Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-09-04 12:45:21 följande:

Var hos bm idag, allt så bra ut. Magen låg strax under normalkurvan, skönt då jag trodde den skulle ligga över. HB var lite lägre på 118 så får ta en extra järn varannan dag, har ju tagit en om dagen hela tiden. Men är vegetarian så jag vet att mitt värde brukar gå ner. 

Har fått mängder med tider, förlossningen vill ha prover varannan vecka på blodtryck och urin för att jag är över 40, så från v 32 är det ett himla spring eftersom de tiderna blir utöver de jag är hos min BM. Tillväxt-UL är först v36 och sen har de även uppföljning veckan före bf på förlossningen. Stenkoll på oss lite äldre, väldigt skönt!

Sen kommer läkaren kika på hur de ska göra med min försvagade livmoder, om det blir en undersökning eller om det blir snitt...det oroar mig mycket att den är i dåligt skick då det syntes väl efter vårt MA förra sommaren...helst vill jag ju föda vaginalt, men vill inte göra det utan en undersökning och ett utlåtande, vågar INTE riskera barnets liv eller mitt...skulle livmodern brista så innebär det kanske även att det absolut är uteslutet med fler barn...och jag vill inte att den dörren stängs pga att jag prompt måste föda vaginalt...isf får det bli snitt, det som är säkrast för mig och barnet vill jag ha. 

Hoppas du får tag i ett tidigare så du kan stilla din oro! 

Skönt att allt rullar på fint och vad skönt med extra koll för oss äldre! ( avskyr egentligen det uttrycket - äldre ... )

Det har ju gått såå fort! Lucia är ju inte långt bort.

Känns som i går när du vilade i nåt tält och mådde illa.

Var ju själv hos läkaren i dag och tog prov för progesteron och AMH. Får väl veta om några dagar.

Finns det något AMH värde som är "dåligt" och vad är ett bra AMH-värde?

Ändå precis smörjt på progesterall. Fast är 99,9% säker på att det blir minst ett försök till bebis till : /

Ska försöka tänka mer lättsamt och fritt och inte stressa psyket i onödan. Blir jag gravid och det blir en lyckad graviditet innan nästa sommar får jag vara glad.

Vore så kul att få se din mage!
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-09-04 11:16:56 följande:

Vad spännande att se hur det går för er som är på väg mot BIM, Milou3 vilken födelsedagspresent det hade varit :) håller verkligen tummarna för plus :)

Här är det oroligt, går in i v 7 och alla symptom försvann som över en natt, precis som vid mitt MA i somras. Känns inte bra och mitt VuL är 22 september så det är långa veckor av oro. Sist gick jag med dött foster i 4 veckor. Ojoj deppigt inlägg men fy vad denna tiden är jobbig, hoppas så att bli motbevisad den 22 sept...

Kram på er alla kämpar

Tack snälla men det tog sig icke denna gång! VET det rent intuitivt! Kommer nog inte ens testa om jag inte skulle vakna med rejäla symptom.

Vad länge du måste vänta på VUL!! :( försök få en tidigare tid om det går så du vet.

Håller tummarna för dig med!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-05 07:14:57 följande:

Jag lyssnade på föda barn podden igår från Danderyds sjukhus. Det handlade om att få barn i mogen ålder. Överläkaren menade att riskerna med att få barn över 40 mer handlar om när man är förstföderska. För 99% går det bra och särskilt om man är omföderska. Problemet kan ju vara livmodern som eftersom det är en muskel inte är lila elastisk som när man är i 20-30 års åldern. I Stockholm var det ganska vanligt med kejsarsnitt om man är 40+ men oftast inte om man tidigare fött vaginalt. Det var jätteintressant! Ikväll ska jag fortsätta med ett avsnitt som handlade om tvillinggraviditet och födslar. Tips till dig Monchichi fastän du redan har koll.

Bra tips! :)
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-05 08:48:06 följande:

Men visst har det hänt tidigare att du plussat trots att du inte hade några symptom alls? Det har jag bestämt för mig ...

Ang AMH är det nog bara att googla. Jag har valt att inte ta AMH-värde, tänker att det mest är inför ev. IVF-försök så att de ska kunna bedöma hur lättstimulerad man är. Även om jag skulle få ett jättedåligt värde tänker jag ju inte sluta försöka, så jag lever helst lyckligt ovetande.Alltid jobbigt med mens. Ändå jättebra att ni har en plan, tycker jag. Du kommer att nå målet till slut.

