Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

ElsaE skrev 2017-07-05 08:30:29 följande:

Åh vad typiskt!

Jag får nog också räkna bort denna. Enligt min app ska jag ha ägglossning idag men testade blankt både igår och idag... Misstänker att jag hade tidig ägglossning för hade ont i magen i måndags så den kanske var i helgen. Jag brukar känna av min äl men gjorde inte det denna gången förutom humöret så sambon o jag har bråkat som f... Så kanske lika bra då :-/

Har du tur är den kanske försenad? Jag kan få mol rätt tidigt som att man känner när ägget växer till. Sen blir det mer ihållande mol koncentrerat i livmodern under själva äl.

Ja jag vaknade av att jag grät! Och typ gråter fortfarande. Behövde verkligen hoppet. Hann liksom inte sörja mf, trots att det var ett sånt tidigt mf. Nu måste vi vänta en hel jävla månad på nytt hopp. Orkar fan inte med detta längre. Just nu är jag så sjukt besviken på sambon!! Hur svårt ska det va? Erbjöd både det ena och det andra för att det skulle gå snabbare men han vägrade.

Förlåt för allt ständigt deppsnack från mig. Ska sörja klart och sen skärpa till mig.
  • Milou3
    ElsaE skrev 2017-07-05 12:10:22 följande:

Nåväl... Fick till ett ligg ändå nu. Man vet ju aldrig

Lucky you ;) ...

Själv vet jag inte hur jag ska orka vänta in ända till nästa äl. Och vem vet, kanske blir prestationsångest då med. Äh lika bra att lägga ner nu. Får nöja mig med mina två fina barn jag redan har.
  • Milou3

Tack snälla alla ni för pepp men det här börjar tära för mycket. Det är jobbigt nog att få flera mf men att sen min jäkla ( ja nu är vi i bråk också) sambo inte mäktar med att ens försöka dagen D gör mig så inihelskotta förbannad.

Lycka till alla ni andra. Kram

• Milou3
    U76 skrev 2017-07-08 08:43:28 följande:

Hej allihopa, kikar in här jag är 41 år och vi har försökt i 1 år med två MF, i V5-6. Vi vill så gärna få en liten. Efter sista MF nu i juni, googlade jag runt en del och fastnade för q10, som ska förbättra äggkvaliten? Är det någon som har testat? Hittade även borago, som ska tas från första mensdag till äl. Är det någon som kan/ hört något om dessa? Kram och lycka till

Låter exakt som mig. 40 år, försökt i 11 månader, 2 mf i V.5, senast nu i juni. Jag ska googla q10!
  • Milou3
    U76 skrev 2017-07-08 10:48:01 följande:

Ja gör det, jag tyckte det lät intressant så jag klickade hem en förpackning. Blir så less, men verkar som att ägglossning är på G iaf ich det är ju bra. Ringde och pratade med gyn och hon hade inga bra tips. Gravid jan jag ju bli men att behålla verkar svårare. Jag hoppas på q 10. Vad tror du? Kram

Nu när jag googlade på q10 så så jag att vetegroddar och vetegroddsolja innehåller q10, även omega 3 och e-vitamin. Jag dricker redan 2 msk vetegroddsolja varje dag. Kanske behövs det en större mängd q10 för att maximera äggen?

Jag ska boka tid för utredning nu på måndag, kolla upp slemhinna och nämna missfallen. I mitt fall misstänker jag immunproblematik då de gånger jag fått mf varit sjuk. Det är typ då jag blir gravid. Äh jag vet inte. Jäkligt frustrerande är det iaf.
  • Milou3
    Antog skrev 2017-07-07 23:41:03 följande:

En uppmuntran, 38 år, 3 barn (minsta 6 år), plussade på andra försöket. Midsommar nöje är bra! Har BIM om 5 dagar, förklarar det svaga plusset!

Grattis!
  • Milou3
    Mawie skrev 2017-07-08 16:33:40 följande:

Nytt försök i augusti, tant röd kom i morse.

Så tar ett glas vin , kram på er:)

Den där jävla mensen ...
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-07-08 18:34:32 följande:

emlavinga: Grattis till plus!

Nr 3 på G: Vad tråkigt med sjuka barn, och nu under sommaren och allt när det är varmt och bakterierna trivs. Hoppas de är bättre snart, och att ni lyckas få till det trots omständigheterna.

Zora: Spännande ändå, det kan ju bli något redan nu! Hoppas!

Antog: Grattis!

Milou3: Har det redan gått tre veckor? Jag hoppades att du skulle boka in något med gyn, då kanske det känns lite bättre nu? Hoppet är det sista som överger en. Hoppas du och sambon är sams igen också.

Mawie: Äsch för mensen, så synd!

KarinIngrid: Grattis grattis!

Wow, 3 plus sista dagarna, bra utdelning!

Too tiki: Hur går det för dig?

Ja nu på måndag har det gått tre veckor! Så ska ringa.

Vi är sams igen och det känns lite bättre. Men fortfarande lite sorgligt att inte ens ha dagar att hålla koll på nu när vi missade äl. Eller, vi hade sex 2 dagar innan äl, men det räknar jag bort. Vi har blivit gravida då vi haft sex dagen efter positivt äl-test. Är på äl+4 i dag och mår fysiskt som vanligt. Extremt mycket CM men annars som vanligt. Vill bara att dagarna ska gå till mensen kommer och sen kunna se fram mot äl.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-09 08:46:00 följande:

Milou det kan ju gå två dagar innan. Håller tummarna!

Fast jag förstår det känns hopplöst. Kanske är det så att det krävs mer pricka äl med åldern? Vad tror ni andra? Ni som är gravuda nu. Hur nära äl sexade ni?

Vi har oftast fått till det tre eller två dagar innan äl och jag tror vi måste pricka närmare för att det ska ta sig. Pga olika omständigheter så har vi inte lyckats pricka in. Det är inte alltid jag får med mig mannen heller. Tidigare har jag bara blivit gravid dagen innan äl och på själva äl dagen.

Nu missade vi igår så jag får försöka få med honom ikväll. Idag är det trådigt (äggvite) och äl imorgon (eller ev tisdag). Ska testa senare idag. Igår var ett svagt streck negativt.

Nu kör vi!

Hoppas du får med mannen i kväll!

Ja i vårt fall räcker inte 2 dagar innan äl. Vi måste nog klaffa självaste äl-dagen och det har vi bara lyckats med 3 ggr sedan vi började försöka. Enligt stickor och molvärk. Det kan ju bero på mycket, sega spermier och/eller ett för surt underlivsklimat. Läst att man ska undvika att äta ägg runt äl samt att dricka mycket citronvatten för en mer basisk miljö i snippan. Annars har man ihjäl simmarna snabbare. Och vårt dagliga intag av vin och öl i Spanien försurade nog en hel del : /
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.