Hemflyttad skrev 2017-06-30 09:31:12 följande:
Funderar lite på gravtest.
Hade Clearblue Early hemma den här gången och i tisdags, när jag fick mitt starkaste streck på Äl+12, testade jag både med testlagret och det. Clearblue Early ska vara extra känsligt, men kan inte påstå att jag såg någon skillnad direkt. Visst, det var streck där med men det var inte starkare än testlagret. Och det känns lättare att se röda streck än blå av någon anledning.
Någon som har provat test som faktiskt är känsliga än Testlagret? Eller bättre på annat sätt?
Och visst, självklart är det bäst att vänta till ÄL+14 när man testar men om man ska sätta in mediciner så fort man är gravid vill man ju veta så tidigt som möjligt!
När jag fick mitt svaga men tydliga streck förrförra cykeln redan på äl+7 var det med billigatester. Men vet ju inte om det var fel på testet. Sist jag plussade var det ju ganska tydligt med PE på äl+13, och de sägs ju inte kunna ge spök. Så kanske testa ett sånt? Hoppas du får ett plus som är starkare i dag!!
Jag kommer fortsättningsvis köra med testlagret och PE i samma urin. Men lär nog fortsätta testa tidigt hehe. Eller iaf hålla mig till äl+9.
Är på CD 8 i dag. Inga äl-flytningar än ( iof lite svårt att upptäcka då vi badar mest hela tiden) kände av lite i äggstockarna i går, främst från vänstra sidan.
Flyger hem i morgon och har beställt äl-test som jag ska testa med direkt när vi kommit innanför dörren. Hoppas äl kommer runt CD 12 eller 13 denna gång. Känns mer normalt.