Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

babba74 skrev 2017-09-06 13:32:00 följande:

Tror ni att jag kan vänta med att kontakta barnmorskan tills v12 ungefär?

Jag skulle helst vilja ha gjort NIPT först och få resultatet innan jag skriver in mig, med tanke på det negativa NIPT resultatet förra gången.. 

Man kan väl göra nipt redan V.10?
  • Milou3

Hur går det för alla som är mellan äl och bim?

Är själv på äl+10 i dag och testade nyss extremt negativt! Så jag förväntar mig mens och nya tag om cirka 2 veckor. Nu har vi precis försökt 1 år!

Oavsett om man mår som vanligt eller inte och symptom kan skifta från graviditet till graviditet har jag nu noterat att om jag inte får finnar runt mun och haka en vecka innan bim så är jag inte gravid! Och min hy är helt perfekt ;) om än lite smårynkig. Så ja, jag kastar in handduken redan nu. Kommer även sluta med progesteronkrämen på söndag, har BIM på tisdag och vill inte förlänga cykeln i onödan. Bläää så låg man blir av detta :(

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-07 10:01:20 följande:

Förstår att du riktar in dig på nästa cykel, det hade jag också gjort. Hoppas det känns OK ändå, som vanligt är det väl jobbigast strax innan mensen kommer.Ja, nu när du har skaffat ett testa tidigt-test måste du ju använda det! Samma här, typ ÄL+2.

Vi har försökt i ett år lite drygt, först med FET med två blastocyster där vi hade 50% chans per försök men det blev ju inget. Sedan började vi försöka själva i november. Blev gravid på tredje försöket, men missfall. Sedan ingenting, förutom möjligen kemisk graviditet i juni. Känner att jag mentalt börjar släppa det lite och börjar acceptera att det nog inte kommer att bli något. Men vi får väl se. Kommer i alla fall fortsätta försöka aktivt t.o.m nästa sommar.

Ja dessa dagar med minus på stickan och fram till mens är absolut de värsta! Så fort mensen är här kan jag fokusera på att äta RR, räkna ner till det är dags att börja med äl-test osv. För även om jag inser att det inte tog sig denna gång finns nåt slags minihopp som gör att man troligtvis ändå kommer testa i morgon och fram till mens för att bli slagen av blanka test. Jag beundrar de som kan hålla sig från att testa och typ väntar till 4-5 dagar efter mens. Jag blir för besatt och kontrollfreak. Sen kanske jag vill det här för mycket och då kan kroppen låsa sig ( har jag hört).

Och äl+2 fram till äl+6 är de bästa dagarna :) så njut!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-09-07 10:53:09 följande:

Ja, oj vad jag njuter! Håller med om att man ändå hoppas och hinner bli besviken många gånger om innan mensen till slut kommer.

Jag tror inte på det där med att man får svårare att bli gravid om man tänker på det för mycket. Då blir man ju dessutom stressad över att man är stressad. Det värsta som finns är väl när folk säger att man ska "slappna aaaav". Däremot kan det gå ut över en livskvalitet om man låter det ta över för mycket. Jag är också en sån som blir besatt av saker och ting, inte alltid så bra.

Det jag ändå tänkt på är, ex när jag härom dagen läste denna tråd från början, många blir gravida just den månaden de inte räknade med att bli det. Monchichi ex och Nykär15 :) och då 2 ggr jag blivit gravid senaste året har just varit de 2 månaderna jag minst trott att det skulle bli ett plus. Så därför måste jag försöka släppa kontrollen ( som jag ändå inte har ) direkt efter äl! Hade jag haft en sambo som velat ligga varannan dag hade jag släppt kontrollen i dag men jag måste ha koll på äl så vi iaf får till det 1-2 ggr runt äl.

Nu ska jag sluta analysera och deppa ner mig och beställa nya äl-test! Nya tag tamejfan :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-07 19:11:03 följande:

Jag tror mer det var för det var första ostimulerade cykeln sen vårt MA och jag återgick till att ta enbart RR. De tre ggr jag blivit gravid sista 1,5 åren har varit de enda tre ggr jag tagit Rosenrot. Svårt tro det är slumpen just i mitt fall! :) de två första ggr jag blev gravid var jag halvt besatt, nu var jag helt inne på ivf, så visst slappnade jag av. Men går ju uppenbart bli gravid som lite manisk med ;) tror det mer handlar om när det är ett bra ägg som blir befruktat och att det lyckas borra in sig på ett bra ställe i livmodern.

