Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

WendelaW skrev 2017-05-12 19:58:03 följande:

Wohoo!   Har fått fullt utslag på ÄL-test idag. Jag tyckte strecken var lika starka igår men idag testade jag på jobbet och nu var teststrecket till ock med lite starkare än kontrollstrecket. Hade sex i förrgår så jag ska förföra karln ikväll igen så får vi se.

Min plan är att sluta äta rosenrot nu och vänta till tempstegring med progesteronkrämen.

Det är min första månad med rosenrot och jag tycker att ÄL-värken var mycket vassare denna månad. Hoppas det betyder att den funkar.

Då ligger vi rätt lika äl-mässigt! Håller tummarna för plus.

Min äl-värk var dock mer kortvarig men intensiv under en dag - i går. Annars har jag känt molvärk i flera dygn.

Åt min sista RR i går för denna cykel. Nu ett glas vin och sen låta helgen och veckan gå.
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-12 21:28:41 följande:

Jag har hart värk på höger sida i tre dagar. Kul att vi har ÄL samtidigt då kan vi räkna ner tillsammans. ????

Och vi är på 9:e försöket för 3:e barnet. Min sambos första dock. Blev gravid i dec men tidigt mf. Jag räknar i dag som äl+2.
  • Milou3
    Zora skrev 2017-05-13 08:45:08 följande:

Absolut ingen tvekan längre!! Tack alla som redan gratulerat! :)

Du ser :) härligt!! Njut av graviditeten nu!
  • Milou3

Japp, tempen sköt i höjden i morse till 37.3!!

Och då borde väl äl ha skett tycker man då jag fick utslag på äl-test CD 11 och kraftig molvärk CD 12. Är i dag på CD 14. Börjar med progesteronkrämen i kväll? Eller tycker ni jag ska vänta tills i morgon bitti?

• Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-13 13:31:05 följande:

Postitivt ÄL test igår och i förrgår. Idag var testet negativt för ÄL men ingen temphöjning ännu.

Den åker säkert upp i morgon bitti!

Min temp brukar åka upp 3-4 dagar efter första positiva äl-testet.
  • Milou3
    Kawa77 skrev 2017-05-13 13:12:30 följande:

Hej.

40 år och försöker få en sladdis???? min dotter är snart 22 år. Har inte kissat på stickan än då vi började försöka för 1 vecka sen men lyckades pricka äl. Mens skall komma den 19 maj. Men...jag har typ spänningar i magen (runt naveln) till och från hela tiden. Brukar inte ha d annars. Hallsbränna har jag oxå haft 2 ggr utan att ha ätit mat. Ömma bröst brukar jag ha innan mens oxå så den biten faller bort som en känning haha. Någon mer som ev känner igen sig? Ibland känns d som att ja jag kan vara gravid ibland känns d inte så alls....varför ska vi kvinnor analysera för mck jämt?????

Halsbränna hade jag sist mellan äl och bim och plussade några dagar senare, så det kan ju absolut vara ett symptom om du inte brukar ha det!

De flesta brukar kunna få ett svagt plus på stickan cirka 9-10 dagar efter äl. Jag har dock aldrig testa positivt innan äl+11 och sist kunde jag inte se ett plus förrän äl+12. Men köp ett gravidtest som mäter från lägre hcg, ex Predictor Early, och testa!
  • Milou3

Hej tjejer, hur går det för er och hur mår ni? gravida som ickegravida :)

Är själv på äl+3 i dag och började med progesteronkrämen i går kväll.

Svagt illamående sen i går kväll pga krämen och molvärk i ryggen, vilket jag tydligen brukar ha strax efter äl :)

Börjar nytt jobb i morgon samtidigt som jag lämnar en bok strax till tryck så veckan kommer bli intensiv!

• Milou3

Hej alla!

Tokstressig vecka så ville bara säga att jag läser allt och njuter av att följa allas små framsteg.

Blev med hundvalp i går också så sambon börjar vänja sig vid sömnlösa nätter, om det nu tar sig nångång.

Äl+4 i dag och svintrött :) pga vovvens pip i natt.

• Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-16 06:51:46 följande:

Är på ÄL +3 idag och FF har äntligen satt ut den.

Börjar med progesteronkräm idag och fortsätter räkna ner mot BIM.

Önskar er alla en bra dag idag!

Yey! Då ligger du hack i häl med mig, är på äl+5

Kommer testa om 4 dagar första ggn.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-16 09:18:35 följande:

Hej!

Var på VUL igår och det var skit, ungefär som förra månaden. Känns deprimerade, har inte haft ÄL på rätt sida sedan jag gick med här för flera månader sedan. Just nu känns tråden ungefär lika relevant för mig som typ "Vi som tar studenten 2017", om ni förstår vad jag menar. Tror jag ska ta en paus för att slippa tänka på eländet så mycket, om jag kan hålla mig borta ...

Jag håller tummarna för många fina plus den närmaste tiden, det är ni så värda!

Usch :( förstår absolut!!

Stor kram
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.