Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-05-08 07:54:17 följande:

Jobbigt med mens men skönt vara igång med Pergotime gissar jag, hoppas det ska göra susen för er! Knepigt med läkaren, men bra du försöker nå henne redan nu så borde hon kunna boka en tid? Har de ingen reception du kan boka via? Man brukar ju kolla äggen nån gång CD10-12. Tidigt än, den kommer nog ska du se. Jag har ofta haft rätt snabb stegring och helst med RR, först inte känt nåt och när det väl börjat så har den kommit inom nåt dygn. 

Här har jag börjat ställa in mig på nästa UL, nästa torsdag. Det är ändå skönt att ha något att räkna ner till som inte är alldeles för avlägset. Är rädd såklart för UL, kommer nog alltid vara det efter det sist....så synd, man är så skadad av sina erfarenheter att det inte går njuta fullt ut som med första barnen...då var allt så självklart, minns jag var nojjigare med sonen, kan man få ett så fint och friskt barn till liksom?

Men nu, vågar inte tro något alls ju...njuter på ett sätt av varje dag jag får vara gravid och kommer längre, men innerst inne bor de mörka tankarna...önskar så jag kunde spola fram tiden några veckor! Vecka 8+5 idag. 

Men det går ju i en hiskelig fart ändå för dig! Tycker jag som inte är gravid. Tycker du nyss plussade ju :)

Jag förstår absolut oron. Men inte långt till v. 13-14 då missfallsrisken sjunker abnormt mycket :)

Ang äl så verkar jag haft en seg stegring tidigare. Förhoppningsvis hjälper RR mig att justera det nu.

Och fortsätter vi ligga varannan dag så borde vi ändå maxat chanserna :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-08 08:18:06 följande:

Jag vet hur det är, när andra är gravida går deras tid väldigt fort..men kan lova dig, när man är det själv så går den sjukt långsamt, långsammare än all den väntan som var innan från mens till ÄL och från ÄL till BIM. 

Jag vet att jag närmar mig de magiska veckorna som man bara längtar efter...men sist dog ju liten precis på målsnöret (12+2), så har svårt att slappna av inför den veckan. Men min BM kommer göra UL på inskrivningen och den dagen är jag exakt på 12+2, så får hoppas jag blir lugnare efter det. Då kommer vi även ha fått svar på NIPT...och det är ju den grejen med, man ska ju klara av att vänta på det provsvaret...få domen om vårt gryn är friskt med....hua, så många jobbiga steg att ta sig igenom...

När kommer du göra NIPT? Och hur är det med illamående och tröttheten nu?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-08 09:05:41 följande:

Ska ta proverna för NIPT nästa torsdag, så det är ganska snart iaf. Då gör man först ett UL igen så man ser att bäbisen är i rätt storlek för veckan med. Kommer alltid vara rädd för ul framöver känner jag...

Jag mår mycket bättre eftersom jag äter Postafen morgon och kväll, får en helt normalt fungerande vardag när jag tar dem, så skönt! Tröttheten går ju inte komma ifrån däremot...men försöker vila lite på em när jag kommer hem, när barnen är hemma blir det vila efter middagen. 

Va skönt att du hittat nåt som funkar mot illamåendet!

Testade allt möjligt när jag var gravid med sonen men inget som hjälpte helt hundra och blev ist ännu tröttare av medicinen. Tror jag åt Lergigan comp, men Postafen kanske är bättre :)

Haha så sjukt hur detta med sperma har ändrat betydelse. Från tidigare ha tyckt det varit nåt slajmigt som blött ner trosorna och luktat klor till att fullkomligt njuta av att se spår av sperma från kvällen innan :)
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-05-08 20:47:05 följande:

Rosenlarv: "Kul" med Pergo, eller jag menar det känns som man ger kroppen en extra hjälp på traven. Skönt att du får VUL bara du får tag i din läkare nu!

