Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Vi har försökt i över 2,5 år. Ibland har vi nog missat äl men för det mesta prickat in. Jag får sällan utslag på äl test och cykeln har ändrat sig de sista åren. Jag har bokat tid till gyn i mars för att kolla upp bättre. Jag vill tex. spola äggledarna så det inte är något hinder där. Träffade en annan läkare i höst som inte tog mig på allvar.

• Anonym (Sanna)

Men åh så roligt anonym (stress). Grattis! Er historia ger mig förhoppningar för egen del.

Hur gammal är du?

• Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-03-02 12:53:30 följande:

Hej allihopa!

Behöver tips på bra privata kliniker i landet.

Har gjort missfalls utredning som inte visar på något fel utan vi är friska utan sjukdomar eller kromosom fel.

Vad blir nästa steg? Kolla ägg spermierna?

Får ingen hjälp där jag bor eftersom jag nyligen fyllt 40. Vad brukar det kosta?

Vet att jag har ägg men vet ju inte kvalitén.

Vi har fått en dotter i v 39+1 men som tyvärr dog.

Någon som vet de olika stegen och vart man vänder sig. Feltilitetsplus i Stockholm, finns det några fler?

Ni borde kolla upp äggreserv, olika hormoner hos dig, spermierna. En fertilitetdutredningen borde ni få göra fastän du fyllt 40 år, privat alltså.

Kan tyvärr inte tipsa om kliniker kring Stockholmsområdet. Jag bor själv i Norrland så det är ju en bit att åka. Har själv långt till närmsta privata fertilitetsklinik.
  • Anonym (Sanna)
    Wonderfluff skrev 2019-03-05 00:37:48 följande:

Hej alla! Undrar om nån kan svara på detta. Använder en donator som hjälper mig privat. Mina fd pojkvänner har jag aldrig luktat illa efter sex med, men med donatorn (som har jättebra spermakvalitet) luktar jag alltid illa från slidan efter inseminationen. Vi har båda testat oss och är friska. Jag är inte fysiskt attraherad av honom pga att jag inte riktigt gillar hans lukt tror jag. Nu min fråga: tror ni att det motverkar chanserna att bli gravid om våra bakteriefloror är olika? Eller om man inte är fysiskt attraherad?

Svårt att veta det där om bakteriefloran påverkar. Det borde det inte. Ni har ju kollat upp er innan. Attraktionem har ingen betydelse. Däremot kan du ju ha fått svamp.
  • Anonym (Sanna)

Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna månad. Min förhoppning är att det är nu guldägget släppt och att vi prickat rätt.

Jag är så less bebisverkstan, att ligga på beställning, jag tänker helt manisk också, lever andas förhoppningar, besvikelser, symtomletning, känningar osv. Det har aldrig varit lätt bli gravid tidigare, utan tagit ungrfär 1,5 år. Nu är över 2,5 år sen vi började försöka och åldern är ännu mer emot mig. Det är svårt få hjälp hos gyn, ska göra en second opinion nu i slutet på mars och hoppas på en spolning. Kanske dr också kan kolla upp hormonerna och hjälpa med det om det behövs. Irriterad över att tiden tickar på och här sitter vi, inget händer. Ivf är inget alternariv för oss även om jag tror det skulle vara rätt egentligen, utan vi får försöka på egen hand.

• Anonym (Sanna)

Jag har varit lite off sista tiden, så har inte varit in på fl alls. Mensen är på gång också.

Vi har barn sen innan så därför vill vi inte göra ivf.

• Anonym (Sanna)
    nypan78 skrev 2019-03-19 17:09:52 följande:

Vi har bestämt oss för att ge det 3 ivf försök till ett barn till. Så nu ruvar jag på två bastocyster ...hoppas hoppas! Jag är 40 så oddsen är inte jättehögs. Därför fick vi 2 tillbaka också.

Håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Mensen kom som förväntat. Väntar nu på ny gynkontakt på måndag.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-24 21:00:42 följande:

Hej alla,

Tänkte bara berätta att jag plussade i fredags! Trodde jag aldrig, vi som hade sex innan glada gubben. Denna gång tog det sig iaf! Håller tummarna för att inga komplikationer sker!

Har alltid haft en känsla att mina glada gubbar visar sig försent, eller så hade vi bara tur. 

Eftermiddag en onsdag visade inte glad gubbe och vi hade sex. Men torsdagen på em visade glad gubbe och fredag em ingen glad gubbe. Så kanske hade ÄL under natten då.

Åh så roligt. Grattis! Det gäller pricka rätt.

Hur länge har ni försökt? Hur gammal är du?

Håller tummarna för er!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-25 06:53:23 följande:

Jag är 38 år, fyller 39 i år. Det är första barnet, försök 4 (med ägglossningstest).  

Hur gammal är du? 

(Menade för övrigt i mitt förra inlägg att vi hade sex innan ägglossningstestet gav positivt utslag, men inte när det var positivt utslag, så trodde vi missade denna gång).

Jag fyller 42 i år. Vi har försökt i snart tre år. Känner verkligen åldersnoja nu, att det inte tar sig pga åldern. Idag ska jag träffa gyn. Hoppas på en äggledarspolning och kanske lite extra boozt för ägglossning eller hormoner. Framförallt ett bra bemötande, vilket jag inte fick hos den förra i höstas. Jag och min man är ju båda införstådda att det nog inte går men vi vill ju försöka och hoppas på det bästa ett halvår till.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.