Mitt MA så satt ju resterna från moderkakan väldigt dåligt i mitt gamla snitt, så ev kunde det inte växa som det skulle där, eller så spökade mitt höga TSH...nåt vi aldrig får svar på.

Ja jag tror definitivt att RR gjorde susen för dig! Jag lyckades ju själv på första men blev kemisk grav, sen andra månadens intag av RR men mf och sen troligtvis kemisk efter den! Det är väl denna cykel som går åt hel-ete trots RR. Men jag har en sån kraftig molvärk och små hugg och stick sen i går morse att det känns som mensen bara är några timmar bort! Har legat stadigt på 28 dagars cykel hela livet utom en kort period direkt efter spiraluttaget förra hösten så det vore jäkligt skumt om mensen kommer 5 dagar tidigt. Men i bland ska det väl knasa antar jag.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-09-07 22:18:03 följande:

Kan ju vara en graviditet du känner med ;) håller tummarna!

Nej omöjligt tyvärr. Morgonens blanka test kunde jag spegla mig i nästan. Och då satt jag och stirra länge.

Noll symptom i övrigt. Kommer givetvis testa ändå i morgon bitti och sen sista testet på söndag innan jag ger upp progesteronkrämen denna gång.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-08 12:23:50 följande:

Är det någon som känt ägget fästa på äl+6-7?

I min första graviditet fick jag värsta huggen och molvärken och tänkte att nu är det något fel på kroppen. Det var det ju inte utan fem dagar efter bim testade jag positivt.

Igår kände jag ett stick på vänster sida men det varade bara några sekunder och sen var det borta. Nu har jag rejäl molvärk och Det gjorde ont när jag på morgon gick en sväng. Det gör ont men är inte direkt hugg. Idag är det äl+7. Vet inte vad jag ska tro...

Ja jag har känt stick och varit gravid sen men har även känt det fast mensen dykt upp. Det kan ju iof ha varit graviditeter med fast de inte fäst.

Fast du det låter ju väldigt positivt med molvärk efter stick! Säkert din tur nu:)

Testa salttestet vettja! Va en tjej i en annan tråd som hade gjort det så jag youtubade lite och det verkar funka för en del.

Ha två glas redo, i en häller du 2-3 tsk salt och i andra urin. Sen häller du över urinet i saltglaset och är du gravid ska det bli som en vit hinna upptill! Jag testade faktiskt i morse men det blev nåt mittemellan. Mest på kul så klart. Om man nu orkar gegga med sånt ;)
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-09 11:43:52 följande:

Alltså jag har aldrig varit med om så sega dagar. Fullt upp med att fantisera att jag är gravid, rädd för att bli besviken (igen) lyssnat på en del gravidpoddar (eftersom jag är besatt) googlar tidiga symtom osv. Jag väntar på att kunna testa. Så nyyyyyyfiken! Tror inte jag är gravid egentligen men hoppas ju.

Haha känner igen mig helt och hållet!

Vilken äl är du på nu?

Själv kom det rosa på pappret nyss! Mens redan på CD25 :( trots progesteronkräm! Faan då!
  • Milou3

Har nu ett mål lagom till nästa äl!

Jag ska tamejtusan inte testa innan bim alls! Bara att jag bestämt mig för det känns det helt okej om mensen drar i gång nu.

Hur går det Hemflyttad och Sanna? Närmar er testdagar snart ;)

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-09-09 20:09:41 följande:

Bra med ett mål inför nästa månad. Låter tidigt med mensen nu, om det inte är som jag fick sist med bara en liten blödning och sen plussade jag. I och för sig hade jag ju så förra månaden och det blev ju inget.

Jag är på äl+8 Känner ingen molvärk idag, bara igår. Hoppas det är ett positivt tecken. Jag testar tidigast på måndag med mitt CB Early.

Gud så spännande Sanna!!! Har bra vibes för dig.

Nä jag är inte gravid. Kom mera rosa nyss och det sticker lite då och då i magen samt typ "sendrag" när jag reser mig och lägger mig i soffan. Har nog progesteronbrist. Ska bli spännande att höra resultatet på provet i veckan.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.