lördag för återföring!
Sanna-hur går det för dig?
Någon som är ensamstående här och försöker bli gravid? Jag har fyllt 40 och mr right har tyvärr inte dykt upp. Nu planerar jag för insemination i Danmark (för gammal för att få hjälp i Sverige).
Blandade känslor efter dagens besök då återföring skulle ske. Fem av sju befruktade ägg fortsatte utvecklas. Av dem blev två stycken helt optimala och verkligen toppenblastocyster. En skulle jag få tillbaka och en skulle frysas Tre av dem ska få till imorgon på sig för att se om de också är värda att frysa.
Men.....jag hade vätska i buken. Det i kombination med hur det såg ut med mina höga östrogenvärden, många äggblåsor, att man fick coasta osv gjorde att man bedömer att det är risk för överstimulering . Därmed Ingen återföring och totalfrys. :-/ Det är på ett sätt jättebra att man inte riskerar min hälsa men ändå så snopet.....
Så....nu slutar jag med Lutinus och inväntar mens och senare ägglossning.... Så får man återföra en fryst blastocyst istället.
Hej på er!
Hur går det för er?
Jag väntar o väntar. Denna gång blev det en spruta för att få äl. Många har sagt till mig här i olika forum att äl testen reagerar på Ovitrelle sprutan men enl experterna på US i Linköping så gör det inte det. Så jag vet inte. Men hur som haver så visade äl testet äntligen positivt. Det har visat negativt helt tiden i 2 år nu. Så när stickan nu var positiv kunde man ju inte låta bli att bli lite glad. Sen får man ju hoppas att man haft äl o man lyckats denna gång.....
Nu är det bara den låååååånga väntan kvar. BIM 24/5 plus minus någon dag. Vill inte att den kommer nu utan jag vill ju se att vi lyckats nu....
Mm samma här. Dag 13 idag så verkstaden är igång sen några dagar tillbaka:)
Denna gång med rosenrot. Testat för äl lite sporadiskt men inte sett fullt utslag än men tänker varannan dag sex så missas äl inte ändå.
Lite orolig jag hade äl dag 11, jag har ju spottings och dan innan det verkligen kom igång så hade jag en del blod ,men mycket slemblandat. Kanske kroppen tänker att det är dag 1, isf hade jag ju äl dag 12 så att säga.
Ja, jag tycker mig se något svagt. I andra grupper ser dom oxå något svagt så självklart hoppas jag ju.
Ska köpa ett digitalt test o testa efter BIM så får vi se. BIM på torsdag
Äl på gång. Ikväll ska vi mysa. Det verkar som den kommer någon dag tidigare.