Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hej tjejer, ville bara säga att jag följer er lite då och då.

Så ledsen för din skull Zora :( hoppas allt går smidigt nu och att du snabbt blir gravid igen.

Och ni andra som plussat _ grattis!_

Kram på er!

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-10 09:14:15 följande:

Men hej Milou! Saknar dig i tråden och tänker på dig. Hoppas allt är OK med dig.Så bra att ni äntligen får en riktig utredning! Det är ju inte normalt att få så många missfall, särskilt efter att ha sett hjärtslag. Jag hoppas att ni får ordentliga svar.Men vad tråkigt. Lider verkligen med dig. Och hoppas att återbesöket visar att det inte är MA trots allt, även om det pekar mot det. Fy, vad jobbigt för er.

Ja allt är helt okej nu. "Försöker" inte längre bli gravid men händer det så händer det. Men jag har ju givetvis lite halvkoll på min cykel ändå. Vad mycket fortare dagarna går ändå när man släppt "kontrollen". Nu inväntar jag bara att min sambo ska komma över den totala sexblockeringen som uppstod vid min senaste äl.

Vi har pratat mycket och han tror allt kommer bli bra igen bara jag chillar med ägglossningsfokuseringen - så det är vad jag försöker nu. Bokade av mitt läkarbesök i ren frustration sist men fick en ny tid den 23:e augusti. Oavsett hur framtiden ser ut är det ändå skönt att veta hur allt ser ut.

Ang din äl-blödning. Läst om många som haft så. Unga som äldre så det är nog helt normalt!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-14 10:46:09 följande:

Hur är det med alla er andra? Någon som snart har BIM?

Jag är på ÄL+6. Fick ju en liten röd blödning på ÄL+1, sedan var det lugnt men blödde lite igen i lördags på ÄL+4. Vet att jag hade liknande när jag hade väldigt tidig ÄL i december, tror att ÄL blir för svag och allt går åt skogen. Fick även mens typ 10 dagar efter ÄL den gången. Tar ingen progesteron eller så den här cykeln utan räknar bort den och gör ett nytt försök nästa månad.

Förra gången blev jag gravid månaden efter, så jag hoppas på samma minus missfall...

Håller tummarna för dig ändå denna gång :)

Har precis haft ännu ett samtal med sambon som nu verkar redo att köra på igen om jag lovar att inte nämna när äl är. Även sex om barnen sover i rummet bredvid, vilket känns som en stor lättnad. Så det blir nog ägglossningstest ändå. I smyg. Inväntar mens om 1-2 dagar sen nedräkning till äl! Denna cykel hade vi sex 7 dagar innan glad gubbe så är garanterat inte gravid nu iaf. Tog också en paus med progesteronkrämen denna gång och jeesus vad brösten ömmar och värker nu inför mens. Tror progesteronkrämen gör att brösten ömmar mindre. Läkartid bokad till CD 9 så hoppas allt ser bra ut och att hon ser ett fint ägg på g att lossa dagarna efter!
  • Milou3
    smurfen 11 skrev 2017-08-14 16:08:07 följande:

Det är ingen nidblödning då dag 4??

Här är det som vanligt, mellan hopp och förtvivlan, är på cd 7, tagit rosenrot sen igår.Men vilken framgång med sambon, låter lite som han fattat allvaret;)

Passa på och ta så många prover som helst när du går till läkaren, och att hon skriver ut allt möjligt, ibland får man trycka på dom för det ska hända nånting!

Varför började du med RR först CD 6? När brukar du få äl?

