Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

EnLitenTrea skrev 2017-08-24 22:20:23 följande:

Efter en lång dag på jobb och sen besök hos frisören skyndade jag hem och hittade testen i brevlådan.

Först såg jag ingenting men sen kom det ett liiitet streck.

Vet inte vad jag ska tro eller känna.

Är så rädd för ett nytt missfall, men vet att vi som varit med om detta måste våga ge bebistillverkningen nya försök :)

Jag har inte ens berättat för min man, tror inte att vi kommer våga prata om det innan vi vet om allt är ok.

Men är såklart väldigt glad :)

Wiii!! :) sa ju att det såg ut att båda gott! Stort grattis!!

Förstår din rädsla! Så sjukt vidrigt vanligt med mf men försök njuta ändå. I många fall går det ju bra.
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-08-24 22:53:16 följande:

Tack Milou3, denna gången ska jag försöka att bara ta det lugnt. Förra gången stressade jag och läste om allla MF symptom och det slutade i MA , så nu ska jag låta det gå någon vecka innan jag ens ringer BM.

Kommer stanna kvar här och peppa er istället för att hoppa till BF grupp :)

Låter bra!

Jag ( om jag blir gravid igen) kommer köra samma!

Försök vara chill men tänka positivt! Gå runt å noja mår ingen bra av. Verkligen stort grattis!!! Måste kännas ljuvligt!
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-08-25 09:14:56 följande:

Nej vad tråkigt! Beklagar!Grattis!Blir det utan mannens vetskap nu så han slipper känna press? Ja det är ju svårt. för att inte säga omöjligt, att släppa kontrollen när man så gärna vill få till en bebis. Hur går det för er? Är det lite mer avslappnat för honom nu?Jag ringde också väldigt sent, nånstans däromkring v. 11-12. Tänkte avvakta till efter fvp men de ville man skulle tagit lite prover före.

Hur mår du nu, några "krämpor"?

Ja det blir utan mannens vetskap! Tog ett test i morse och det visade något svagare än kontrollstrecket så gissar att äl kommer ske natten till måndag eller under måndag. Jag ska till landet med ungarna på lördag morgon så antingen försöker jag få till lite mys i kväll eller på söndag. Sambon ska kolla någon MMA-fight på lördag natt/söndag morgon med polare så risken är stor att han är helt slut på söndag. Eller bakiskåt ...
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-08-25 09:25:27 följande:

Idag har jag nått 50 dagar kvar till BF, men bara en månad kvar till snitt. Börjar oroa mig för att de kommer tidigt. Idag regnade det när vi skulle lunka till skolan med äldsta barnen och jag börjar få svårt med kläder, jackan gick med nöd och näppe att stänga. För mig går tiden fort, men jag vet så väl att det inte känns så för alla.

Vad mysigt det låter ändå :) jag vill också ha en jacka som inte går att knäppa ;) och två att mysa med också!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-26 12:21:18 följande:

Attan Milou. Inget kul. Men om ni siktar på måndag? Visst trodde du ägget släpper söndag eller måndag?

Spyr och diaree ... tror fan vi missar denna omgång för fick positivt äl-test i morse. Har jag tur pallar han på måndag men kan vara för sent då, moler som attan i magen nu! Helveteee!!!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-08-26 20:52:18 följande:

Så typiskt Milou men inget att göra åt. Kör på måndag om ni båda mår bra för sälerhetsskull. Det kan vara försent men man vet ju aldrig.

Känns nästan som någon högre makt motarbetar detta.

Sitter på landet nu med en jävla kramp på vänster äggstock, längesen jag kände så kraftigt så har jag en jäkla tur nu hinner vi.
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-08-27 09:09:17 följande:

Vilken jäkla otur :(

Men hoppas att ni får till det imorgon ändå, eller inatt , när åker ni hem från landet?

. Ibland när det känns som man har som minst chans så händer det :) håller tummarna för er

Vi åker hem i dag men sambon mår fortfarande dåligt så väldigt tveksamt att vi får till det.

Om jag skulle åka på magsjuka struntar jag i :)

Hoppas hoppas ändå att han pallar i natt.
  • Milou3

Fick till det nyss! :) så jävla lättad! Och oavsett om det tar sig så eller ej känns det ändå bra att vi iaf inte slösade bort en ägglossning! Nu kommer jag sova gott :)

• Milou3

Måste bara kolla med er vad ni tror och tycker ang progesteronkrämen; är väldigt säker på att äl skedde i dag, ska jag smörja på i morgon eller strunta i det helt denna cykel? Ska lämna blodprov för test av progesteron och AMH 6 september!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.