Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2017-07-24 10:53:40 följande:

Hihi; jo vi fick till det igår när päronen stack till badet:), då har vi gjort det vi kunnat iaf !

Tog inget ältest alls denna gång då det både märktes på flytningar och värk från hö äggstock.Tjata på du:)

Finns  ett visst samband där, men å andra sidan beror på vilken antibiotika du fått, för de brukar bara bita på urivnägsinfektionerna och inte på annat.

Fick ni till det cd 4? Har du inte mens då, (ursäkta min fråga)

Bra jobbat :)

Fick selexid, okej att äta om man är eller vill bli gravid sa han.

Jo jag hade mens :) men sluttampen. Blöder oftast bara 4-5 dagar.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-24 13:56:56 följande:

Asch, kom lite rosa precis. Började med lutinus igår kväll, så det var lite otippat. Brukar inte blöda då. Hade möjligen lite brunt på pappret igår, tänkte det kunde varit en gammlt blod från nidblödning. Idag är det ÄL+9 så det känns för sent för det. Gjorde ett gravtest som var negativt. Jag VET att det är tidigt, men ändå. Suck.

Nej det är väl inte alls sent för nidblödning :) åh hoppas och håller tummarna!!

Vet inte vad de ger eller i vilken dos. Det får man nog veta vid den där konsultationen. Som jag inte kommer gå på än iaf. Jag kommer iaf att börja med att kolla mitt TSH värde sen be om trombyl. Lutinus har jag ju lite av.

Om allt ser bra ut, vi prickar in äl och inget plus denna eller nästa månad så kommer jag nog testa prednisolon.

Om jag lyckas få det utskrivet :)
  • Milou3

Någon här som använt Lutinus? Biverkningar av det?

Fick förresten reda på mitt TSH värde i dag av läkaren av de prover jag tog i våras, låg på 1,1 och det är väl rätt bra?

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-25 13:13:36 följande:

Använt Lutinus hur mycket som helst. För mig stämmer biverkningarna ganska väl med vad som nämns i bipacksedeln. Blir törstig, kan få huvudvärk. Kanske trött. Får även en lite konstig känsla i kroppen, inte som mensvärk men en svag känsla jag bara får med Lutinus. Svårt att beskriva. Men det är inte några besvärliga biverkningar alls.

TSH-värdet låter bra, men jag är inte så insatt.

Visst köpte du kortison i Spanien, så du behöver väl inte få det utskrivet i första taget?Låter som ni tajmat bra! Go känsla.

Jag hoppas verkligen på nidblödning för mig. Vågade inte testa idag, ÄL+10, får vänta tills imorgon. Har alltid sett på ÄL+11 varje gång jag varit gravid. Usch, så nervös. Vet ju att chansen är liten men kan inte låta bli att hoppas. Att man orkar ha det så här varje månad alltså ...

Men du har inte sett nåt mer blod? Åh att du kan hålla dig! Jag är superbyfiken nu :)

Jo jag köpte kortison, prednisona hette det. Men blir lite osäker om jag vågar ta bara. Kommer nog börja med Lutinus och trombyl. Enligt min läkare som jag ringde i går som berättade mitt THS värde, har jag inte överaktivt immunförsvar ( hur han nu kunde avgöra det?) hade ett värde runt 5 på vita blodkroppar som låg väldigt normalt.

Testar du också med testlagret?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-25 15:06:44 följande:

Nix, blödde bara pyttelite igår. Men jag blöder väldigt lätt, kanske kom åt något när jag förde in Lutinus. Har ibland ganska mycket mellanblödningar så kan vara det också, trots att jag tar lutinus. Vem vet ...

Använder alltid testlagret, tycker de är bra överlag. Gud vad jag stirrade på det där testet igår, man försöker ju få till ett streck och till slut blir man helt snurrig!

Din läkare kan nog inte avgöra hur ditt immunförsvar ser ut i just det här fallet. Det är ju lite "alternativt" hela den här immundiskussionen som finns runt fertilitet.

På Carlanderska var de OK med att skriva ut 10 mg per dag, jag tog det dubbla. Så om det inte finns någon anledning till att just du inte bör ta kortison bör det inte vara någon fara. Men jag förstår absolut att du känner dig tveksam.

Kanske kan du försöka pumpa det där företaget som du sa erbjuder dyra tester på information? Säga att du är tveksam till testerna och vill veta vad de erbjuder för behandling om man nu har immunproblem. "Är det inte farligt med kortison osv"? He he.

