Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag fick aldrig något utslag på de digitala stickorna. :-/ kanske hade jag ingen äl denna månad eller så missade jag stegringen. Nästa vecka vet jag.

• Anonym (Sanna)
    DragonWoman skrev 2018-08-19 12:25:38 följande:

8 dagar kvar nu nej valt att inte kolla, roligare så

Så spännande!

Jag kollade inte med de två första men nu skulle jag nog göra det.
  • Anonym (Sanna)

Jag väntar trist nog in mensen i slutet av veckan. Blir inget plus denna månad heller. Som jag hoppats på augusti. Suck!

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-08-20 12:35:38 följande:

Jag har BIM på fredag, har lite molvärk till och från och lite öm i brösten. Men jag har inte alls samma molvärk som när jag blev gravid. Så jag är mycket tveksam till att vi lyckades den här månaden. Känns trist då vi myste till det både före, under och efter äl.

Jag är rädd att lutealfasen blir för kort nu efter missfallet också. Bara 10 dagar mellan äl och mens.

Jag håller iaf tummarna för att vi båda har fel och att det inte kommer någon mens den här månaden.

Jaaa det skulle vara super!

Har du testat rosenrot för att få till cykeln? Det sägs ska hjälpa till stabilisera för lång eller för kort. Sen finns det någon annan också men minns inte om det är munkpeppar eller nån annan. Läs på graviditetskollen. Där har jag köpt progesteron som jag smörjer med från äl+5 till mens. Kan vara brist på det som gör att ägget inte fäster. Jag har ingen aning, griper varje halmstrå.

Det är väntetid i två månader för att få komma till gyn för att kolla upp hur allt står till. Jag ger upp! Nä det gör jag inte... men jag står still och kommer ingenvart.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-08-21 07:21:19 följande:

Jag har inte testat rosenrot. Har funderat på det. Jag har bara testat med ägglossningstest i två månader. Den första månaden hade jag äl cd8 och andra månaden cd18 (efter missfall). Så jag tänkte nog testa en månad till utan rosenrot för att se hur min naturliga cykel ser ut innan jag börjar.

Progesteron låter också som något jag skulle kunna testa. Tack för tips :)

Vi har försökt i fyra månader och det tog ju sig tredje försöket men blev mf. Så jag kan inte ens söka hjälp än. Antagligen kommer det vara försent för mig att få hjälp i Sverige. Antar att väntetiderna är ganska långa. Så skulle det inte bli något under hösten så vänder jag mig nog till Danmark och ser om de kan undersöka mig där.

Förstår precis hur du känner! Klart man inte ger upp, men tiden går ofantligt långsamt när man går och väntar på ett plus.

Tycker du gör rätt som försöker utan, förhoppningsvis går det rätt fort bli gravid igen efter mf. Kan blinså eftersom kroppen nyligen varit inställd på det.
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 11:54:10 följande:

Hej på er!

Har läst allt ni skrivit men inte skrivit något själv på en stund.

Jag har precis fått börja hos min läkare igen o ätit första dosen Letrozol efter semestern. Igår tog jag Ovitrelle sprutan så idag har jag väl äl förhoppningsvis.

Så här myser vi allt vad vi hinner..... hoppas detta e vår månad....

Nu är ni igång igen. Så bra! Håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-22 17:48:08 följande:

Tack snälla ni, hur går det för er?

Ringt för att få tid för undersökning nu när de öppnat igen för nya patienter (stängt från maj). Det är två månaders väntetid. Suck! Känns hopplöst. Tiden går och går, orolig för fertiliteten i och med åldern, är ju 41 år. Men jag försöker hålla modet uppe. Inga känningar på gång, bim på fredag.
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-23 18:11:50 följande:

Okej, men så tråkigt. Det finns ingen privat klinik du kan gå till?

Jag har det för bra för att vara sant så jag tycker synd om er som fastnat på ett eller annat vis.

Men håll modet uppe....snart e det din tur

Det här är den privata gyn.

Mensen kom idag.
  • Anonym (Sanna)
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Grattis till flickan!
  • Anonym (Sanna)
    smurfen 11 skrev 2018-08-24 09:42:55 följande:

Men va jobbigt att det tar sån tid för dig. Har du fått nån tid nu då?

Nej, när jag ringde sa sekreteraren att det tar två månader att få tid. Men vi får köra på som vanligt.
    smurfen 11 skrev 2018-08-24 09:42:55 följande:

Men va jobbigt att det tar sån tid för dig. Har du fått nån tid nu då?

Nej. De skickar en kallelse om två månader. Suck! Men vi kör på dom vanligt och får hoppas på det bästa.

Hur går det för dig?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.