Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-06-20 10:53:49 följande:

JAG SA JU DET!!! Visste att din avsaknad på symtom var positivt!  Tjoho vad glad jag blir för er skull! GRATTIS! 

Ja du hade rätt!!!

Så otroligt lycklig! Kunde ju inte hålla mig till sambon heller, ringde och stammade fram det.

Nu behöver jag råd ang progesterall. Ska jag öka dosen nu? Och när ska man trappa ner?

Har BIM i morgon och fick tidigt mf sist, så kommer ju försöka vara chill och tänka på annat. Men ändå wiiiiii såå glad!!!
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-20 11:03:48 följande:

har för mig att det står på papperet som kommer med tuben att blir du gravid så kan du långsamt öka dosen till 100 om dagen. 

jag får ju extra progesteron nu. Tror det ger 90. Så jag kletar en liten klick från min sista tub varje morgon utöver det också. 

olika hur stark dos man får tror jag? 

Vad ligger/låg du på Nykär? 

Tack snälla ni!!

Pappret har jag slängt men måste beställa en till tub i dag.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-20 11:20:04 följande:

Stort GRATTIS Kände på mig att du var gravid för ngt torkstreck har jag som sagt aldrig fått på testlagrets stickor. Jättekul, nu hoppas jag bara att resten av oss som är kvar också får vi plus denna månad :)

Tack!! :) och tack för länken!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-20 11:41:46 följande:

Grattis Milou! Vad härligt!

Haha, visste väl att du inte skulle kunna hålla dig. Där fick du för att du var sååå säker på att du absolut inte var gravid. Nu kan vi hänvisa till dig nästa gång någon känner känner sig helt ogravid före BIM.

Vilken härlig semester ni kommer att få nu!

Haha ja :) hade nästan kunnat hålla mig men när jag vaknade i morse hade brösten svullnat lite och fler småfinnar poppat upp så det väcktes ett hopp där.

Tack!!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-20 11:58:47 följande:

Var det imorgon du hade BIM?

Ja i morgon! Men kan vara torsdag enligt FF.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-20 13:45:25 följande:

Vilken dag testade du första gången och hur långt från ÄL var du då? Använde du rosenrot denna månad? Grattis igen, känns väldigt hoppfullt :)

Första testet var med testlagrets test, den med torkstreck på äl+9, sen testade jag inget mer förrän i dag runt 11.00, med PE och är på äl+14 i dag. Bim -1.

Japp! Körde rosenrot och min man med :) samt att han tog 2 zink varje dag. Och vet ni mer, vi hade bara sex 1 jäkla gång pga tjafs innan äl och sen min uvi.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:25:30 följande:

Ska trycka i min gubbe zink och rosenrot om det inte tar sig denna månad :) Jag själv tog rosenrot förra förra månaden men fick ju så tidigt ÄL då så jag vet inte om jag vågar ta igen. Skulle jag börja ta rr igen kommer jag nog börja på CD 4-5 el. för att ev. lyckas få ÄL lite senare. Gubben däremot, han kan ju käka det hela tiden om det gör nytta

Kan ju tillägga att min äl blev på cd 11 denna gång, så tidigt det med!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:27:49 följande:

Är på ÄL 5 idag och hade en tempdipp imorse. Hoppas det är en implantationsdipp och att molandet jag kände igår och idag är ett tecken på att det kanske lyckas denna månad. Bara 5 dgr kvar tills jag kan testa, bara 5 dgr kvar.....blir galen :)

5 ganska bra dagar ändå med lite midsommar mellan :)

Då kommer det gå undan! Ja tryck i mannen zink och rosenrot! Håller verkligen tummarna att vi blir fler gravida nu och kan fortsätta hålla kontakten :)
  • Milou3
    Nr 3 på G skrev 2017-06-20 14:45:10 följande:

Grattis Milou vilken toppennyhet :) Vad sa gubben då? 

Hopas det smittar av sig på oss andra med 

Tack :)

Han satt och körde, så sa mest "jahaa, är du säker?" Lite chockad tror jag. Han har med min son på jobbet i dag så vi har inte kunnat prata. Får fira lite i kväll när kidsen somnat :)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-20 11:05:37 följande:

Jag hade det på känn Milou. Åh vad kul! Grattis!

Hur sexade ni på denna gång? Nära äl?

Vad sa mannen?

Kan tyvärr inte råda om progesteron men kan man inte köra samma dos (bättre än inget) och var det fram till v 12?

Tack Sanna! :) snart din tur!

Vi hade sex dagen efter första glada gubben. Enda sexet på hela cykeln :)

Tror mannen är överlycklig men skraj för mf. Mer rädd än mig nästan. Vi har inte kunnat prata än. Ska mysa och prata i kväll :)

Vilken äl är du på nu?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.