Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (Sanna) skrev 2017-04-20 07:44:51 följande:

Vi fick till det. Antingen försent eller precis rätt, det återstår att se. Jag har känt mig öm i brösten de här dagarna vilket jag inte brukar men det jkanskehar med rosenroten att göra. Det är fjärde månaden med rosenrot och hittills har jag inte känt av mer molvärk eller spända bröst osv som många har vittnat om. Men denna månad har det känts av mer.

Visst kan progesteronkräm hämma äl? Alltså om man tar den för tidigt?

Jag råkade nämligen smörja med den i ansiktet i lördags. Jag trodde alltså att det var min ansiktskräm i liknande förpackning. Jag tvättade snabbt av den men lite kanske hann absorberas. Kom bara på att det kanske är den som försenade äl? Jag hade ju på känn den var på gång söndagen. Det spelar ingen roll nu. Nu har äl varit även om jag är osäker på riktigt när. Jag tror igår på förmiddagen. Det slutade mola vid 13 tiden.

Yey!! Ni fick iaf till det! När börjar du med progesteronkrämen, nu? Tror inte en gångs smörj varpå du direkt tvättar av krämen ska kunna försena äl. Fast jag vet inte.

Jag kände också av ömmare bröst nu under äl, vilket jag aldrig gör runt äl, så gissar på Rosenroten!

Nedräkning nu då :)
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-20 14:36:35 följande:

Hej på er alla! Har inte haft möjlighet att vara här på FL för vi saknar internet och mobiltäckningen hemma är värdelös :(

Har inte hunnit läsa allt som skrivits men hoppas det är bra för er alla?? Här blev det inget pluss denna månaden och jag har varit ganska nere sen mensen dök upp men nu är jag på fötterna igen och tar nya tag :)

Är nu på cd 5 och jag räknar med ÄL nästa helg vilket vore skönt för då är vi klara med allt inför flytten och är barnfria :) Denna månad kör jag bara med rosenrot och hoppas det kan hjälpa och blir det inget nu blir det IVF start. Hoppas så att vi slipper det av flera anledningar. Dels kostar det massor, men sen kommer det bli mitt i flytten och jag börjar på en ny arbetsplats så det hade känts bra om jag inte mår skit då. Hoppas som sagt slippa alltihop och att det efterlängtade plusset kommer denna månad men vi får se hur det blir med det.....

Kram till er alla 

Då är du oss andra här hack i häl iaf :)

Hoppas det blir en månad med många plus i tråden!
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-20 16:33:50 följande:

Nä nu blir jag tokig! Helt säker på att jag hade äl i måndags och stickorna (i cb digital) var först starka och blev svagare. I går var det andra strecket riktigt svagt. Slängde till och med testedosan i papperskorgen eftersom jag tyckte det var så uppenbart. Sen i dag är jag hemma med min dotter och fick igen lite känningar i äggstockarna och magen. Tog upp dosan ur papperskorgen och tada! Glad gubbe och världens starkaste dubbla streck... vad händer??? Dubbel ägglossning? Kan man ha det?

Så där har jag med fått tidigare och fick förklaringen ( visserligen här på FL) att kroppen försöker ägglossa men när det inte riktigt går så försöker den igen. Vet inte om det stämmer men kanske bäst att försöka ligga lite ändå :)
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-20 17:42:05 följande:

Fast nu läste jag att det inte är möjligt utan att kroppen just försöker ägglossa flera gånger. Verkar oklart. Jaja, kan ju hopas på att det släpps flera ägg nu då när kroppen min har jobbat så;) mycket förvirrande information det finns.

Det jag läst ( googlade runt en hel del när det hände mig) är att man KAN ägglossa 2 gånger men då inom loppet av 24h. Därav tvåäggstvillingar.
  • Milou3

Nu verkar det hända mig igen, precis som för dig Rosenlarv!

Vaknade i morse med rejäl molvärk och det har fortsatt under fm så nyss tog jag ett äl-test, utan att klicka i den i behållaren visserligen, men nästan fullt positiv!

Testade i går av ren nyfikenhet då jag kände svagt mol då med men då såg jag knappt ett teststreck.

Näääj ska det krånglas nu :( jag som får barnen och min sambo har jättesvårt att koppla av med sex när de är hemma.

