Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-06-02 13:07:49 följande:

Ja det går inte beskriva, förstår inte att vi kommit hit och faktiskt vågar dela det med omvärlden :) känns nästan som man följer någon annans graviditet och har svårt förstå att det är vår lilla vi ser på ul och på bilderna!

Förstår känslan :) bara fortsätta njuta.

Själv hälsar de svarta tankarna på lite för ofta här. Tänk om det aldrig blir bebis för oss ... :(

Ska försöka tänka positivt!
  • Milou3
    HoppasPåEnTill skrev 2017-06-02 21:58:22 följande:

Underbart att läsa om graviditeter! Grattis till er.

Jag gjorde min senaste insemination igår. Troligtvis ÄL idag.

Gör du insemination hemma? Eller hur går den biten till?

Helt novis där. Dags för nedräkning nu da :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-03 06:28:03 följande:

Underbart Nykär. 

Hoppas få dela den känslan någon gång till. 

Iaf, tror att jag fick en svag skugga idag på ÄL+9 (varit helt blankt de 2 andra morgnarna, men nu var nåt där) Graviditetskollens stickor. 

Men nu till vad jag vill ha hos gyn på måndag?

Det var ju precis detta vi pratade om att jag skulle plussa på helgen och behöva vänta med att sätta in medicin till måndag. Men jag smörjer ju iaf med progesterall (slutade inför mens i förrgår kväll, men nu kan jag väl smörja på?) 

Alltså trodde aldrig mer jag skulle få plus efter alla vändor och vi har fortf inte fått vår utredning, utan bara att vi ska få hjälp vid nästa plus. 

HJÄLP, det verkar ju vara nu. Säg att ni ser med?

Så här tidigt innan mens så är det lika bra att vänta med digitalt va? Mens beräknad inom 5 dagar

Japp ser :) vet inte hur gravidkollens stickor är rent känslighetsmässigt men jag skulle nog vänta med digitalt 2-3 dagar och fortsätta testa med gravidkollens för att se att det ökar.

Grattis!
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-03 06:52:47 följande:

Hej igen;) 

Alltså jag trodde jag såg i syne 5.30 i morse när jag kisande kollade.

Sist när jag plussade på julaftons morgon så var strecket lika svagt fast då var jag Äl+18 så jag hoppas detta så här tidigt är ett bra tecken? 

Shit så nervös. Och så behöva vänta tills måndag för att få recept av gyn.

Vill inte att det går fel denna gången. 

Svårt att känns glädje. 

2 tidiga MF i rad slutet av -15 (aug & dec)

sedan belv jag inte gravid alls i början av 2016 och de upptäckte då en stod dermoidcysta på ena äggledaren som bråkade. Opererades maj-16. 

Plussade aug- 16. Ma i okt

Plussade senast julafton, Ma i feb

och så plus nu 4 månader senare igen. 

Kan inte känna minsta gläde utan är bara isande kall. Liksom vill ta fast forward några månader. Inte sitta på inskrivning hos Bm, tjata om min vikt, bestämma alla prover, tid för kub och Rul för att sedna bli snuvad på konfekten igen liksom. 

Vet inte vad som är värst: att inte plussa alls eller att plussa och sedan börja blöda. Eller upptäcka på kontrollvulen man får när det har krånglat att litens hjärta slutat slå..

Oj det blev långt. sorry , mkt som snurrar i skallen. 

Bara jag som är vaken verkar det som :)

Det bådar nog gott att du plussat så pass starkt så pass tidigt! Förstår om du vill ha is i magen och hela grejen med att spola fram tiden. Det som ändå känns lite mer positivt att plussa och få tidigt mf är väl möjligtvis att du vet att du är fertil nog trots ålder. Men nu tänker vi positivt här och du kan ju faktiskt inte göra nåt utan att bara låta tiden gå, äta hälsosamt och få hjälpen ( är det progesteronvagitorier?) hos din gyn.
  • Milou3

Förresten, vad var det som gjorde att du testade? Nyfikenhet eller symptom eller båda? :)

• Milou3

CD 9 och känt av molvärk under dagen så tog nyss ett äl-test och det visade glad gubbe! Shit redan! Värsta är att jag och sambon bråkat så risken är stor att vi missar denna äl :( får se om jag lyckas få till det i kväll.

• Milou3

CD 10 i dag och tempen sjönk från 36.6 till 36.3 i morse så nog är nog äl i dag och nyss fick vi till det!! Hoppas att CD 10 inte är för tidigt och hoppas denna enda gång räcker. För vår hundvalp får min sambo att vilja mindre, då han piper och är runt oss hela tiden. Hunden alltså :) Men nyss tajmade vi det med lekande barn hos kompisar och en sovande hund!

Och blir det inget denna gång kommer nästa äl ske när vi är i Spanien, utan både hundvalp och barn. Och lediga dagar med tid för mycket sex!

Märkte av väldigt mycket äggvitesekret i går och i dag.

Nu en timme efter sex moler det på som satan i magen!

Hemflyttad: ge inte upp!!

Sanna: vilken CD är du på?

Och alla ni andra gravida, läser och glädjs åt er och längtar själv!

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-06-05 22:18:03 följande:

Milou: jag är på cd7 idag.

Då ligger vi nära igen :)

Albyl och grejer ni pratar om. Vad är det? Är det nåt som finns receptfritt på Apoteket som förhindrar mf?
  • Milou3

God morgon!

Här kommer en liten uppdatering från mig.

Tempen ökade bara 0.2 morgonen efter trolig äl, som denna gång blev på CD 10 - och nu när jag googlat runt verkar det vara alldeles för tidigt för en lyckad äl med tillräckligt moget ägg :(

Vi hade även sex endast på äl och riktigt länge och "hårt" så nu har jag dragit på mig urininfektion med. Faan!

I dag på CD 12 ligger tempen lite högre än i går men vanligtvis brukar min temp öka nästan en hel grad efter äl. Är till och med tveksam till att ens börja med progesteronkrämen denna gång.

Ska ta ett äl-test snart och se vad den säger.

Vet att det inte kommer bli mer sex förrän om några dagar då mannen jobbar in nu innan semestern och med valp och barn i huset är helt slut som det är.

Får satsa på semestersex och kommande äl i stället.

Hur mår ni andra?

• Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-07 08:13:32 följande:

Usch och fy

UVI är ingen höjdare... Får hoppas det ger sig snart. 

Nu har gyn ringt här och de sätter in en hormongel som ska smörjas (så slipper jag kladd sa han) Och trombyl. 

Får en gynkoll om 2 veckor och sedan om 3 veckor igen. Så nu känns allt mkt bättre:)

Vilken lättnad!!

Ja uvi är vidrigt!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.