Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

LittelG skrev 2018-09-25 18:30:23 följande:

Som jag skrev ovan: får jag hänga på trots att jag är 37? Jag känner mig som 50+ om det kan hjälpa. Ha ha!

Jag och min man har två barn på 5 och 10 år. Så sent som i vintras diskuterade vi sterilisering, men min man ville inte genomföra ingreppet eftersom han alltid har velat ha tre barn. Nu i sommar har jag plötsligt insett att jag har en biologisk klocka som gör sig påmind. En del av mig skulle vilja ha en liten igen och en en del av mig undrar om jag orkar. Åh, jag kanske är i helt fel tråd här...ja, det är jag väl.

Klart du ska hänga här.
  • Anonym (Sanna)

Anonym (Leden) du går igenom en berg- och dalbana utan dess like som det kan vara i bebisverkstan och det kan jag förstå. Önskar dock du kunde släppa det där med misslyckandet för som du säger det är inte rätt väg att gå. Jag håller tummarna det tar sig på ert nästa försök. Är det på gång i höst igen?

• Anonym (Sanna)

Här är det snart dags för äl igen och då är jag bortrest. Tänkte vi får sexa på imorgon men har väl inte så stora förhoppningar det skulle räcka till äl-3.

Jag har i alla fall fått tid till gyn i slutet av oktober.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-09-28 05:17:39 följande:

Anonym (Sanna­): Ja, vi ska försöka igen. När det blir vet jag dock inte, väntar kallelse... Är det första besöket inom vården? Hur gammal är du?Känns som om vi har pausat livet för det här i 2.5 år. Vi har inte planerat några semestrar utomlands (för tänk om jag då blivit gravid, vill inte flyga då men tjena, se hur bra det har gått), inga helger bokade med andra, allt för att vara i vår bubbla med teststickor och kunna vara för oss själva om det mot förmodan skulle "funka" på naturlig väg...jag är less på situationen, ledsen och börjat fundera över tänk om det inte blir nått alls. Jag har inte tappat hoppet men nu är jag kanske där... Dessutom sjukt stressad över min ålder, donation stängs när jag är 40. Så är det. Usch mår så dåligt i det här att jag vaknade tidigt utan att kunna somna om. Fredagen kommer bli ett helvete, kommer gå runt som en zombie...

Jag tror det kan bli för mycket om man pausar allt. Det är en såklart en övervägning hur mycket man ska avstå ifrån eller hur mycket man ska satsa varje månad. Tråkigt att det här stressar dig och inkräktar på din sömn. Du måste vara försiktig med det och ta hand om dig.

Jag är 41, vi har försökt i över två år. Det har inte blivit av att söka mig till gyn tidigare, utan har tänkt att det kanske tar sig. Nu har jag stått i lång väntekö pga sommarstängt osv. Jag tror och hoppas på att en äggledarspolning skulle göra susen men det kan ju såklart vara fel på olika hormoner. Hur som helst så blir det bra kolla upp det.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-09-29 00:26:00 följande:

Om 3 v påbörjar vi vår IVF!! Hoppas sååå mkt att det ska ta sig! Längtar efter bebis och min man längtar efter att bli pappa för första ggn!! Håll alla tummar ni har!! SNÄLLA!!! :)

Såklart håller vi tummarna!
  • Anonym (Sanna)

Låter ut bra 43+ önskar sladdis. Tummen upp!

Själv har jag äl och befinner mig många mil från maken. Vi fick till det innan jag åkte så jag håller tummarna det räcker. Är nog inte så troligt men jag håller humöret uppe till bim. Jag har alltid velat ha en juni bebis så hoppas på detta lite misslyckade försök.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-10-06 13:20:58 följande:

Nu har jag testat på ruvningsdag 7 med fryst blastocyst och det är POSITIVT!

Åh vad kul! Grattis!
  • Anonym (Sanna)
    Lakritsbiten skrev 2018-10-10 19:07:28 följande:

Här var det plus!! Plus och vul!

Åh så roligt! Grattis!
  • Anonym (Sanna)
    Flisan41 skrev 2018-10-11 20:24:16 följande:

Jag tror jag lägger ner detta nu. Tre års försök och inte ett plus i sikte. Lagt en massa pengar på läkarbesök, Letrozol, rosenrot, dhea, vitaminer, q10, inositol ägglossningstest mm. Jag har hunnit bli 43 och jag har kollat allavärden, allt ser normalt ut, jag har ägglossning varje månad, regelbunden cykel, men inga plus som sagt. Antingen hände något efter mitt kejsarsnitt m dottern för 10 år sedan (inflammation i livmodern efteråt) eller är min slemhinna för tunn, min mans spermier dåliga eller så är det helt enkelt åldern. Men det blir inga fler iaf och vi får istället vara glada för de barn vi har på varsitt håll sedan innan och njuta av livet som det är. Jag önskar er andra lycka till att bli gravida! Kram

Kram till dig Flisan. Ett svårt beslut att ta ändå kan jag tänka mig och en sorg att det inte tog sig.
  • Anonym (Sanna)

Bim närmar sig och jag har ingen tillstymmelse till känning. Känner mig nedstämd - igen! Samtidigt som jag vill tro att min kropp klarar det här men uppenbarligen gör den ju inte det. Vi sitter ju fortfarande här med mer än två års försökande som inte lett till ett litet litet svagt plus på stickan. Egentligen fick vi ju inte till det så bra denna månad då jag var bortrest men hoppet kvarstår ju. Har tid hos gyn om 12 dagar. Det blir ju intressant se hur det står till.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.