Ja det kanske jag ska. Å andra sidan åt jag ju kortison för 2 år sedan, betapred visserligen, och det funkade fint!

Får se hur jag gör. Närmsta målet är att få sambon på humör lagom till söndag/ måndag då jag beräknar äl :)

Sen får jag se hur jag gör med kortisonet!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-26 08:43:47 följande:

Minus idag.

Var lite optimistisk i måndags för jag hade lite konstiga känningar, men igår kändes det som vanligt igen. Men är ändå så besviken. Hur länge ska man orka med det här? Det tar så mycket energi som jag hade kunnat lägga på annat.

Neeej :( tror du det är helt kört nu? Är du helt säker när din äl var?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-26 09:16:54 följande:

Man blir så besviken!

Jag är rätt säker på när jag hade ÄL, både ÄL-test och ÄL-känningar stämde överens. Man känner efter så mycket att man kan inbilla sig vad som helst till slut. ÄL+11 idag och har alltid tidigare sett svagt men tydligt plus då. Provade dessutom med två olika tester idag, båda helt blanka.

Ja, vad gör man? Tar nya tag? Känner mig i alla fall tveksam till att göra fler stimulerade försök hos gyn som jag gjorde i våras. Verkar inte öka chanserna direkt, blir mest stressigt. Får på något sätt försöka hitta något annat att fokusera på och inte tänka på detta så mycket. Ha ha, hur lätt det nu är ...

Nä det är ju nästan omöjligt att tänka på annat. Men man får vara fin mot sig själv och tänka att ens målmedvetenhet kring detta med barntillverkning är något fint och en bra egenskap. Tids nog händer det.

Så länge inte mensen kommit finns ändå hopp. Varje graviditet ÄR den andra olik. Även för samma kropp.

Själv upptäckte jag äl-sekret i morse på bara CD 7!! Men hoppas verkligen äl väntar ett par dagar till här. Ska börja med äl-test på fredag och CD 9.

Kommer du testa i morgon igen?
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-07-26 10:01:13 följande:

CD 7 är lite tidigt, men det tar säkert några dagar till innan det är dags. Hoppas ni lyckas tajma in det fint nu till helgen.

Testar imorgon igen, fortsätter med Lutinus tills dess och kanske till fredag morgon. Det smidiga med Lutinus är att man kan planera in när mensen ska komma, rätt praktiskt. Får numera ingen blödning förrän jag slutar med Lutinus.

När började du med Lutinus?

Kanske jag ska börja med efter äl då jag vill skjuta på mensen så att min äl kommer på barnfria helger. Lättare att få till sex då : /
  • Milou3

Hur går det för er här i tråden? Gravida som ogravida:)

Här väntas det på äl i slutet av helgen iaf. Började äl-testa i morse, CD 8, men som tur var fetnegativt!

Ska till gyn den 2:a aug och har då troligen nyligen haft äl så är lite nojig att mitt kommande vul då kan "irritera" en ev befruktning. Fast nä? Borde det inte va?

Har en svag jobbig känsla att jag åkt på en cysta på höger äggstock igen. Det lär jag ju bli varse om på tisdag iof. Håll tummarna att min känsla är fel.

Annars händer det inte mycket här. Njuter av mina sista dagar på semestern innan jobbet den 7 aug.

• Milou3
    Monchichi skrev 2017-07-27 12:55:09 följande:

Sanna: Så tråkigt med minus och mens!

Hemflyttad: Kasta inte in handduken än. Eller du känner ju din kropp bäst och vet säkert tiden mellan äl och mens, men det låter för mig som det fortfarande finns chans om det bara är äl+12. Hoppas!

Milou3: Nä men inte kan väl vul störa? Jag förstår att du funderar, men jag kan inte tänka mig att det gör skada. Det skulle ju vara heldumt. Snart gyn-besök! Hoppas du får med mannen på lite skoj i helgen

Själv börjar det kännas tungt. Var på mvc i morse och magen är stor som i v.36 för en enlinggraviditet, och jag är i 28+. Har gått upp 13 kg. Bebisarnas hjärtan tuffade på fint iaf. Skönt med semester men kan ju inte påstå att jag blir piggare av det, men det beror väl på omständigheterna också, försöker hinna med att fixa lite hemma med en mindre ombyggnation, målning och sånt, så jag får väl skylla mig själv. Nu gör jag som minstingen och tar lite siesta

Vad härligt det låter med två små tuffande bebisljud i magen, målning och siesta! Njut av allt :) inte så långt kvar för dig nu!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.