Milou3: Kör på ni varannan dag så finns det ju bra chanser och ni bör omöjligt missa ÄL. Jag har nog aldrig direkt känt av ÄL, men det där är väl olika. Brukar du känna så förstår jag att du undrar vad kroppen gör nu. Men cd 9 får man väl ge kroppen ett par dagar till. Fast jag har ju å andra sidan inte använt ÄL-test så jag vet förstås inte mycket om hur det stegras och så. Hoppas den kommer snart ändå!

Jag bör ha haft ÄL cd 21-22 nu när jag blev gravid, så det kan gå det också. För övrigt har jag nog alltid ungefär den cykellängden så länge jag håller PCO´n i schack med LCHF.

Jag har ju kört med äl-test sedan vi började försöka i höstas och alltid fått positivt test runt dag 10-11, med rätt kraftiga äl-känningar i form av molvärk både i mage och rygg dag 11-12 och i dag är jag på CD 10! Känner fortfarande inget. Men med en cykel på 28 dagar så brukar väl äl ske runt CD 14 så förhoppningsvis är det RR som justerar detta nu. När jag nu fått upp lutealfasen till 14-15 dagar så är det ju heller inget problem om nu äl kommer först dag 14 :) om den nu kommer ...

Vad äter man för att hålla pco i schack?
  • Milou3
    Fiaida05 skrev 2017-05-09 08:53:57 följande:

Hej

Jag är ny här.

Blir 39 i höst och jobbar på ett syskon, har ett barn på 11 år.

Började aktivt försök i februari/mars och är nu på 3:försöket. Har just nu ägglossning och har äntligen lyckats hitta äl dag, har använt äl test men har de tidigare gånger haft svårt att hitta rätt dag. Så nu hoppas jag att det blir fullträff :) blir långa dagars väntan till Bim.

Spännande! När har du Bim?

Började nyss känna av lite aktivitet i äggstockstrakten så inväntar äl inom 3-4 dagar förhoppningsvis och har BIM cirka 26-27 maj!
  • Milou3

Är det någon här som vet om det sekret man får när man blir kåt "duger" likabra som äl-sekret? Jag märker av det trådiga äl-sekretet dagarna innan och under äl men det är inte helt genomskinligt. Däremot är sekretet vid upphetsning det! En liten tisdagsfundering bara :)

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-09 12:49:31 följande:

Det borde ju hjälpa till, men däremot saknas ju de fickorna som spermierna kan "vila/vänta" i medan de väntar på ägget, det som finns i ÄL-sekretet. Men gör det säkert mer lättsimmat iaf. 

Finns ju även ett glidmedel som heter Concieve, det har vi använt ibland runt ÄL som är främjande för spermierna att simma i (men samma där, kan inte ligga kvar och vänta i detta). Vanliga glidmedel kan ha negativ effekt på simmarna, till och med vara spermiedödande i vissa fall. Hade ingen aning om det innan och blev helt förstörd när jag läste det första gången då vi gärna använder det för att det är härligt...

Okej! Tack, då vet jag :)

Nu drar molvärken igång rejält här ajaj.

Ang orgasm så väntar min sambo alltid in mig innan han kör på så det låter ju toppen med!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-09 16:08:45 följande:

Fick tag på läkaren precis innan hon han sticka hem för dagen och hon menade på att jag kan ta Pergo och Gonal-f, så det kör jag efter jag testat munkpeppar en månad. Hoppas jag får plus imorgon så jag slipper prova men är tveksam för nu har jag mensvärk igen... :(

Håller tummarna för ett plus!!
  • Milou3

Jag har alltid fått orgasm innan killen och blivit gravid hela 8 ggr så jag kör vidare på det :)

• Milou3

Nu slänger jag in en till fråga här :)

Brukar köra botox mellan brynen då jag kisar rätt mycket och får huvudvärk av det. Nu var det säkert ett år sedan sist men haft kraftig huvudvärk i tre dagar nu pga det. Haft det svagt senaste månaden men blir värre å värre. Vågar man köra nu? Kan det sabba äl/ev kommande grav osv? Om ens ni vet eller tar sånt :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.