Ja jag ska be henne kolla så mycket som möjligt! Det jag misstänker och nojar lite över är att jag fått tillbaka en cysta på höger äggstock. Vi får se vad hon säger. Aldrig längtat efter ett gynbesök förut :)

Så typiskt när man vill ha mens för att komma i gång med nedräkning till äl så känner jag inte av att den är i närheten ens! Blä den blir säkert ett par dagar sen ist ...
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-16 07:13:36 följande:

Äl+10 och känner som vanligt ingenting särskilt. Jag har egentligen inte hunnit känna efter då jag börjat jobba igen efter semestern. Från noll till hundra känns det som. Denna gång fick vi i alla fall till det lite närmare äl så det känns ju hoppfullt men jag har svårt att tro det tar sig. Nu har vi försökt i 14 månader.

Har du vågat testa än?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-16 08:27:30 följande:

Ja, man får hoppas och göra sitt bästa för att pricka ÄL. Beklagar mens, alltid lika tråkigt, men du är fortfarande hyfsat ung så förhoppningsvis tar det inte så långt tid. Tänkte fråga dig idag hur det gick, visste att du ligger några dagar före mig. Jag tror på den här gången, det måste väl ändå vara er tur snart! När tänker du testa?Åh, häftigt att få ett datum. Ta det nu lugnt och vila så gott det går.

Jag är idag på ÄL+8 och jag har lite småblödningar varje dag. Inte alls mycket, men störande. Egentligen tror jag inte att själva blödningarna är någon fara eftersom det är så väldigt lite, men jag tror att det är ett tecken på att ÄL inte var tillräckligt stark. Om det blir som förra gången jag hade liknande får jag mens om några dagar och kan börja om...

Tänkte köra en månad till au naturel och sedan prova några stimulerade cykler till. Än så länge tänker jag att vi fortsätter försöka "aktivt" t.o.m. nästa sommar och sedan får det vara. Just nu känns det som att jag i princip har gett upp och det känns sorgligt.

Tänk en månad i taget! Och ge inte upp i tanken. Jag vet hur frustrerande det är! I bland är det som allra tuffast precis innan det blir alldeles underbart. Kram
  • Milou3
    U76 skrev 2017-08-16 16:31:52 följande:

Hur går det för er allihopa? Jag har Bim imorgon om jag har räknat rätt, har bestämt mig för att vänta att ta ett test tills efter Bim, orkar inte bli besviken känns lättare med bara mens. Men som vanlig så hoppas jag såklart.

Min mens är 2 dagar sen men är omöjligt gravid.

Vill att den ska komma i gång nu så man kan börja räkna ner mot äl och äta RR! Kanske inte hade äl nu sist? Då kan väl mensen bli sen?

Håller tummarna för dig! Och att du pallar att inte testa!! :) hade jag aldrig klarat!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-16 17:51:59 följande:

Milou Finns det ingen möjlighet du kan vara gravid?

Jag väntar med att testa om ingen mens kommit till på onsdag. Tror jag. Blev så besviken sist med helblankt.

Nej. Hade sex på CD 4, småblödde t.o.m och glad gubbe på CD 10, troligtvis äl CD 11 eller 12! Jag tror min kropp känner av att jag så gärna vill ha mens nu för att börja om på nytt att den låser sig! :)

Jag vet hur det känns med helblanka test : /

Hoppas hoppas det är din tur nu iaf!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-08-16 19:57:54 följande:

Spännande med BIM!! Håller tummarna.

Själv går det sådär. Ska in på nytt VUL imorgon för att bekräfta att det är ett MA och eftersom jag ännu inte börjat blöda blir det väl tabletter eller skrapning efter det. Vet inte vilket av det dom brukar ha som första alternativ. Antar tabletter. Lite rädd för hur det kommer gå.

Känner mig väldigt nere.

Usch vad sorgligt :( hoppas du snart mår bättre och att du kan få lite hjälp med ev progesteron, trombyl eller annat som kanske behövs inför nästa graviditet.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-17 18:30:05 följande:

Liten pytteblödning, lite rosa, äl+11. Något att hoppas på?

Åh jag hoppas verkligen för din skull!!! Visst hade du väl så när du blev gravid sist?

Har du vågat testa än?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.