Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Jilo skrev 2017-05-09 19:16:45 följande:

Skönhetsklinik eller läkarklinik? Samma sade man mig på skönhetskliniken jag går till, men samtidigt kan det ju ta väldigt lång tid innan man blir gravid. Jag ångrar att jag inte rådfrågade vc istället då jag redan har fått svårare och svårare värk :(

Milou3, äl störs inte iaf utan det är graviditeten man vill ta höjd för.

Exakt så har jag tänkt nu senaste 3 månaderna. Huvudvärken spränger och inte fan är jag mer gravid. Hm. Ja en graviditet väger ju helt klart mer så avvaktar. Får bli solbrillor 24h dygnet!
  • Milou3
    Jilo skrev 2017-05-09 21:45:41 följande:

Ok, och håller tummarna för att det kommer funka :) Ångrar att jag inte konsulterade en läkare, kan tänka mig att de vågar göra bedömningen på andra sätt än skönhetsklinikerna.

Han jag går till är läkare och han avrådde mig i höstas när jag sa att vi hade börjat försöka.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-09 22:41:50 följande:

Nu är jag nyfiken. Hur gör botox så huvudvärk och migrän försvinner?

För mig handlar det om att jag spänner muskler i pannan, främst mellan brynen - kisminen :) och det gör jag omedvetet, dels för att jag ser dåligt och är känslig för ljus. Vilket ger mig huvudvärk och botox är muskelavslappnande. Vill absolut inte ha en spegel till panna, och många som lägger botox hittar ju nya härliga ställen att injicera på :) mitt fokus är att slippa huvudvärk.

Men som sagt, hellre ett plus med huvudvärk, illamående osv :)
  • Milou3

Hurra! Glad gubbe på morgonens äl-test!!

Nu kör vi :)

Önskar en härlig dag till alla

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-05-10 09:18:04 följande:

Ja men se där, vilken dag i cykeln blev det?

Önskar Lycka Till!

wa76: Hur har det gått för dig? Har du kunnat komma iväg för ett blodprov? Hoppas så att allt är bra för er ändå!

Är på CD 11 i dag så gissar själva äl sker i morgon eller kanske på fredag CD 13!

Ska dubbelkolla med temp också för att börja med progesteronkrämen dagen efter äl!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-10 09:47:09 följande:

Låter ju perfekt! Lagom korta cykler vill vi ha.

Hoppas nu att tempen går upp som den ska om ett par dagar så du slipper fundera på det.

Kör ni varannan dag nu?

Ja vi har gjort det senaste veckan men fick inte till det i går, så det blir i kväll och sen på fredag och söndag. Om tempen går upp redan på lördag, vilket jag tror skippar vi nog söndagens sex om vi nu inte skulle vara sugna ;)

Håll tummarna att jag får till sex i kväll! Sambon KAN ju faktiskt vara totalt osugen. Ska göra mitt bästa för att sexa till stämningen :) behöver inspiration och förslag här om någon sitter på lite tips hehe
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-10 10:15:41 följande:

Idag kom mensen så inget plus denna månad :(

Neeej :(

Usch vad trist!!
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-05-10 20:54:49 följande:

Hmm ja ok, du har verkligen lyckats undersöka detta! Jag hade perfekta prover sist och liknade de jag hade med sonens kub. Papp-A var bra men ändå dog liten två veckor efter provtagningen.

Jag tror inte alltid det går utläsa utgången och övrigt såg ju bra ut. Vill nog ändå tro att NIPT kommer gå jättebra för dig!

Ja vi får göra den hemska väntan på svar nästan hela vägen ihop. Kommer vara jobbiga dagar...

Håller tummar och tår för er båda med NIPT!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-05-11 06:31:01 följande:

Ok hörni.. ser ni nåt? Äl +10

Klockrent svagt plus kallar jag det där! Grattis!!
  • Milou3

Fick till sex i går kväll! Tänkte att tempen skulle dippa i morse men icke. Så kanske tempen dippar i morgon bitti för att sen höjas på fredag, då borde sexet i går räcka kanske? Sambon kommer tidigast palla jufsa förrän fredag kväll - kanske till och med lördag morgon. Nu har det blivit mer än han är van vid ;)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.