Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag ska ha äl imorgon cd 14. Har ännu inget sekret som det brukar vara. Kan rr fördröjt äl? Jag har ätit 2 tabletter/dag sen mensens andra dag.

Tanken är att sexa idag, kanske jag får med mig mannen på lördag också. Förhoppningsvis prickar vi in det bra då ifall äl blir nån dag sen.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-04-26 15:09:05 följande:

Nu är vi igång med IVF. Jag fick konstaterat idag att jag är nedreglerad. IVF-kliniken ska även ta hand om min Fragminbehandling efter lite oklarheter kring vilken sjukvårdsinrättning som ska göra det. Nu ska bara provet som ska visa om Fragminbehandlingen ger tillräcklig effekt bli klart. Får svar imorgon. Och är det så, så börjar jag med stimuleringssprutorna i helgen.  

Spännande! Skönt ivf-kliniken tar tag i fragminbehandlingen.
  • Anonym (Sanna)

Vi fick till det igår. Kändes bra ifall äl är idag. Gade lite molvärk igårkväll. Satsar på imorgon också så då prickar vi in ifall den är imorgon.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-04-27 21:02:11 följande:

Det funkar ju med sex lite innan ÄL också. Spermierna lever ju normalt några dygn.

Så är det nog men för oss verkar det vara bäst en dag innan eller på äl-dagen för att det ska ta sig. Nu kunde vi inte sexa något innan ändå för jag var ordentligt snorig men som tur var kände jag mig frisk i torsdags så det blev ju bra.
    smurfen 11 skrev 2018-04-27 11:07:20 följande:

Så bra att ni fick till det:) Om ni får till det imorgon också så har ni gjort det ni kunnat.

Jag har hört att några fått struliga cykler av rosenrot, men inget jag kan säga säkert...har du testat och sett om äl är på g?

Jag har haft äl redan, rätt säkert. Kom redan dag 11, kanske 12.

Jag har inte testat för jag får aldrig utslag på stickor. Går efter känsla och sekret. Kan lika gärna vara sä.att äl uteblivet. Jag kan säkert ha fått strulig cykel av rosenrot. Har ju egentligen inte problem med cyklarna utan äter för ifall det kan hjälpa på traven.
  • Anonym (Sanna)
    Mrs Was skrev 2018-04-28 13:12:15 följande:

Va roligt! När har du BIM? Hoppas att du hade äl just den dagen och att det tog sig! Får du alltid äl sekret? Jag har aldrig fått äl sekret men testar positivt på äl test så då kan jag ju iallafall hålla koll med stickorna. Jag hade äl den 19 april...i min iver tog jag ett grav test imorse men det var så negativt som det bara kan bli! Men det kanske är för tidigt än! Man läser ju ibland om folk som plussar på äl +10. Jag BIM den 2 maj så kanske bäst att vänta och testa då istället...

Jag har alltid sekret plus molvärk. Bim är först 11/5. Tror äl är idag eller imorgon. Det har varit lite lurigt veta exakt denna gång. Känner av molvärk nu i alla fall.

Tror du testade för tidigt. Håller tummarna du får plus nästa vecka. Jag har nästan alltid väntat till efter bim innan jag testat men man vill ju så gärna veta.
  • Anonym (Sanna)

Äl idag. Känner av den starkt, nästan så jag inte vill sexa pga smärta men det blev alltför sent igår så det blev inget alls. Ikväll måste vi få till det. Om jag nu får med mig mannen. :-/

• Anonym (Sanna)

Tackar!

Det blev så Nu kan jag bara hoppas på det bästa.

• Anonym (Sanna)
    Mrs Was skrev 2018-04-29 22:34:57 följande:

Grattis! Så bra att ni fick till det! Yayy!! Nu den låååånnggaa väntan till BIM bara!

Ja jag vet. Vet inte hur jag ska orka... känns jättelångt bort och eftersom äl kom senare blir nog bim också det, åtminstone två dagar. Tippar bim är 13/5.
  • Anonym (Sanna)
    Mrs Was skrev 2018-04-30 17:42:46 följande:

Oh ja jag vet..dennhär väntan är helt olidlig! Jag vörjar närma mig BIM. Har oregelbunden mens men 3 eller 4 maj borde vara BIM iallafall...de sista dagarna är nästan jobbigare att stå ut med!! Jag vill veta nuuuu! ????

Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Varför går det inte?) skrev 2018-05-03 15:37:30 följande:

Nu har jag varit på första ultraljudet. Tio blåsor kunde de se, den största 13 mm. Jag får höja Gonal-F dosen från 150 till 200 och så nytt ultraljud på söndag. Nervöst är det tycker jag....

Ja, förstår det är nervöst. Och spännande också. Håller tummarna de växer till sig till på söndag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.