Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15: Har du ätit Rosenrot utan att blivit gravid någon gång? För jag har läst att den kan korta menscykeln.

Blev det så för dig isf?

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-23 13:06:43 följande:

De två barn jag har åt jag ingenting, de blev till på första försöken båda två, men var ju nästan 7 år sen...

Bara blivit gravid med rosenrot sista 15 månaderna, tredje gången nu. Har inte fått förkortad cykel alls.

Okej va bra. Känt av sån rejäl molvärk i dag så känns nästan som precis innan mens. Har en 27-28 dagars cykel så vill ju helst inte att den blir kortare :)
  • Milou3
    Lykkeliv skrev 2017-04-23 15:43:21 följande:

Det va negativt :( men kan också vara för tidigt. Så provar på tisdag igen :)

Åh typiskt! Tisdag låter bra :) vilket test tog du?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-23 16:00:26 följande:

Jo jag hoppas också att det dröjer lite till så ägget hinner mogna ordentligt. Funderar på om man kan ta Gonal F för att ev få det att dröja lite till innan ägget släpper, eller är det dumt när man inte använder Letrozol el. liknande?

Även om du får utslag nu så kan det ju dröja ett par dagar innan det verkligen släpper! Sexa på och ha koll med temp och äl-test så märker du. Kanske bara har extra mycket LH denna cykel.
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-23 20:54:36 följande:

När monitorn är på hög fertilitet har jag förstått det som att den mäter östrogennivån, står den på maximal då är LH på topp. Så jag antar att östrogen har ökat tidigare denna månad med rr vilket kanske är bra, eller dåligt, vi får se :) Nu minskar ju både östrogen och progesteron när man blir äldre och vem vet, kanske kan rr också göra så att östrogen blir högre och det kanske är det jag behöver. Hade varit kul att läsa ngn forskning på om rr gör så att östrogen ökar. Ska kolla om jag kan hitta någon info om det och sen blir det till att kolla med monitorn imorgon igen och se om den visar maximal eller hög och så får vi sexa på så vi inte missar ÄL

Jag tror jag läste att RR just ökar östrogen! Fick ju själv sjukt ont i bröstvårtorna när jag åt RR ( dock bara från CD 3-9 hann jag med denna gång)

Väldigt intressant är det iaf!
  • Milou3

Nix. Tappat hoppet helt. Känner mig nästan arg.

Verkligen NOLL symptom utom möjligen påtaglig molvärk varje dag sedan äl. Noll flytningar, noll illamående, noll trötthet och noll ömma bröst. Skulle kunna örfila sambon med tutten utan att känna ett smack!

Äl+7 så jag borde ju ana nåt OM jag hade varit gravid.

Vet att ägget kanske inte fäst än men ändå!!! :(

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-24 09:30:44 följande:

Inte tappa hoppet nu, förstår dig helt och hållet men det är väldigt tidigt och du ska veta att jag inte känt ett dugg de gånger jag blivit gravid tidigare, i varje fall inte mer än vanligt mellan ÄL och BIM. Så upp med hakan, än är det inte för sent :) 

Tack snälla! hoppas denna vecka bjuder på härliga överraskningar! Ska tvinga mig att tänka positivt.
  • Milou3

[quote=77620254][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-04-24 09:38:28 följande:[/quote-nick]

Tack för pepp! :) Grejen är ju att jag jämför med sist jag blev gravid och då svullnade ena bröstet upp nåt enormt 8 dagar efter äl, jag blödde näsblod, blev trött och luktkänslig.

Därför det känns så hopplöst nu med bara molvärk och fåniga stick att hänga upp sig på :/

Men ska försöka låta veckan gå utan att grubbla ihjäl mig.

• Milou3

Tack för fint pepp alla!!

Sticket gick inte att inbilla sig :) kände faktiskt när jag skrev nyss här hur det stack till igen där på samma ställe så nåt händer. Vad det nu än må vara ...

Ser fram mot att höra hur det går för er alla med nipt, fvp och nytt graviditetstest.

Nu blir det storstädning och sen ösa på med jobb innan det är dags att hämta hem barnen från skolan.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-24 11:16:43 följande:

Det är ju jättetidigt! Och som andra har sagt, riktiga symptom börjar oftast inte förrän senare och det varierar så himla mycket, även mellan olika graviditeter hos samma kvinna. Så det är inte det minsta kört än. När tänker du testa?

Jo jag vet att det är tidigt men nån liten känsla borde väl ändå infinna sig tycker man :)

Kommer testa nu på onsdag em, innan jag hämtar min son. Han fyller år då och skulle det visa positivt så blir det ett minne för honom att få veta att ett syskon är på väg just på hans födelsedag :) men räknar eg med att det inte kommer visa positivt förrän mot lördag OM det nu är nåt på g.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.