Jo visst har du rätt i det men när jag tittar i backspegeln så hade jag ändå vissa symptom, om än vaga, som jag nog förträngde för jag vågade inte tro på det. Sen blev det ju mf.

Tänkte precis som dig med AMH och vara lyckligt ovetande. Sen har jag hört att de siffrorna ändå inte stämmer full ut. Och som Sanna sa ( eller vem det var) oavsett om man skulle ha en bra äggreserv så kan ju äggen ändå vara av dålig kvalité och tvärtom.

Nu tog jag det mest för att gyn ville det. Ska bli intressant med progesteronprovet iaf!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-05 09:55:29 följande:

Och du betalade ingenting eller? Tror det skulle kosta rätt mycket för mig hos min privata gyn, så det spelar ju in också.

... och hoppas så klart att du får plus den här månaden trots bristen på symptom. Men jag förstår att du känner dig säker på att det inte blev något. Onwards and upwards!Oj, då blir det spännande att kika in här och se när bebisarna kommer. Får hoppas det dröjer ett tag till bara. Glöm inte att göra ett inlägg här redan på BB.

Hade varit häftigt att få se era magar!

Håller med! Vill också se era magar! Jag lovar att bjucka på en magbild om den dagen kommer.

Jag betalade 350:- för ett vanligt gynbesök och i går kostade proverna ingenting.

Får hem tester i dag med posten och det kliar i fingrarna rejält. Men måste måste hålla mig från att testa!

Visst får man ganska rejäl molvärk av progesteronkrämen? För jag började i går fm med den och uj vad det drar och moler både fram och bak i ländryggen sen dess.

Känner du nåt? Du hade väl äl nyss eller typ nu?
  • Milou3
    EnLitenTrea skrev 2017-09-05 15:09:33 följande:

Nu har jag fått tid för ett tidigare VuL på tisdag redan, fy vad nervöst. Men känns så skönt att få svar oavsett så jag slipper gå och oroa mig :)

Bra där! Allt är säkert bra :)
  • Milou3
    bluebird6 skrev 2017-09-05 15:55:54 följande:

hej.. 

Till gyn här idag för jag har de där smärtorna i tjejmagen. 

Nu hittade de nåt i livmodern. Suck. 

antingen rester efter skrapningen, polyp eller sammanväxning. 

Iom att jag har ont så¨ville de åtgärda om det är rester, men ingen skrapning ändå utan en hysterskopi först för att kolla läget och åtgärden sen. 

Skit att ha ont, men skönt att det blir av.. Även om prio operation innebär tid inom en månad.. Skulle ju ändå gjort en sådan, men efter alla prover var tagna och på annan ort. Men nu blir det på hemort med min läkare. 

Känns ändå skönt.. 

Men usch vad mycket jobbigt just nu för dig :(

Men tänk om de nu hittar nåt de kan åtgärda som var boven till ditt mf?

Hoppas allt går bra!
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-06 08:48:26 följande:

Jag är på äl+5. Molvärken försvann på måndag förmiddag, en stund efter jag postade om den här. Jag är hemma idag, snorar och kraxar så har all tid att fundera och analysera.

Jag har ett CB testa tidigt så på lördag skulle jag kunna testa. Men jag tror att jag är lite mer av en låghormonare så om jag ska använda det innan bim bör jag nog vänta till måndag. Vi får se hur jag gör. Just nu har jag inga känningar. Förut har jag haft tidiga symtom som svårt att sova några dagar innan bim för att det gjort ont i höfterna. Det kanske i så fall märks i helgen. Jag hoppas mycket på att det skulle ha tagit sig nu. Det känns bra att vi prickade närmare än eftersom det tidigare månader blivit mest tre eller fyra dagar innan. Jag har ingen känsla om varken det ena eller det andra än i alla fall.

Åh vad spännande Sanna!!

Om du vill testa oftare så köp ett 5 eller 10-pack från testlagret ist! Mina kommer förhoppningsvis i dag, är på äl+9. Får se om jag testar. Har verkligen noll jäkla symptom så är 99% säker på att det inte tagit sig.
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-09-06 09:25:04 följande:

Här är min mage, 34+3:

Åh vad fin!!

Ser tungt ut ;) men ack så mysigt!!
  • Milou3

Äl+9 och rejäl molvärk! Tror nog mensen kommer tidigare tyvärr :( mår annars tipp topp ...

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.