Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Hoppas det bådar gott!

Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-21 09:15:08 följande:

Inte gick tiden fortare av att jag denna månaden har en trifasisk tempkurva heller men det gör det hela lite hoppfullare iallafall ???????????? Tänk om?!

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-10-21 21:29:17 följande:

Får man vara med här fast man håller på med IVF nu? ;)

Har försökt i snart 2 år utan nån framgång. Vi har nu gjort utredning och godkända för IVF som vi påbörjat nu!! Spännande!! om ca 2-3 v så borde vi veta om det tog sig... inte så stor chans första försöket men hoppas kan man ju ;)

Välkommen! Klart du får vara med. Håller tummarna det tar sig på en gång.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-21 22:53:38 följande:

Hur gammal är du som är här?

Har du barn sedan innan? eller är det första som det jobbas på?

Jag är 41 år. Vi har barn sen tidigare. Äldsta 10 år och yngsta är 3,5 år.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-23 15:57:55 följande:

Alltså shit -har jag inte blivit gravid denna månaden så vet inte jag vad min kropp håller på med alltså..

sååå svullna och ömma bröst, drag och värk i nedre magtrakten, trött trött och till och från lite illamående.

Mensen ska inte komma fredag... är på äl +8 idag så ännu för tidigt att testa...

Känns som när jag blivit gravid tidigare men det var ju så länge sedan så jag kanske minns fel för att man så gärna vill...?!

Hoppas hoppas....

Håller tummarna!
  • Anonym (Sanna)
    cilia81 skrev 2018-10-23 18:51:56 följande:

Hej

Jag är 37 år och undrar om det är ok att följa med i den här tråden... Jag försöker bli gravid men det verkar inte gå så bra. Även om jag har 4 barn så vill vi ha 1 litet sladdis barn.. Nu har jag precis fått min mens så det blir inget Juni barn så jag hoppas att det kan bli en juni bebis...

Välkommen! Håller tummarna för en juli bebis. Har ni försökt länge?

Jag ska till gyn på torsdag och kolla upp allt. Vi har försökt i över två år.
  • Anonym (Sanna)
    Jilo skrev 2018-10-23 19:49:37 följande:

Knappt så man vågar säga det men snart 45... Precis plussat efter sex månaders försök. Är jätteorolig för MF då det är superhög risk i min ålder. Fick barn förra året så hoppas detta går vägen lika bra :)

Har även äldre barn, tonåring och drygt tonåring... :)

Så roligt! Grattis!
  • Anonym (Sanna)

Kul höra från er Smurfen och Trullis. Hoppas illamåendet ger med sig nu.

Det blir spännande med mitt besök imorgon. Jag har även äl men maken har varit bortrest så vi har inte fått till det men ikväll så.

• Anonym (Sanna)

Nu har jag varit till gyn. Ett bra och informativt besök men samtidigt nedslående. Pga åldern och övervikt ser det inte bra ut vilket jag ändå misstänkte. Fick göra vul och jag hade inte så många äggblåsor heller, äl är på gång i alla fall. Hon tippade att mitt AMH ligger på ca 0,7 och helst är 1,5 att föredra. Hon tog prover som AMH, FSH och prolekatin (heter det så?) och hon rekommenderade ivf. Något som min man inte vill.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-10-25 16:44:44 följande:

Prolaktin kanske du menar? Har man för högt sådant så fungerar det som preventivmedel (det är amningshormon, man ska bara ha högt av det när man ammar inte annars).

Ja så heter det.
  • Anonym (Sanna)

Jag har inte testat maca men ätit lite munkpeppar men det har inte blivit riktigt någon kontinuitet av det. Tänkte ev testa det igen ifall det kan hjälpa. Dr sa i alla fall att slemhinnan såg fin ut och skulle passa bra ta emot ett ägg så det kändes bra. Något att bocka av på listan i alla fall. Tror det är gulkroppen som kan vara bekymret men har ju samtidigt smort med extra progesteronet i ett år sås vårt veta.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.