38+ och försöker bli gravid.
Jobbigt med mens men skönt vara igång med Pergotime gissar jag, hoppas det ska göra susen för er! Knepigt med läkaren, men bra du försöker nå henne redan nu så borde hon kunna boka en tid? Har de ingen reception du kan boka via? Man brukar ju kolla äggen nån gång CD10-12. Tidigt än, den kommer nog ska du se. Jag har ofta haft rätt snabb stegring och helst med RR, först inte känt nåt och när det väl börjat så har den kommit inom nåt dygn.
Här har jag börjat ställa in mig på nästa UL, nästa torsdag. Det är ändå skönt att ha något att räkna ner till som inte är alldeles för avlägset. Är rädd såklart för UL, kommer nog alltid vara det efter det sist....så synd, man är så skadad av sina erfarenheter att det inte går njuta fullt ut som med första barnen...då var allt så självklart, minns jag var nojjigare med sonen, kan man få ett så fint och friskt barn till liksom?
Men nu, vågar inte tro något alls ju...njuter på ett sätt av varje dag jag får vara gravid och kommer längre, men innerst inne bor de mörka tankarna...önskar så jag kunde spola fram tiden några veckor! Vecka 8+5 idag.
Jag förstår absolut oron. Men inte långt till v. 13-14 då missfallsrisken sjunker abnormt mycket :)
Ang äl så verkar jag haft en seg stegring tidigare. Förhoppningsvis hjälper RR mig att justera det nu.
Och fortsätter vi ligga varannan dag så borde vi ändå maxat chanserna :)