Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Vi fick till det men att hinna med en till gång blir svårt. :-/ Vi borde imorgon för att säkra upp men det blir rätt sent imorgon så få se om vi orkar. Jag är så less bebisverkstan, att alltid planera för sex, att orka med.

• Anonym (Sanna)

Det är ju svårt veta. Så länge det är ljusrosa finns ju hoppet. Fick en gång så plus lite blodiga flytningar fyra dagar innan bim. Trodde mensen var på gång men det var en nidis. Avvakta två dagar med att testa. Då hinner du se om det ökar eller avtar.

• Anonym (Sanna)

Så tråkigt Teullis och Kyllikky.

• Anonym (Sanna)

För mig är äl idag. Haft molvärk hela förmiddagen. Vi måste få till det ikväll, annars är det nog kört för jag trodde den skulle vara igår så det blir för långt ifrån med tre dagar innan.

• Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-05-26 14:31:02 följande:

Jo, men jag mår bra...

Det e tungt att få det beskedet då man hoppas så. Men inget man styr över. Vet att det fanns två ägg så kanske e det ett som kroppen släppt... vi får se

Visst testade du negativt för några dagar.

Känns konstigt att det nu visar positivt utan att vara det så jag hoppas och tror på att det andra ägget släppt så att det blivit nåt knas med blödningar.
  • Anonym (Sanna)

Vi prickade nog rätt igår så nu har vi gjort allt vi kunnat för denna gång.

• Anonym (Sanna)
    Kyllykki skrev 2018-05-26 22:29:48 följande:

Åh, hoppas! När är bim?

Bim först 8/6. Lååång väntan.
  • Anonym (Sanna)

Nu tog jag tag i att ringa privat gyn för att kolla upp så det ser bra ut, att det tex är fri passage i äggledarna. MEN då tar de inte emot nya patienter förrän i september. Ringde till det andra stället (som aldrig ringde upp när jag kontaktade dem i höstas för att göra denna koll) och det är samma sak hos dem. Säger som ungarna: What?

Så hur ska jag göra nu? Hittat en annan privatgyn som har tid till veckan men den ligger flera timmar bort och kostade 1100 kr. Vet inte om det är värt det. Vågar jag boka en tid ifall det skulle ha tagit sig nu? Menar kan det hända nåt om man håller på med vul och spolning osv? Samtidigt är det ju inte troligt det har tagit sig för något är ju fel (förutom ålder) när det inte gjort det på snart två år.

Vi ska åka på semester efter Midsommar så att klämma in detta dyra besök innan är inte rimligt. Gahhh så irriterande allt är. Jag fyller 41 i veckan. Trodde faktiskt att jag skulle vara gravid/fått min bebis nu.

• Anonym (Sanna)

Jag får avvakta ett tag till och om inget hänt kontakta det ena stället till hösten.

Smurfen: Vilka för slags prover skulle man ta via werlabs?

• Anonym (Sanna)

Åh så roligt Kyllykki! Grattis!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.