Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

WendelaW skrev 2017-07-18 10:32:22 följande:

Hejsan

Har varit på semester i några dagar och haft det skönt. 

ÄL+8 idag, har den vanliga molvärken och onda bröst. Det enda som är lite annorlunda är att min temp stiger saktare än vanligt efter ÄL. Får se om det betyder nått.

Jag har BIM på lördag. Hoppas kunna hålla mig från att testa till på fredag men misstänker att det kommer hända redan imorgon.

Lycka till idag. Mysigt att se de små. Hoppas det går bra idag. Kram Åh, så tråkigt. Det kan vara värt en gynkoll bara för att se om det finns några svar att få. Kram 

Har du testat än? :)
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-07-18 21:34:41 följande:

Hej alla, jag hoppar in här hos er. Har precis haft ett missfall i v 12 : ( har varit otroligt jobbigt men nu är vi redo att så smått sätta igång igen.

oron är där hela tiden men jag ska försöka tänka att det ska gå vägen : )

Usch vad jobbigt med ett sånt sent mf :(

Hoppas sommaren kommer med positiva test för oss alla!
  • Milou3
    Too tiki skrev 2017-07-19 09:35:56 följande:

Tack, ska åka och köpa det kaffet och testa :)Har inte testat melatonin men minns nu att du skrev om din kollega nu när du skrev om det. Ska beställa, frågan är bara vart man hittar det och hur mkt man ska ta, vet du det?

Nä det vet jag inte tyvärr. Läste lite igår igen och det stod att har man immunologiska problem ska man använda melantonin med försiktighet. Och vad är immunologiska problem da? Men minns att det var därför jag inte beställde det sist.
  • Milou3
    Nr 3 på G skrev 2017-07-19 10:09:06 följande:

4 dagar kvar till BIM men tror inte vi lyckats, har ont i ryggen och inga symtom så det blir nog ingen bebis denna gången heller, funderar starkt på att ge upp :/

Har du testat nåt än?
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-19 11:46:36 följande:

Hur tidigt kan man testa med såna där tidiga gravtester?

PE sägs man kunna testa med 6 dagar innan bim!

Ska du testa? :) hur många dagar efter äl är du?
  • Milou3

Är på äl+15 i dag och har Bim. Ingen mens än men testade väldigt negativt med Testlagret i morse. Tycker ni jag ska sluta med progesteronkrämen nu eller vänta in mensen ändå och fortsätta smörja? Mensen har ju kommit ändå även om jag fortsatt smörjt tidigare. Men vill ju helst börja räkna ner till nästa äl nu när det inte blev något plus.

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-07-19 15:27:47 följande:

Jag är ju bara på äl+8 nu. FF har satt ut äl två dagar innan men det kan inte stämma då jag går efter sekret och det var klart äggvite den dagen samt krämigt på tisdag. Jag skulle vilja testa för om jag inte är gravid (vilket jag inte är) skulle jag behöva äta antiinflammatorisk nu.

Är Clearblues testa tidigt bra? Skulle jag kunna få utslag på fredag? Bim är på måndag.

Aldrig testat med de och varit gravid men jag fick iaf inget spök när jag inte var gravid. Så testa du :) på fredag borde nåt synas om du är gravid! Hoppas :)
  • Milou3
    WendelaW skrev 2017-07-19 21:00:26 följande:

Jadå, det var väldigt blankt. ÄL+9 idag.

Har bara fått svagt svagt plus en gång på äl +9, resten runt äl+12 så du har ett par dagar kvar :) de flesta testar ju positivt efter äl+11!
  • Milou3

Så i dag kom mensen! Väldigt rinnigt och utan koagulerat blod som jag brukar ha. Vilket känns skönt.

Bokat en tid nu den 2:a augusti för koll. De gör tydligen ingen missfallsutredning där om man är över 38 år men hon kommer ändå kolla med vul och ta lite prover sa hon. Kör i gång med Rosenroten i dag. Har läst lite i tråden ang det där med aggressivt immunförsvar och även googlat en del och det stämmer ju in rätt bra på mig. Har mycket allergier samt förkylning- och pollenastma. Blir sällan sjuk. De gånger jag plussat senaste året så är det när jag varit sjuk. Och mina mf har kommit 2-3 dagar efter BIM. Så frågan är om jag inte borde börja knapra predisona direkt vid äl?

• Milou3

Så! Nu har jag även ringt Fertilitetsplus och snackat lite.

Det är ju en privat klinik och tar således kraftigt betalt.

Men efter att jag drog min historia lite kort så tyckte hon absolut att det lät som om jag hade överaktivt immunförsvar. Fanns tid snabbt, bara punga ut 750:- för konsultation och sen 1600:- på det för att kolla om jag hade immunförsvarsproblematik. Dock var inte de proverna helt säkra. Nja, så rik är jag inte för ett cirkasvar. Det blir till att gå till gyn för 350:- och berätta för henne vad jag misstänker. Om hon vägrar skriva ut prednisolon så ringer jag min snälla husläkare, som faktiskt är den som jag fixat botox hos tidigare. Han borde kunna skriva ut. Han blev överlycklig när jag berättade förra hösten när jag nämnde att vi skulle börja försöka få barn.

Sanna: känslan brukar stämma iof men håller ändå tummarna på ingen mens på måndag och plus ist :)

Hur mår ni andra?

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.