38+ och försöker bli gravid.
Nix, testade nyss med ett PE och ingenting. Så testlagret kan tydligen ge spök :(
Nya tag!
Nix, testade nyss med ett PE och ingenting. Så testlagret kan tydligen ge spök :(
Nya tag!
Eller så var det en kemisk graviditet? Har testat ända sen 2007 med testlagret och aldrig sett spök.
Tack! Hoppas kan man ju alltidMen vad fan! Tror också på kemisk graviditet i så fall. Mina streck förra månaden såg ut som dina några dagar. Blev pyttelite starkare andra dagen jag testade och sedan ännu svagare två dagar senare. Vilken otur du har, skickar en kramJa, det kan kännas läskigt och fel att självmedicinera. Du kan ju fråga läkaren hur en högre dos skulle kunna påverka dig negativt. Jag fick utskrivet 10 mg-tabletter av fertilitetscentrum, finns väl olika styrkor. Lycka till imorgon!Dag 1 brukar vara första dagen med riktigt flöde, alltså inte bara blodblandade flytningar i trosor/på pappret. Vissa kliniker säger att om flödet inte börjar förrän efter en viss tid, t.ex. 15.00 eller 18.00 ska nästa dag räknas som dag 1.
Jag går hos en gynekolog om Nykär rekommenderat, vet inte om hon skulle skriva ut kortison men skulle tro det. Sök på gynekolog Göteborg så kommer det upp på första sidan, börjar på S.
Känner med dig! Jag hade nog ringt båda ????. Ge inte upp, har du testat maca rot? Det ska vara bra för fertiliteten för både män och kvinnor.
Som sagt det har tagit oss nästan 1 år inklusive missfall att komma hit, och det är en lång väg kvar innan man vågar känna sig mer säker.
Sedan det senaste missfallet har jag läst på och testat mig fram för att hjälpa min kropp på bästa sätt. Både jag och mannen tog maca rot varje morgon. Själv åt jag även folsyra och omega3 kapslar, förutom det plockade jag bort allt kaffe och alkohol och försökte äta bra.
( inte så bra alla gånger ). Samt en massa färsk annanas under den tiden ägget kan väntas fästa. Samt vilade mycket de dagarna.
Självklart hållt koll på ägglossningen, försökt att inte stressa och bara njuta och inte hoppas för mycket. (Svårt jag vet). Kan ju inte veta om detta har hjälpt, men jag vill gärna tro det.
Du ska se att det blir er tur snart!
Tack så mkt..
Hoppas du får en fin stund med de små:)Jag vet inte hur insatt han är. Dett är ju ett vanligt sjukhusgyn, ingen kk eller fertilitetscentrum. Men jag hoppas han ska lyssna ändå och det han inte vet kan han ju ta reda på förhoppningsvis.
Nervöst här nu.
Ska vara inne först kl 13. Gött tänkte jag då hinner man faktiskt få lite frukost för en gångs skull innan op. Men har haft en riktig dålig och ledsen natt och vaknar nu. Så svimfärdig av hunger på postop denna gången med.
Tiden går sakta. Bim nästa måndag. Jag har inga förhoppningar att det tagit sig denna gång men samtidigt vill jag ju veta, nu!
För mig tror jag det är vikten som spelar in varför plusset dröjer och ev att jag dricker för mycket kaffe. Jag har kommit igång med bättre kost och motion. Sen såklart åldern, äggen osv. Jag ska kolla upp sköldkörteln denna vecka och ska boka tid till gyn i höst. Skulle vilja kolla upp äggledarna och ev cystor.
Förstår att det ät jobbigt att gå och vänta, försök att bara slappna av. Kanske kan dra ner på kaffet? Jag vet att det är super gott, jag kan inte dricka lite kaffe utan det blev många koppar. Så det var bara att sluta helt. Saknar det enormt dock.
Tror att dina ansträngningar kommer att ge utdelning så småningom.
Hmm, ja hoppas att testet visade fel. Har du testat igen med testlagret? Bäst är ju att följa ev stegring med samma testtyp.
Verkar som att du gör allt rätt, tycker inte du ska stressa för mycket med att lägga till ytterligare tillskott. Att sluta röka är däremot det bästa man kan göra för fertiliteten, det är nog de flesta forskare överens om. Kan bara ana hur svårt det är, men kanske kan du dra ner till ett minimum?
Skit för negativt test :(
Är nyfiken, vad använder du för koffeinfritt snabbkaffe? Finns ju olika sorter och jag vill gärna ha ett som smakar som vanligt kaffe för jag dricker en jäkla massa kaffe och har inte kunnat dra ner på det alls :(
Jag har inga större förhoppningar om att det ska ta sig denna månaden heller för jag har samma känsla som jag brukar ha innan mens Nu är jag bara på CD 18 och skulle få mens om 3-4 dgr om jag inte tillförde progesteron.
Är på ÄL+5 idag bara men har redan gett upp hoppet :( Vi skulle ju börja med IVF i Danmark till hösten men nu funderar vi ärligt på att vi kanske ska ge upp då det mest troliga är att äggkvalitén är det som strular och ÄD vill vi inte göra.
Tar det sig inte denna månad, vilket jag är säker på att det inte gör, då kör jag nästa månad med pergo. Tar det sig inte då heller, då har vi bestämt oss för att ta paus för det tär allt för mkt att månad efter månad se ett blankt test och med lite tur är det kanske det vi behöver för att få det efterlängtade plusset.....Ursäkta ett inte allt för muntert inlägg men jag är så trött på skiten. Har egentligen lust till att sluta med progesteronet så mensen kan komma igång, men vågar inte utifall att ett under håller på att ske.
Kram till er alla