38+ och försöker bli gravid.
Var hos bm idag, allt så bra ut. Magen låg strax under normalkurvan, skönt då jag trodde den skulle ligga över. HB var lite lägre på 118 så får ta en extra järn varannan dag, har ju tagit en om dagen hela tiden. Men är vegetarian så jag vet att mitt värde brukar gå ner.
Har fått mängder med tider, förlossningen vill ha prover varannan vecka på blodtryck och urin för att jag är över 40, så från v 32 är det ett himla spring eftersom de tiderna blir utöver de jag är hos min BM. Tillväxt-UL är först v36 och sen har de även uppföljning veckan före bf på förlossningen. Stenkoll på oss lite äldre, väldigt skönt!
Sen kommer läkaren kika på hur de ska göra med min försvagade livmoder, om det blir en undersökning eller om det blir snitt...det oroar mig mycket att den är i dåligt skick då det syntes väl efter vårt MA förra sommaren...helst vill jag ju föda vaginalt, men vill inte göra det utan en undersökning och ett utlåtande, vågar INTE riskera barnets liv eller mitt...skulle livmodern brista så innebär det kanske även att det absolut är uteslutet med fler barn...och jag vill inte att den dörren stängs pga att jag prompt måste föda vaginalt...isf får det bli snitt, det som är säkrast för mig och barnet vill jag ha.
Hoppas du får tag i ett tidigare så du kan stilla din oro!
Det har ju gått såå fort! Lucia är ju inte långt bort.
Känns som i går när du vilade i nåt tält och mådde illa.
Var ju själv hos läkaren i dag och tog prov för progesteron och AMH. Får väl veta om några dagar.
Finns det något AMH värde som är "dåligt" och vad är ett bra AMH-värde?
Ändå precis smörjt på progesterall. Fast är 99,9% säker på att det blir minst ett försök till bebis till : /
Ska försöka tänka mer lättsamt och fritt och inte stressa psyket i onödan. Blir jag gravid och det blir en lyckad graviditet innan nästa sommar får jag vara glad.
Vore så kul att få se din mage!