Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-05-18 10:01:49 följande:

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

Åh vad skönt!!!
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-05-19 06:34:02 följande:

Ops, dubbelinlägg blev det visst.

Är på ÄL+6 idag och tempen stiger sakta men säkert. Det värker i tjejmagen idag och jag var illamående igår och det känns som om det kommer fortsätta idag.

Kände ungefär samma symtom januari då var jag inte gravid så jag hoppas inte allt för mycket. Men lite.

Spännande!! Att må illa runt Äl+6 och stigande temp låter bra :) att man kan glädjas av illamående liksom :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-19 09:08:25 följande:

Nykär och Monchichi - Vad härligt att det har gått bra! Underbart att höra.

Wendela - Låter lovande, lycka till!

Milou - Hur känns det för dig, inte testat nåt mer? Du håller dig till efter helgen?

Nä jag har lovat mig själv att inte testa mer. Kommer inte testa förens om mensen blir sen eller om jag börjar känna symptom. Mitt tidigare illamående är som bortblåst och känner mig lika ogravid som vanligt. Men fortfarande väldigt förbryllad över det test jag tog som faktiskt visade plus! Det syntes ännu tydligare i verkligheten. Går igenom olika möjliga förklaringar i huvudet tills jag kräks på mig själv. Kan säga att den timman efter att jag såg plusset ( måndagsexemplar eller ej) var jag världens bästa flickvän, mamma, matte och arbetskollega. Nu går jag runt och surar bara :( och tycker livet är orättvist.

Ja du vet ju hur man kan deppa ihop. Bör nog boka den där tiden till gyn ändå. Kanske spola rent äggledarna eller nåt.

Har du börjat med P-piller än eller hur tänker du göra?
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-05-18 21:22:34 följande:

Hej på er! Förlåt att jag inte uppdaterat, har inte haft möjlighet. Men RUL gick bra! De levde och såg friska ut så vi andas ut så här långt. De låg och sparkade båda två med fötterna neråt till en början, och det blev nästan svårt att hålla isär alla armar och ben. Moderkakan är i framvägg, eller det är nog två som växt ihop nära varann. Nu har jag ett fastställt BF också, 14 oktober, men jag kommer bli snittad då jag har två snitt i bagaget, så det kommer ju bli tidigare. Jag hoppas bara de ligger kvar så länge som möjligt. Mina 4-åriga tvillingar kom knappt 6 veckor tidigt.

Hemflyttad: Nej men vad synd att äggen ska växa på fel sida. Hoppas mirakel sker att det går ändå! Det låter ju tråkigt med p-piller, liksom helt fel när man vill bli gravid, men om det kan vara till nytta för den friska äggstocken så kanske det kan vara något ändå. Svårt för er.

Too tiki: Gnäll på du, det går inte i denna värld att vara på topp jämt, och det är skönt att få ur sig! Tråkigt att se det kanske ställt till det mera med voltaren, och tråkigt att ha ont också så klart. Hur har det gått för din man? Jag tänkte infektionen och eventuella följder?

Sanna: Härligt att ni lyckts pricka! Bara hålla tummar och räkna ner dessa sega dagar till bim då. Lycka Till!

Nykär: Men vad härligt att det gått bra så här långt. Kul och lugnande att höra hjärtljud, det förstår jag. Vilka medel det finns som gör att det går att lyssna så tidigt som vecka 10, fantastiskt. Kul med UL på inskrivningen. Min bm har ingen UL-maskin, utan det är till spec.mvc jag varit och sett alla gånger.

Milou3: Hållar tummar för plus efter helgen, om du kan hålla dig så länge Lycka Till!

Åh vilken lättnad och såå sött :)

Lär ju bli mer liv i magen med två som sparkar.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-05-19 09:51:55 följande:

Verkligen konstigt det där med testet. Det enda bra i historien är väl att det var så tidigt att man inte kunde låta bli att bli misstänksam. Vad var det för tester, extra känsliga? Jag hoppas att resultatet ändå var korrekt, och att du kommer att få ett riktigt starkt plus när du tester nästa gång.

Jag ska köra sprutor igen nästa månad. Sedan tar jag en paus 2-3 månader. Ska prata med läkaren vid VUL nästa månad och göra upp en plan. Men lutar åt att jag provar p-piller några veckor om äggstocken fortfarande verkar slö. Tänkte även testa DHEA, börjar vid nästa mens så får vi se hur det känns. Det är en låg dos hon har skrivit ut.

Testen var från billigatester.se, någon skrev i en annan tråd att de visat tidigt plus så vet inte vid vilken hcg de mäter.

Vad är DHEA?
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-05-19 13:05:21 följande:

Någon här som haft ÄL dag 10 och blivit gravid eller hört om någon som haft det? Fick maximal fertilitet på monitorn idag och min lägsta temp någonsin (36,41) så jag misstänker att jag har ÄL nu cd 10. Har också sjukt ont och tappet har åkt upp så allt tyder på att ÄL är på G, eller är nu.

Har kollat på FF och där har jag sett ngn enstaka som haft så tidig ÄL och blivit gravida men vet inte om jag kan lite på den för det beror ju mkt på om folk tempat i rätt tid mm.

Japp! Sist jag blev gravid hade jag äl CD 10 eller 11, fick iof missfall men tror inte att det nödvändigtvis berodde på äl.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-20 08:27:01 följande:

Nu har jag börjat smörja med p-krämen. Jag hade nog kunnat göra det redan igårkväll men glömde. Äl+3 idag.

Spännande! Hur mycket kräm smörjer du på?
  • Milou3
    Kawa77 skrev 2017-05-20 08:09:39 följande:

Vad tycker ni??? Svagt men ändå ett plus? *spricker av gläde snart*

Ja om strecket/plusset kom upp nästan direkt så är det ju definitivt en graviditet på g :)

Heja heja! När har du bim?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-05-20 09:51:32 följande:

Jag smörjer ungefär en kikärta stor. Hur mycket smörjer du?

Jag kör drygt en kikärta morgon och kväll. Alltså en kokt kikärta :)
  • Milou3

Paniiik!!

Åkte till sommarstugan utan progesteronkrämen!! :(

Smörjde i morse men kommer inte hem förrän vid 10.00 i morgon bitti, tror ni det gör nåt?? Om jag geggar på mycket!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.