Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Mawie: så otroligt sorgligt att höra. Det som inte får hända... Styrkekram. <3

• Anonym (Sanna)
    mammsen79 skrev 2018-09-10 18:04:51 följande:

Det har gått bra så blir att göra gravtest i slutet av månaden.

Skönt det gick bra. Då avvaktar vi test.
  • Anonym (Sanna)

Trullis: ser bra ut med digitala testet.

Själv kände jag ett hugg igår och håller tummarna det var ägget som fäste. Det kanske bara var nåt annat men jag hoppas, hoppas. Äl+7 Idag.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-09-17 21:34:25 följande:

Symtom;

Ömma bröst

Illamående

Gasig/uppblåst mage

Lite konstig känsla/smak i munnen

Inget av detta har jag normalt sett innan mens. Negativt i morse på testet...

Har oregelbunden cykel så svårt att veta BIM men runt 21/9.

Vad tror ni?

Det låter ju ut troligt... när det är nåt du inte känner av vanligtvis. Svårt att veta men testet kan ha varit för tidigt att se. Håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-09-16 22:48:06 följande:

Hur länge har ni andra försökt?

Har ni barn sedan innan?

Min yngsta är nu 3,5 år och längtan efter en liten är så stor. Jag är 41 år. Vi har försökt i över två år. Det går segt. Jag har testat sköldkörteln (för låg) slutat med kaffe förutom morgonkoppen, äter extra tillskott, smörjer med pregasteron, gått ner i vikt men inget händer. Väntar på tid till gym för att kolla upp hormoner och liknande. Vill göra en äggledarspolning ifall det inte är fri passage. Tänker det kanske är för sent men jag ger inte upp.
  • Anonym (Sanna)
    InaLo skrev 2018-09-18 20:10:09 följande:

Hej alla!

Häftigt att se att denna tråd fortfarande lever. Jag var väldigt aktiv i den när den startade men efter att månad efter månad alltid få tant röd så minskade jag Tiden på Familjeliv. Men plötsligt en dag så var plusset där. På 17:onde försöket. Trots jätte högt fsh och väldigt lågt amh. I dag är min underbara dotter 7veckor gammal Och jag 40år. Kämpa på ni. Hoppas ni snart får era efterlängtade pluss.

Grattis till lilla tjejen! Minns dig, var också med från första tiden.
  • Anonym (Sanna)
    InaLo skrev 2018-09-19 10:41:42 följande:

Tack så mycket!

Hur länge har ni kämpat för ett pluss?

Nu är det lite mer än 2 år. Har fyllt 41 i år så tiden går.
  • Anonym (Sanna)
    InaLo skrev 2018-09-19 15:51:29 följande:

Jobbigt när det drar så ut på tiden. Lätt att tappa hoppet. Har du sökt hjälp?

Jag står på väntelista att komma till gyn för att kolla upp hur allt ser ut. De h ad räven stängt över sommaren för nya patienter så det drar ut på tiden.
  • Anonym (Sanna)

Mens igen. Detta försök i stöpet och nästa försök missar vi då jag är bortrest.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-09-23 21:43:45 följande:

Jag har den glada nyheten att jag idag, två månader efter mitt missfall, plussade igen :)

Nu hoppas vi att den lill* får stanna den här gången <3

Grattis!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.