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-21 12:46:26 följande:

Men oj, galet! Du får nog försöka övertala din sambo på något sätt ... Hur gamla är barnen?

Själv hade jag fruktansvärda ÄL-smärtor igår. På sistone har jag känt av ÄL en hel del, särskilt på höger sida. Den här gången när jag hade två äggblåsor och tog 2 ÄL-sprutor blev det mycket värre. Värre än när jag gjorde IVF faktiskt, blivit känslig på äldre dagar... Kan ju säga att man är inte så sexsugen vid sådana tillfällen, men måste man så måste man! Idag är det i alla fall i stort sett borta.

12 och snart 10 år

Har ett äl-test kvar som jag ska ta i morgon em, har det ökat - dvs blivit helt positivt så får jag helt enkelt förföra skiten ur sambon så han inte klarar att stå emot ;)

Men jag hoppas på att det betyder att äl kom tidigare än jag trott och att det faktiskt är en grav på g.

Ja vet, låter sjukt osannolikt, men ändå.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-21 13:45:07 följande:

Ja just det. Graviditet är också en möjlighet. Konstigt bara att det steg så snabbt i så fall från knappt synbart streck. Med mitt första barn fick jag faktiskt ett positivt ägglossningstest (glad gubbe) på lördagen och sedan ett mycket svagt plus på gravtest på tisdagen. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till, men barn blev det.

För säkerhets skulle tycker jag du ska gräva fram de sexigaste underkläderna och förföra sambon

Jag är så hundra man kan vara på att jag ägglossade i måndags! Men för säkerhets skull blir det ett test i morgon em och är det glad gubbe då blir det åka av ;)

Ska försöka koppla bort ev symptom, äl mm och ta en tur till bolaget nu. Man får passa på :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-21 14:11:17 följande:

Låter som en plan!

Sen kan ju LH öka och minska hela cykeln, det är ju bara när det når toppen som man vet det är äl. Ibland har jag haft jättestarka hela vägen från ÄL fram till BIM. Så jag tror eg man ska sluta testa när man har hittat toppen, Molvärken kan ju vara ökad halt progesteron i kroppen eller att ett ägg håller på att fästa in. 

Men skadar ju aldrig att ligga oavsett, bara för att det är trevligt om inte annat!

Ja men lite så tänker jag faktiskt :)

Tror inte att det kommer nå toppen nu. Min temp ligger kvar på 37.2 sedan äl.
  • Milou3
    Rosenlarv skrev 2017-04-21 14:50:13 följande:

Så förvirrande! Själv lyckades vi få till det både söndag och måndag morgon mesans barnen tittade på barn-tv;) men nu verkar det ju som att jag inte ens hade äl då. Mina hormoner verkar ha varit helt i uppror efter mf vilket kanske förklarar att jag mådde superdåligt i måndags. Det konstiga är jag nu efter glad gubbe knappt har några symptom eller äl-flytningar. Som sagt den hör cykeln är nog inte mycket att satsa på för min del:( Men hade du positivt äl-test i måndags?

Men kan det inte vara så att du hade äl då och på samma sätt som mig nu bara får en ökning av LH?

Jag hade extremt positivt äl-test i lördags. Teststrecket så starkt att knappt räckte färg till kontrollstrecket :) och väldigt ont på söndagen. Tempen gick ner till 36.4 på måndag och upp till 37.0 på tisdag, så är rätt säker på att äl skedde under måndagen. Sen dess har tempen ökat till 37.1 och i morse 37.2. Och precis som du skriver har jag inte heller äl-sekret nu vilket jag hade under helgen.

Mina barn sover djupt så jag kan lätt ha sex när de sover men min sambo blir lite stressad. Nu var det iof fyra dagar sedan sist så han borde inte vara så svårövertalad ;)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-21 15:20:28 följande:

Kanske du kände av när ägget fäste. Det brukar i och för sig vara 5-6 dagar efteråt men kan väl tänkas kännas en dag innan ändå.

Kroppen är lurig ibland. Det kanske tjorvar mer nu när vi är äldre också?!

Åh jag hoppas verkligen att det är så!

Känt som ett bälte av molvärk sedan i morse. Mer stramande känsla än äggstocksmol.

Får hålla mig till på onsdag då första testet kommer att tas!

Känner du av nåt spännande att analysera? :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.