Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Too tiki skrev 2017-04-27 09:07:47 följande:

Jaaa, tempen har gått upp idag till 37.01  Nu hoppas jag tempen håller sig uppe i 2 dgr till men funderar på att kanske börja med krämen redan idag för att vara på den säkra sidan för så gjorde jag den månaden jag blev gravid. Får fundera under dagen och smörja ikväll, eller imorgon, så himla svårt när man inte vet vad som är bäst :)

Yey!! Men har tempen gått upp så har du haft äl så börja i kväll :) nedräkning nu då!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-27 09:10:49 följande:

Så trist :( Undrar precis som Nykär om du använde morgonurinen, om du gjorde det, gör inte det. Jag tog också morgonurin och tog sen om senare under dagen och med morgonurin visade det inget. Likadant har det varit massor av gånger jag använt ÄL stickor. Noll streck med morgonurin men runt lunch efter jag hållit mig i kanske 2 tim brukar det visa positivt. Bara denna månad som varit annorlunda för då fick jag positivt med morgonurin men det skyller jag RR på :)

Jo jag tog med morgonurin men det var rätt gult och koncentrerat. Testar en sticka i morgon em igen. Men som sagt så mår jag för bra! Förresten vet ni om ex ägget kan försöka fästa ex dag 5-6 men om det inte lyckas, så åker den runt lite till och testar ett nytt ställe i livmodern?

Kände konstigt hugg i går på ett annat ställe.
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-04-27 10:09:24 följande:

Milou3: Vilken dag är du på nu igen? Jag har alltid testat på morgonurin, men har som sagt inte heller känt något före. När jag tagit mina test har jag ju varit på ca v.6+ och mått illa en vecka, men inget före det, så inte konstigt att inte känna något. Denna gång kikade jag efter mörkare vårtgårdar, men det var inget jag kunde se och gå på. Trodde jag kunde fått något tecken, men icke.

Är bara på äl+10 i dag så ska vara chill i 2 dagar till iaf :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-27 14:41:20 följande:

Just det ja, vi har ju faktiskt samma läkare, tänkte jag inte på 

Ja jag har med tagit det många gånger nu i stimulerade cykler... i just denna tog jag bara kräm eftersom det var en pausmånad, så började på ÄL+8 när vi plussade. Jag tycker inte trosskydd räcker, det rinner för fort framåt och bakåt eller vad man ska säga, så jag måste ha extralånga bindorna...väldigt segt. Men tror jag ska prova med trosskydd igen för jag har kommit på att om man lägger ett ark toapapper på skyddet så suger det upp mycket fortare så det rinner inte iväg lika mycket då. Tröttnade när flera byxor var helt vita på insidan för att det rann hej vilt...

Idag har jag tagit Postafen och det har känts bra mycket bättre, igår var jag totalt däckad, mådde så himla dåligt...magen är ju långsam med, svullen och får ont och svårt gå på toa. Så det hjälper ju inte till. Trött som en gnu, fryser och ömmar i brösten. Så ingen brist på symtom här inte....nu är det 6 dagar till VUL...

Att du pallar att jobba!! Man blir ju faktiskt lite som sjuk när man är gravid. Iaf under olika perioder av graviditeten och speciellt i början tycker jag.

Det kommer gå finfint på VUL! Du har ju så starka symptom med!!

Själv har jag blivit värsta pms-monstret här! Vill helst be sambon dra åt fanders. Tacksam för vårsol och nytt spännande jobb men sjukt trött på att det tar sån tid att få det där satans plusset!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-27 20:47:25 följande:

Har ju inget val...kan ju inte vara hemma från o till i 10 veckor....blir oftast bättre framåt v 17 ju :/

Med dottern var jag hemma två veckor i början pga förstoppning, hemskt.

Postafen hjälper iaf, men blev riktigt kass nu när verkan gick ut...så tog en på kvällen med. Hade tänkt klara mig med en dagtid bara...men nej, finns det lindring tänker jag ta den!

Blir det olidligt har du ett val :) att vara hemma/sjukskriven när man mår sjukt illa och spyr, oavsett om man smittar, är ju inget konstigt. Förhoppningsvis går det värsta över om 3-4 veckor :)

Blir man inte helt galet trött av postafen?

Minns att jag smög in på toa och powernappade när jag var nygravid med sonen.
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-27 11:04:27 följande:

Testade igen med ungefär samma resultat. Slösade även ett test i vanligt vatten och tyckte nog att det var skillnad. Sen la jag testen i ett soligt fönster och nu blev de liksom blekta och jag tycker inte det syns något längre. Känner mig väldigt osäker men lutar åt inte gravid. Skulle vara så osannolikt med tanke på alla problem jag haft den här cykeln.

Hur går det med testandet? Om du såg skillnad från vanligt vatten så borde det vara nåt!

Man borde ju göra sig själv en tjänst och inte testa alls förrän mensen är en vecka sen. Vilket jag aldrig varit med om under mina 40år förutom då jag varit just gravid!
  • Milou3

Är på äl+11 i dag. Vaknade med ganska kraftig molvärk och gick nyss på toa. Såg en flytning med en pytteliten blodklump/prick i. Sen när jag torkade mig var det rosa.

Så troligtvis är mensen 4-5 dagar tidig här eller ...

En nidblödning??!!! Åh jag hoppas så. Men en nidis på äl+11 känns sent liksom :(

Brukar aldrig ha spotting men man blir ju äldre och kroppen förändras : /

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-28 08:17:12 följande:

Ja låter lite sent för nidis, iaf om det är rosa. Hade det varit brunt kunde den ju skett för några dagar sedan och sen kommit ut först nu. Men man ska aldrig sluta hoppas, är ju tidigt än! Så du har inte testat något idag då? 

Nä jag väntar in mens eller testar på tisdag! Blir för ledsen av blanka test.

Säkert spotting : /
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 08:39:06 följande:

Nu kommer jag med något som kanske inger lite hopp. Förra gången fick jag lite rosa, sen brun flytning fyra dagar innan bim. Jaha, nu kom mensen tänkte jag som då hade känslan att jag var gravid. Tror jag hade sparsamt i två dagar men sen bar det borta. Jag väntade nog fyra dagar till innan jag testade positivt. Så visst kan det vara en bra liten blödning. Håller tummarna för det.

Jag hoppas ju!! Men hade du mensvärk/molvärk i samband med det? För det har jag. Inte värre än jag haft varje dag sedan äl iof men kanske något skarpare.

Ska låta helgen ha sin gång :) och drar mensen i gång tidigare så blir det RR och en tidigare ny äl helt enkelt!

Sol och fredag iaf!!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-28 10:07:41 följande:

Jag minns inte om jag hade molvärk då i samband med blödningen. Kanske du har det nu pga rosenrot. Eller har du inte börjat med den än? När jag väntade första barnet hade jag mensvärk fyra dagar innan bim men ingen mens kom.

Nä jag åt bara RR mellan mensens 3:e dag och äl.

Det blev lite brun-beiga flytningar för ett tag sen. Nu ingenting när jag torkar.

Ska bli intressant detta :)

Kommer du testa nåt innan BIM?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.