Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-08-28 08:14:59 följande:

Härligt!Jag hade väntat! Bättre att få rättvisande prover, annars stör du ju det. Och det är inte försent att börja efter att du lämnat provet, jag började vid plus nu sist :) min läkare sa ju till mig att börja 6-8 dgr efter äl för att inte störa kroppen.

Era tips, stöd och kunskap är helt ovärdeliga!!

Tack! Då gör jag så.
  • Milou3

Jag skippade ju progesteronkrämen nu sista cykeln och ligger stadigt på 15 dagars lutealfas. Fått en rosa flytning vid 2 olika tillfällen 3-4 dagar innan bim men annars inga spottings sedan jag tog ur spiralen förra hösten.

Bim nu blir 11-12 september.

Ska försöka vara nöjd med att vi åtminstone fick till det i går vid äl och fokusera på att leva så hälsosamt och lyckligt det går nu tills bim.

• Milou3

Enlitentrea: varför vill du inte berätta för maken än?

Njut av illamående :) när man vet att det finns ett litet frö som växer och gör en illamående är det nästan lite mysigt tycker jag!

Bluebird: Förstår dig :( vidrigt knäckande med mf!

Men förr eller senare brukar de allra flesta lyckas så kämpa vidare nu! Du har allt vårt stöd också. Ska ringa min gyn och be att få trombyl utskrivet! Det missade jag sist.

Hemflyttad: hurra!! Skönt att äl verkar dröja lite! Men då är du ju hack i häl med mig! Är själv på CD 13 i dag :)

När kommer du börja med äl-test?

• Milou3

Enlitentrea: Då förstår jag! Så kommer nog jag göra med om det blir plus för oss framöver.

Sanna: Så är det för oss med! Men när äl väl är runt knuten får iaf jag mer lust, och har vi inte haft sex på några dagar ökar hans lust oavsett om han är trött efter jobbet. Så kanske vara lite avhållsam dagarna innan äl?

Tempar denna månad också. Mest för att det är kul att jämföra lite med den månad i juni jag blev gravid.

Kommer ta blodproven för AMH och progesteron hos min vanliga läkare med remissen från gyn. Ska tjata på honom om trombyl och även prednisolon! Sen läste jag på någon sida att det var en kvinna som haft flera upprepade tidiga mf som hade fått rådet att ta en Ipren 5 dagar efter äl för att få ner kroppens immunförsvar, vilket hade hjälpt henne då hon plussade den månad och fick behålla. 1 Ipren? Hur ska det kunna hjälpa? Eller ska man chansa? Började ju med uvi-penicillinet ungefär 5 dagar efter äl sist ...

Många såna tankar snurrar hos mig nu iaf.

• Milou3
    mammsen79 skrev 2017-08-29 21:45:24 följande:

Hur länge använde du krämen och vad har den hjälpt till? Har själv börjar använda den

Det sjuka är att jag minns fan inte varför jag började med progesteronkräm haha! Googlade väl om hormoner och just fertilitet runt 40 år och tyckte att symptomen på progesteronbrist stämde in på mig gällande pms ( som jag aldrig haft förr) bla. Sen hade jag helt plötsligt fått en kortare cykel än jag tidigare haft ( 25-26 dagar) har tidigare legat stadigt på 28 dgr med äl runt dag 14.

Nu är jag tillbaka på 27-28 dagar med en lutealfas på 15-16 dagar! Fast som sagt, har inte kört progesteronkräm varje månad. Kanske bara att kroppen stabiliserat sig nu efter hormonspiralen? Eller så har RR hjälpt till.
  • Milou3
    Monchichi skrev 2017-08-30 09:14:51 följande:

Jag har gjort två, detta blir mitt tredje. Hade så gärna velat föda vaginalt, men jag får inget val.

Sterilisera dig inte! Tänk om du ångrar dig sen!
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-30 08:35:48 följande:

Idag är jag på CD9, inga tecken på ÄL alls. Tror den blir lite försenad för jag har varit förkyld och mått rätt kasst. Men hellre det än för tidigt!

Tänkte börja med ÄL-tester snart men sedan ett par månader tillbaka fungerar ÄL-testen helt annorlunda för mig. Tidigare fick jag jättesvaga streck före och efter ÄL, och fick i stort sett aldrig lika starkt streck som kontrollstrecket även när jag hade stegring. De senaste två-tre månaderna får jag mycket starkare streck. Tog t.ex. ett test för några dagar sedan som jag definitivt hade räknat som positivt för några månader sedan. Undrar vad som har hänt? Kanske DHEA:n som har gjort det, eller nåt annat tillskott? Märkligt. Blir lite svårare att tolka testen när de inte funkar som vanligt.

Känner du på vilken sida du får äl?
  • Milou3
    mammsen79 skrev 2017-08-31 06:46:53 följande:

Min kille känner sådan press nu då jag är så på då jag har ägglossning i dag så vi får inte till det och jag blir så ledsen, hur går det för er andra? Ska jag sluta tala om när ägglossning är på g? F... Måste få till det i dag.

Det där känner jag verkligen igen : /

Ja sluta säg när du har äl.
  • Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-08-31 08:41:10 följande:

CD10 idag. Fortfarande rätt förkyld och hängig så har inte fått till det än sedan mensen. Lite orolig för tidig ÄL, tyckte jag hade en massa känningar runt äggstockarna igår kväll, dessutom på rätt sida. Men inte haft något ÄL-sekret eller annat så förhoppningsvis är det bara ägget som växer. Rosenroten kanske jobbar hårt. Ska börja ÄL-testa idag.

Det är nog säkert RR! Jag kände av som f-n denna gång men enligt stickor och temp blev det äl på CD 12, eller 13 enligt FF.

Men jag kan säga redan nu att det inte tagit sig :( känner inte av nånting! Inget mol, illamående eller annat.

Vet att det är tidigt som sjutton - typ äl+ 3-4 men ändå!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.