Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Trullis82 skrev 2018-06-12 11:20:16 följande:

Hej!

Kommer till gyn med vetskap om att han inte ska vara kvar i samma lokaler. Det visste jag sedan länge o han letade ny lokal att driva sin klinik i. Men idag säger han att han inte ska fortsätta alls utan börja jobba på onkologen. Jag bryter ihop totalt o stor gråter.......

Han blir själv tagen av min reaktion o säger sedan men..... jag vill så gärna följa dig tills det blir ett litet knyte så jag tänkte kolla med en kollega om jag bara under dina undersökningar kan få låna utrustning o plats av henne..... alltså fatta on detta går. O han gör det för min skull!

Jag gråter ju då såklart en skvätt till. Denna gång glädjetårar.

Dagens vul visade ju såklart att där inte fanns ett foster men han ser för första gången något runt format i kanalen som han kallade det o funderade på om det var ett utomkveds. Men det brukar inte sitta där säger han sen. Så detta måste ju kollad upp framöver.

Men nu eftersom han slutar denna vecka o det sedan är semester så läggs allt på is. Vad säger du om allt säger han sen... ja inget jag vill men har inget att välja på.

Nu får jag väl helt enkelt försöka på egen hand o hoppas att det går utan medicin. Det har ju funkat 2 ggr uppenbarligen då jag har två fina tjejer.

Så får vi se vad som händer fram över. Nu e det lite ovist kan man säga.... kämpa kämpa

Fint av honom att han vill fortsätta följa dig på resan fastän han slutar. Tråkigt med semesteruppehåll men man kan ju inte göra så mycket när hela landet stannar. Jag hoppas det kommer gå bra nu, oftast kan man ju lättare bli gravid igen om man nyligen varit det. Håller tummarna för det.

Själv tycker jag att det är konstigt att jag inte blivit gravid alls under de här två åren. Verkar som det överlag varit svårt för våra tidigare barn har också tagit tid men inte så här länge. Har ju åldrats också såklart men ändå.
  • Anonym (Sanna)

Monchichi: Hur går det med de två små? Tämkt på dig.

• Anonym (Sanna)

Monchichi: Det låter bra med både små och stora hjälpredor. Underbart med syskonkärleken. Kanske du får med dig mannen på en till när flickorna blivit lite äldre. Hoppas det snart blir bättre med viktkurvan och att äta annan mat.

Jag sa högt igår så alla hörde under en släktmiddag att jag kan tänka mig två till så jag hoppas på tvillingar. Håll tummarna hårt att det tar sig nu.

• Anonym (Sanna)

Monchichi: Det låter bra med både små och stora hjälpredor. Underbart med syskonkärleken. Kanske du får med dig mannen på en till när flickorna blivit lite äldre. Hoppas det snart blir bättre med viktkurvan och att äta annan mat.

Jag sa högt igår så alla hörde under en släktmiddag att jag kan tänka mig två till så jag hoppas på tvillingar. Håll tummarna hårt att det tar sig nu.

• Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-06-18 16:05:13 följande:

Hej alla nu har jag varit borta alldeles för länge härifrån då jag gett upp hoppet om att bli gravid, men idag har vi varit på första besöket inför provrörsbefruktning och jag känner mig så kluven om jag vill utsätta mig för det. Någon som är i samma situation? Måste ta ett beslut om vi ska göra detta. Känner mig så frånvarande just nu. S u c k!. Hur går det för er andra?

Jag förstår det är mycket tankar och väga allting framåt och bakåt.

Jag är fortfarande kvar. Två års försök nu och gym tar inte emot nya patienter förrän till sommaren men vi försöker själva så gott det går. Äl igår så hoppas vi prickade in.
  • Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-06-19 07:34:17 följande:

Har ni gjort någon utredning via Landstinget?

Har man försökt i 12 månader, eller i 6 månader om kvinnan är 35år eller äldre så kan man ha rätt att göra en infertilitetsutredning via Landstinget. Man bara ringer till Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säger att man vill göra en sådan utredning. Det kan vara flera månaders kö, så hör av er direkt om ni inte gjort nån utredning.

Annars i väntan på det, kan du kontakta vilken privat gyn som helst och fråga om Letrozol tabletter (främjar ägglossningen), äggledarspolning (kan vara stopp i äggledarna så inte ägg och spermier kan mötas), samt Spermatest med Morfologi (morfologin är den viktigaste delen).

Jag vill göra en äggledarspolning samt kolla upp Ang osv men privat gyn tar ej emot nya patienter just nu. Landstinget är inget alternativ då jag har barn sen tidigare.
  • Anonym (Sanna)
    UndrandeSökare skrev 2018-06-19 19:13:10 följande:

Men om den privata gynekologen du kontaktat inte kan hjälpa så kan du kontakta någon annan gyn, man får kontakta vilken privat gyn man vill i hela Sverige.

Det behöver inte vara på samma ort där man bor.

Googla på privata gyn i Stockholm, Göteborg, Malmö etc. Det finns säkert nån som kan ta emot dig.

Ja jag har kollat upp andra gyn. Tyvärr ligger det närmsta ca 30 mil bort så det är inte det lättaste att boka tid på.
  • Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-06-21 15:29:28 följande:

Äter du folsyra? Det är bra om du gör det. SJ började äta det igen då de sa åt mig göra det. Jag köper inte ägglossning stickor för inget har hjälpt. Vi har blivit gravida men slutade i missfall. Så känns ju som Ivf är det som gäller får ta ett beslut med min sambo här i helgen.

Jag äter folsyra och kör inte heller med stickor. Jag har rätt tydlig äl. Blir aldrig gravid så känns som att det något dom stör. Skulle ha gjort en spolning för länge sen. Hoppas ni når ett bra beslut för båda i helgen. Håller tummarna ni ger det en chans när läkaren gett er goda odds ändå.
  • Anonym (Sanna)

Glad Midsommar tjejer! Hoppas ni har det fint. Här regnar det men vi har det mysigt ändå.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.