Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Hej alla fina :)

Livet här på Ibiza är varmt och härligt. Min mens tog slut i går kväll så nu börjar det kännas bättre. Ringde st Göran gyn i morse och skulle boka tid för utredning men det fanns inga tider så skulle återkomma om 3 veckor.

Ska åka in till stan i dag och försök få tag i kortisonet!

Grejen är att jag har förkylningsastma så tog faktiskt pulmicort nu sist jag blev gravid, typ äl+9-12 men sen slutade. Visserligen kortison man inhalerar.

Har inte hunnit läsa i kapp allt men såg att du kanske plussat Hemflyttad? :)

Kram på er!

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-27 18:09:14 följande:

Passa på köp lite progesteron-vaggisar med? Jag har en del o sälja annars från Spanien :)

Jaa bra idé!! Vad heter de på spanska? Vet du?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-06-27 20:49:00 följande:

Progeffik heter de, finns både 100 och 200 mg. Jag har 2 pkt med 100 mg och ett paket 200 mg jag inte kommer använda.

Tar man det direkt när/om man plussat eller som komplement till progesteronkräm eller hur har du gjort?

Kanske hellre köper av dig :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-27 21:23:48 följande:

Trombyl finns säkert också. Vet inte vad det heter på spanska men low dose aspirin kanske funkar.

Vad är Trombyl bra för? Och när ska man ta trombyl eller aspirin? Att inte känna sig det minsta gravid kan absolut vara ett graviditetstecken :) så hade ju jag sist.

3hjärtan: beklagar mf :( så himla orättvist och ledsamt.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-28 10:47:50 följande:

Trombyl + prednisolon + progesteron (ex. lutinus) är standardbehandling vid ex upprepade missfall och IVF-behandling på mer progressiva kliniker. Börja vid plus.

Behövs antagligen inte men är enkelt, billigt och gör ingen skada i normala fall.

Har du astma tror jag du ska kolla upp ev. användning av trombyl. Har för mig att det avråds i vissa fall.

Åh grym info! Tack :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-28 20:52:09 följande:

Allergisk astmatiker här. 

Har du astma kan du reagera på acetylsalisylsyra, därav försiktighet med det. 

Trombylen har 75 mg varav tex en ipren har 500 mg så mängden är obetydlig.

Så jag fick prova med försiktighet. 

Har nu ätit sedan mitt plus utan problem och jag är grymt överkänslig mot dikofenak tex.

Tack!!!

Reagerade på Ipren förr förra sommaren under två timmar, sedan dess har jag inte vågat mig på Ipren. Men min astma är bättre i dag. Köper i morgon. Köpte predisona i dag :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-06-28 20:52:09 följande:

Allergisk astmatiker här. 

Har du astma kan du reagera på acetylsalisylsyra, därav försiktighet med det. 

Trombylen har 75 mg varav tex en ipren har 500 mg så mängden är obetydlig.

Så jag fick prova med försiktighet. 

Har nu ätit sedan mitt plus utan problem och jag är grymt överkänslig mot dikofenak tex.

När du skriver att du börjat när du plussat, menar du då ex direkt runt äl+10,11 ex? För mina två mf skedde exakt samtidigt, bim+2,3. Så det hinner göra verkan tänker jag.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-29 08:10:27 följande:

Fortfarande ett väldigt svagt streck för mig, inte blivit starkare på två dagar. Har aldrig hört att ovitrelle skulle vara kvar i kroppen i 14 dagar, särskilt som strecket redan var väldigt svagt för tre dagar sedan borde sprutan verkligen vara ute ur kroppen nu. Så troligen är det en sk kemisk graviditet, där ägger fäster och sedan släpper nästan direkt. Hur som helst blir det ingen bebis.

Suck.

Usch :( fan vad ledsamt!! Kram
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-29 09:15:19 följande:

Tänkte göra som er andra och prova rosenrot! Är det arctic root som gäller? En om dagen fram till ÄL?

Testa Rosenrot! Jag tar Arctic Root, 1 om dagen. Denna gång började jag CD 3, för att ev undvika få äl för tidigt.

Min sambo tar också 1 om dagen.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-06-30 09:31:12 följande:

Funderar lite på gravtest.

Hade Clearblue Early hemma den här gången och i tisdags, när jag fick mitt starkaste streck på Äl+12, testade jag både med testlagret och det. Clearblue Early ska vara extra känsligt, men kan inte påstå att jag såg någon skillnad direkt. Visst, det var streck där med men det var inte starkare än testlagret. Och det känns lättare att se röda streck än blå av någon anledning.

Någon som har provat test som faktiskt är känsliga än Testlagret? Eller bättre på annat sätt?

Och visst, självklart är det bäst att vänta till ÄL+14 när man testar men om man ska sätta in mediciner så fort man är gravid vill man ju veta så tidigt som möjligt!

När jag fick mitt svaga men tydliga streck förrförra cykeln redan på äl+7 var det med billigatester. Men vet ju inte om det var fel på testet. Sist jag plussade var det ju ganska tydligt med PE på äl+13, och de sägs ju inte kunna ge spök. Så kanske testa ett sånt? Hoppas du får ett plus som är starkare i dag!!

Jag kommer fortsättningsvis köra med testlagret och PE i samma urin. Men lär nog fortsätta testa tidigt hehe. Eller iaf hålla mig till äl+9.

Är på CD 8 i dag. Inga äl-flytningar än ( iof lite svårt att upptäcka då vi badar mest hela tiden) kände av lite i äggstockarna i går, främst från vänstra sidan.

Flyger hem i morgon och har beställt äl-test som jag ska testa med direkt när vi kommit innanför dörren. Hoppas äl kommer runt CD 12 eller 13 denna gång. Känns mer normalt.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.